Stelletje verwende nesten.... We kunnen niet zonder Truus-de-vaatwasser....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Stelletje verwende nesten.... We kunnen niet zonder Truus-de-vaatwasser....

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wij hebben in Duitsland een vaatwasser maar in Zweden niet. In Duitsland blijft er ook nog veel naast de vaatwasser staan dat met de hand moet worden afgewassen (pannen, te grote borden), en dat doet Herr Antje allemaal. In Zweden moet ik het zelf doen, dus zonder Truus, maar ik moet zeggen dat ik er geen enkel probleem mee heb. Vind het wel zen eigenlijk. Al beken ik meteen dat ik niet aan afdrogen doe: ik was eerst alles af, gooi dan het afwaswater weg en pak nieuw, heet water zonder sop. Daar spoel ik alle vaat in om, waarna het in het afdruiprek wordt geplaatst. Daar droogt het allemaal op. Is in Scandinavië een heel gewoon systeem (daar hebben we het jaren geleden ook afgekeken), en op deze manier afwassen vind ik niet vervelend. Ik heb vooral een hekel aan afdrogen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Kaio schreef: ??? ??? ???
:biggrin2:
:-[ :-[

Scherp :biggrin2:

Slip of the tongue

Dwayne maakt nog geen vaat vuil ::)
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Anne in Duitsland schreef: Wij hebben in Duitsland een vaatwasser maar in Zweden niet. In Duitsland blijft er ook nog veel naast de vaatwasser staan dat met de hand moet worden afgewassen (pannen, te grote borden), en dat doet Herr Antje allemaal. In Zweden moet ik het zelf doen, dus zonder Truus, maar ik moet zeggen dat ik er geen enkel probleem mee heb. Vind het wel zen eigenlijk. Al beken ik meteen dat ik niet aan afdrogen doe: ik was eerst alles af, gooi dan het afwaswater weg en pak nieuw, heet water zonder sop. Daar spoel ik alle vaat in om, waarna het in het afdruiprek wordt geplaatst. Daar droogt het allemaal op. Is in Scandinavië een heel gewoon systeem (daar hebben we het jaren geleden ook afgekeken), en op deze manier afwassen vind ik niet vervelend. Ik heb vooral een hekel aan afdrogen.
Ik deed het nog luier  :biggrin2:
Grote afwasteil met kokend water en afwasmiddel, daar alle afwas in tot het water afgekoeld was, water afgieten, handwarm water met sop (heel klein beetje) en dan kon je alles er bijna gewoon zo uithalen zonder echt af te wassen  :biggrin2:
Dat legde ik op een oude handdoek op het aanrecht en een uurtje later kon alles schoon en droog de kast weer in 8)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mijn keuken is gewoon niet groot genoeg voor zoiets. Hier moet het gelijk weg, anders kun je je kont helemaal niet meer keren....
sella

Bericht door sella »

Wij hebben in 1999 onze eerste vaatwasser gekocht toen ik in de rolstoel zat, ideaal dat ding.
Die heeft in 2012 de eeuwige vaatwasser hemel gekozen.
Wij hebben zijn modernste opvolger gekocht en die draait hier tot grote tevredenheid.
Omdat ik niet en kan afwassen en koken en andere huishouders doen en ik daardoor mijn hobby's niet meer kan uitvoeren, omdat ik dan meer afwas krijg..
Nee zonder vaatwasser niet meer, ook omdat ik dan nooit meer mensen kan uitnodigen, omdat de afwas daarna zo een aanslag is op mijn lijf.
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef: Mijn keuken is gewoon niet groot genoeg voor zoiets. Hier moet het gelijk weg, anders kun je je kont helemaal niet meer keren....
Hier ook vaatwasser in enneemt geenplek meer in. Ik ben allen hij loopt 3x per week. Pannen gaan erin.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wat wordt nu de oplossing Lizzy, ben je er al uit?
Design koelkast kopen en in de woonkamer zetten en de vaatwasser op die plek?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik heb in mijn keuken trouwens ook geen plaats voor een vaatwasser, de mijne staat in de wasplaats ipv in de keuken.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

De hondentruus heeft het echt begeven :'( :'( :'( :'( vriendjelief heeft hem uit elkaar gehaald en het verwarmingselement is kapot. Bij de onderdelenreus moesten ze wel even lachen >:( :o :biggrin2: Truus bleek 26 jaar oud te zijn, maarja het is/was dan ook een Miele ;D verwarmingselement kon nog wel besteld worden 210 euro :-[, vonden we iets te duur worden.
Net een nieuwe Truus besteld voor 279 euro incl bezorgen, die morgen bezorgd word :D :D heb nu ook mams honden in huis en wil dan echie niet zonder Truus zitten :P
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

En wordt die dan meteen van de honden? Of wordt die van jullie en de oudere doorgeschoven naar de honden?
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

pearlsofpassion schreef: En wordt die dan meteen van de honden? Of wordt die van jullie en de oudere doorgeschoven naar de honden?
Die wordt meteen van de honden. In huis hebben we een vrij dure bosch staan van 60cm (al wel enkele jaren oud) dit is een smalletje van 45cm van Whirlpool die in de barfkeuken past.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Wij hebben nu 7 jaar een Truus, en ik wil ook nooit meer zonder. Manlief staat nog wel eens met de hand af te wassen en haalt dan ook de vaat uit de vaatwasser, maar dat doe ik echt niet meer.
In het begin deden we de pannen er niet in omdat we die de volgende dag weer nodig hadden en er verder niet veel in stond, maar nu staat ie gewoon elke avond aan.
Alleen zet hubbie nu alles weer op het aanrecht ipv er in. >:(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ook sterk, onze Truus heeft gisteren ook het loodje gelegd.... Leo gaat morgen weer een poging wagen om 'm te repareren maar ik vrees met grote vrezen..... :-\
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

*scheert zich weg uit dit topic voordat onze Truus ook met pensioen wilt*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Truuzen leven hun eigen leven Nadia....... :'( :biggrin2:

Wij kunnen niet direct een nieuwe Truus kopen want die moet samen met de nieuwe keuken gekocht worden. Dat betekend nog een paar maanden handmatig afwassen :-X. Gatver. Ik zie er echt tegenop.

Plaats reactie