Link behandelen voor zijn mijten allergie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Link behandelen voor zijn mijten allergie

Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hydra schreef: Owen ook niet! Wel vaak oorontstekingen gehad, maar ook die heb ik al een paar maanden niet meer gezien. :)
Ooh ja goeie, ik moet Link ff wegen en ff de assistente naar zijn oren laten kijken! Hij flappert en zijn oren zijn wat vies van binnen :o Niet rood, wel veel oorsmeer.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Qwea schreef: Ooh ja goeie, ik moet Link ff wegen en ff de assistente naar zijn oren laten kijken! Hij flappert en zijn oren zijn wat vies van binnen :o Niet rood, wel veel oorsmeer.
Nelson heeft ook geen oorontstekingen. Nog nooit gehad (klopt af). Nelson had in het begin ook geen jeuk aan zijn poten, terwijl dat vaak toch een symptoom blijkt te zijn.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Nelson heeft ook geen oorontstekingen. Nog nooit gehad (klopt af). Nelson had in het begin ook geen jeuk aan zijn poten, terwijl dat vaak toch een symptoom blijkt te zijn.
Geen oorontsteking, wel smerige oren. Moet hem ff 1x otocleanen. Veeeeeul oorsmeer.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Qwea schreef: Geen oorontsteking, wel smerige oren. Moet hem ff 1x otocleanen. Veeeeeul oorsmeer.
Otoclean is echt zooi. Gebruik liever puur oor.
Hydra
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hydra »

Hope schreef: Otoclean is echt zooi. Gebruik liever puur oor.
Owen reageert anders beter op Otoclean dan op Puur Oor....
Maar mocht Link nog nooit eerder behandelt zijn met Puur Oor, dan zou ik dat inderdaad ook eerder inzetten dan Otoclean.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Otoclean is echt zooi. Gebruik liever puur oor.
Ik ben een extreem slecht baasje, want omdat Link even niet meer echt heeft geflappert heb ik nog niks in zijn oor gedaan  ;D Waarom is otoclean zo slecht?

Puur oor, check. Als hij weer gaat flapperen ga ik puur oor halen.

Klein update over Link:

Hij eet elke ochtend keurig zijn visolie, zijn quercitin en zijn kurkuma over/door zjn voer. Ik heb de huiskamer gesprayed (vloer, gordijnen, bank, keuken, de hele trap (dat was voordat ik las dat dat een beetje overbodig was :P ), de gang, de hal en de wc. Kortom alle plekken waar Link komt. Ook zijn kussen.

Ik ga hem vandaag douchen en dus voor het eerst wassen met de shampoo. Waarom nu pas, vragen jullie je wellicht af... omdat van het weekend meneer visite had (pupje van 20 weken) en ze bij elke ronde in de gore sloot doken :P

Ik ga vanmiddag mijn bankkleedje wassen met de speciale wasmiddel alsmede de losse bankkussentjes.

Ik heb het idee dat de jeuk niet onwijs heftig is. Hij jeukt nog wel, alleen naar -mijn- idee wat minder.

Volgende week naar Tannetje. Ben heel benieuwd. Ik wil een lijstje maken met vragen. Zijn er nog dingen die ik absoluut aan haar moet vragen, waar ik wellicht zelf niet aan gedacht heb?

Ik
Hydra
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hydra »

Misschien heb je het al ergens gezegd, maar wat voor een dekentjes liggen er op de bank? Van wat voor een materiaal zij de kussens op de bank? En zijn eigen kussen?
Insprayen is leuk, maar als mijten dol zijn op het materiaal, kun je volgens mij blijven sprayen...
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hydra schreef: Misschien heb je het al ergens gezegd, maar wat voor een dekentjes liggen er op de bank? Van wat voor een materiaal zij de kussens op de bank? En zijn eigen kussen?
Insprayen is leuk, maar als mijten dol zijn op het materiaal, kun je volgens mij blijven sprayen...
Mijn dekentje is een leeg overtrek van het dekbed. Zijn kussen is van een soort van nylon (hypoallergeen). Kussens op de bank zijn van die gewone kussens.

Idee van het wekelijks wassen is dat de mijten niet erin komen. Althans, dat zegt de fles van het wasmiddel.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik was ook wekelijks, en dan gewoon met een scheut azijn. Naar mijn idee is dat goed genoeg.
Denk je er ook aan zijn speelgoed mee te wassen elke week? Speelgoed wat niet in de wasmachine kan gooi ik drie dagen in de vriezer.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hier heb ik tegenwoordig kussenhoezen van nepleer op de bank en op het hondenkussen.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Lizzy schreef: Qua visolie: ja, er zijn diverse goede merken. Solgar is hartstikke goed. Ik zou dan de hoog gedoseerde nemen, dat is deze;

Afbeelding
Er is een nóg hoger gedoseerde: Omega-3 Triple Strength. Deze bevat 1400 mg. visolie concentraat en 504 mg EPA en 378 mg. DHA per softgel. De voordeelverpakking bevat 100 softgels. 'k Heb 'm net besteld, ben zeer benieuwd..
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Ik was ook wekelijks, en dan gewoon met een scheut azijn. Naar mijn idee is dat goed genoeg.
Denk je er ook aan zijn speelgoed mee te wassen elke week? Speelgoed wat niet in de wasmachine kan gooi ik drie dagen in de vriezer.
Ooh, echt??? Zijn tennisballen enzo? Daar had ik dus echt NOOIT aan gedacht! Goeie tip!
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Kaio schreef: Hier heb ik tegenwoordig kussenhoezen van nepleer op de bank en op het hondenkussen.
Waar kan ik die kopen?
Parelridder schreef: Er is een nóg hoger gedoseerde: Omega-3 Triple Strength. Deze bevat 1400 mg. visolie concentraat en 504 mg EPA en 378 mg. DHA per softgel. De voordeelverpakking bevat 100 softgels. 'k Heb 'm net besteld, ben zeer benieuwd..
Ook van Solgar?

Ik heb hier hele dure visolie staan, echt keigoede, maar, er zit een mintsmaak aan (ik gebruik die zooi niet. Ja, gebruik het wel, maar niet vloeibaar) en ik weet niet of Link die mag. Dosering is wel hoog ook.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Parelridder schreef: Er is een nóg hoger gedoseerde: Omega-3 Triple Strength. Deze bevat 1400 mg. visolie concentraat en 504 mg EPA en 378 mg. DHA per softgel. De voordeelverpakking bevat 100 softgels. 'k Heb 'm net besteld, ben zeer benieuwd..
Ik zie dat ik ook echt de 3x zo sterk heb.
Qwea schreef: Ooh, echt??? Zijn tennisballen enzo? Daar had ik dus echt NOOIT aan gedacht! Goeie tip!

Ja, echt doen. Ik heb hier "maandag Nelson wasdag" dan gaat alles wat van Nelson is, in de was. Inclusief Nelson zelf  :biggrin2:
Zijn touw, wat bijna niet droog te krijgen is na het wassen, heb ik dubbel. 1 ligt in de vriezer en 1 in de huiskamer.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Qwea schreef: Ook van Solgar?
Ja, ook van Solgar: http://www.solgar.nl/producten/vetzuren ... -strength/ En bijvoorbeeld te koop bij https://www.vitaminstore.nl/health/voed ... ns/P257020

Plaats reactie