De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hé gatver! Dat is echt ontzettend onhandig natuurlijk.
Allergisch voor olijfbomen... Hoe verzin je het!

Hoe betrouwbaar is deze test?
Ik weet hier in NL dat er niet veel testen echt betrouwbaar zijn. Alleen als er een bloedonderzoek en huidtest wordt gedaan.
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef: Hé gatver! Dat is echt ontzettend onhandig natuurlijk.
Allergisch voor olijfbomen... Hoe verzin je het!

Hoe betrouwbaar is deze test?
Ik weet hier in NL dat er niet veel testen echt betrouwbaar zijn. Alleen als er een bloedonderzoek en huidtest wordt gedaan.
niet betrouwbaar?

naar mijn weten is de bloedtest behoorlijk betrouwbaar. huidtest is nog veel beter, maar hoeft naar mijn weten alleen gedaan te worden indien de bloedtest onvoldoende resultaat op levert (huidtest is nogal erg vervelend voor een hond).
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef: niet betrouwbaar?

naar mijn weten is de bloedtest behoorlijk betrouwbaar. huidtest is nog veel beter, maar hoeft naar mijn weten alleen gedaan te worden indien de bloedtest onvoldoende resultaat op levert (huidtest is nogal erg vervelend voor een hond).
De bloedtest bij Nelson leverde niets op. De huidtest daarentegen wél.
De huidtest was zo gedaan. Hij heeft er niet veel last van gehad.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb dat ook tegen de dermatoloog gezegd over de (on)betrouwbaarheid van bloedtesten en zij zegt dat ze alleen niet betrouwbaar zijn om een voedselallergie vast te stellen, maar wel voor het vast stellen van een omgevingsallergie, dus tja voor mij lastig te beoordelen hoe betrouwbaar zo'n test is. Ik twijfel steeds meer aan de betrouwbaarheid van alles, bij de voedselallergie uitslagen kreeg ik 1 a4 met de resultaten en 3 a4 met alle fijne brokjes die ik kon geven aan mijn hond die uit die test allergisch bleek voor tarwe, soja, mais, doperwten en gist.

En hier krijg ik direct een formuliertje bij om het desensibilisatie vaccin te bestellen bij hetzelfde laboratorium. Overigens denk ik niet dat er met de resultaten gerommeld wordt, maar er zijn meer belangen dan alleen mijn hondje helpen gemoeid met dit soort testen.

Volgens mij is Teki allergisch voor dezelfde mijten als Nelson, maar eerlijk gezegd heb ik de indruk dat alle allergische honden/mensen allergisch zijn voor deze mijten. Ik zelf denk dat het grootste probleem de olijfboom moet zijn, want hoe meer hij wandelt hoe erger het wordt.

Ik heb de resultaten ook direct naar de holistische dierenarts gemaild.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik zou bijna overwegen om terug te gaan naar Nederland..
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Nou is het natuurlijk wel zo dat je niet naar de eerste de beste da bent gegaan maar naar de dermatoloog. Dat is wel echt een voordeel.

Die olijfboom, waar kan hij dan allemaal allergisch voor zijn? Voor de takjes/zaadjes/blad (weet ik veel  ::) ) dat op de grond ligt? Of is het iets dat hij in kan ademen?
Stel nou dat je toch eens schoentjes zou gaan proberen. Dan zal je best even moeten zoeken naar iets wat goed past en niet schuurt, maar wellicht is dat toch wel een optie.

Staan die bomen nu in bloei? Maken ze zaden aan of zo? Iets waardoor het nu erger is dan in de winter?
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Geen idee, ik weet niet zoveel van olijfbomen af.

Zo ziet de olijfboom in de tuin er nu uit.

Afbeelding

Afbeelding
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

De test is gewoon via de gewone dierenarts gegaan. De dermatoloog wilde eerst die uitslag en daarna vond ze het pas zinvol om af te spreken....
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hmmm. Een beetje googlen leert je dat de allergie voor olijfbomen ontzettend veel voorkomt in Spanje.
De olijfboom produceert gigantisch veel pollen van april t/m juni.

Je kan weinig doen om contact te vermijden. Zoveel mogelijk binnen houden en ramen en deuren dicht houden.
Zelfs al zou je zelf je olijfboom uit de tuin gooien, dan nog zal hij last hebben van de bomen van de buurman. Dit gaat echt wel heel lastig worden in Spanje vrees ik  :-\
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Dit is onmogelijk in Spanje, overal staan hectares vol olijfbomen, daar leven zoveel mensen van.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Dan blijf ik toch denken in dezelfde richting als waar Yara nu mee bezig is. Dat we iets moeten doen bij Tequila om hem van binnenuit sterker te maken. Ik ben nog sterk aan het twijfelen over het desensibiliseren en de dermatoloog,  want zij had het ook alleen maar over desensibiliseren en dat kan ik ook bij de gewone dierenarts doen. Dan heeft de dermatoloog geen toegevoegde waarde.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Hij heeft ook een verzameling stokken die hij meeneemt vd wandeling,  die zouden ook zomaar van een olijfboom kunnen zijn
sella

Bericht door sella »

Ik zou idd de dermatoloog voorlopig even op de reserve bank zetten en inzetten op holistisch behandelen.
Je zou zomaar goed kunnen zitten met de stokken, echter zou hij dan ook niet een zere bek en lipplooieczeem moeten hebben?
De pollen zijn gewoon een groot probleem.
En ja al mijn honden die in de loop der jaren in mijn leven waren met allergie, hadden dezelfde mijten, ik zelf ook als allergie, naast wat individuele allergieen.
Ik wordt nu met acupunctuur behandeld voor de allergie. Veel belovend, nu na de zoveelste zachte winter, rammelt het hier ook al van de pollen en zat ik vorig jaar al dik aan de prednison.
Nu denk ik alleen van hmm waar zijn mijn oogdruppels.
Als dit serieus beter blijft gaan, dan vraag ik aan Tannetje wat zij er van weet en hoe dat met de honden zit.
Dan geef ik hier ook wel een update.
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef: De bloedtest bij Nelson leverde niets op. De huidtest daarentegen wél.
De huidtest was zo gedaan. Hij heeft er niet veel last van gehad.
Bij mijn hond was er giga veel in het bloed te zien, dan hoef je de huid niet meer te testen lijkt mij. Vind je niets of is het onduidelijk, dan is de huidtest preciezer. Zo werd het mij uitgelegd ze zeiden iets over dat het langer duurt/erger is als het in het bloed te zien is. Dus niet van bloed is onbetrouwbaar, maar meer van als je in bloed niets vindt, wil dat niet zeggen dat er niets is.

Super dat Nelson van de huidtest weinig last had! Is dat anders dan bij mensen of weet je dat niet?
Ik heb zelf ooit een huidtest gehad. Mega rode plekken, dikke jeukende en/of zeer pijnlijke bulten  :-X En dat duurde dagen voordat ze wegtrokken. Dat is het nadeel van allergie, als ze je daarmee injecteren, dan krijg je daar reactie op. Enige wat ik doen kon was wat cortisonezalf erop smeren. Het leek mij voor een hond heel erg zielig.

Volgens mij heeft Tequila last van pollen, dus dan ademt hij die in en dat kun je niet voorkomen.
Van binnenuit werken lijkt mij ook de enige optie (op welke manier dan ook).
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef: Bij mijn hond was er giga veel in het bloed te zien, dan hoef je de huid niet meer te testen lijkt mij. Vind je niets of is het onduidelijk, dan is de huidtest preciezer. Zo werd het mij uitgelegd ze zeiden iets over dat het langer duurt/erger is als het in het bloed te zien is. Dus niet van bloed is onbetrouwbaar, maar meer van als je in bloed niets vindt, wil dat niet zeggen dat er niets is.

Super dat Nelson van de huidtest weinig last had! Is dat anders dan bij mensen of weet je dat niet?
Ik heb zelf ooit een huidtest gehad. Mega rode plekken, dikke jeukende en/of zeer pijnlijke bulten  :-X En dat duurde dagen voordat ze wegtrokken. Dat is het nadeel van allergie, als ze je daarmee injecteren, dan krijg je daar reactie op. Enige wat ik doen kon was wat cortisonezalf erop smeren. Het leek mij voor een hond heel erg zielig.

Volgens mij heeft Tequila last van pollen, dus dan ademt hij die in en dat kun je niet voorkomen.
Van binnenuit werken lijkt mij ook de enige optie (op welke manier dan ook).
De test zelf vond hij best gezellig. Hij kreeg bergen vol snoepjes en mocht iedereen zoenen.  ;D
Later kreeg hij inderdaad een pittige reactie, waarvoor ik hem bijna ab heb moeten laten geven. Hij leek daar zelf geen pijn aan te hebben, het zag er alleen niet fraai uit. Maar hij krabde of beet er niet aan.

Plaats reactie