Nieuws: vrouw schiet honden dood

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nieuws: vrouw schiet honden dood

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Lizzy schreef:Het is inderdaad heel cru gezegd. Maar ik moet bekennen dat ik er ook zo over denk.....

Ik vind dat helemaal niet cru. Ik vind dat heel juist.
Om twee redenen.

De eigenaar heeft ervoor gekozen deze honden in huis te halen en is verantwoordelijk voor de veiligheid. Een andere hond heeft daar niets mee te maken.
Als er iets fout loopt is het dus logischer dat de verantwoordelijke schade oploopt dan een onschuldige voorbijganger.
Daarmee wil ik niet zeggen dat die eigenaar het verdient om aangevallen te worden, uiteraard niet.

Tweede punt is dat men wanneer er een mens in het spel is zo'n aanval tenminste serieus neemt. Een moordpoging op een andere hond wordt naar mijn mening veel te licht overgegaan.
Voor mij is een muilkorf het minimum bij een hond die eens aanvalt, en dat mag huisarrest worden als de feiten ernstiger zijn of herhaaldelijk voorgevallen zijn.
Een mens die een ander probeert te vermoorden komt er ook niet met een waarschuwing vanaf.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

pearlsofpassion schreef:Ik vind dat helemaal niet cru. Ik vind dat heel juist.
Om twee redenen.

De eigenaar heeft ervoor gekozen deze honden in huis te halen en is verantwoordelijk voor de veiligheid. Een andere hond heeft daar niets mee te maken.
Als er iets fout loopt is het dus logischer dat de verantwoordelijke schade oploopt dan een onschuldige voorbijganger.
Daarmee wil ik niet zeggen dat die eigenaar het verdient om aangevallen te worden, uiteraard niet.

Tweede punt is dat men wanneer er een mens in het spel is zo'n aanval tenminste serieus neemt. Een moordpoging op een andere hond wordt naar mijn mening veel te licht overgegaan.
Voor mij is een muilkorf het minimum bij een hond die eens aanvalt, en dat mag huisarrest worden als de feiten ernstiger zijn of herhaaldelijk voorgevallen zijn.
Een mens die een ander probeert te vermoorden komt er ook niet met een waarschuwing vanaf.
Helemaal mee eens!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Om twee redenen.

En wel hierom ja.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Om twee redenen.

Precies!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Weet je ik kan me er echt geen voorstelling van maken dat mijn honden me half opeten, mijn armen kapot bijten en maar door blijven doen in blinde woede. Ook al is het redirected agressie of wat het excuus ook moge zijn. Een beet in een bepaalde situatie zeker in gevecht of zo kan ik me voorstellen maar dat ze blind blijven doorbijten echt niet.
Lijkt me echt brrrrrrrr.
Daarnaast is dit nu naast hond-hond het zoveelste incident betrefende honden bij wie de knop omgaat en niet meer te stoppen zijn en doorblijven gaan in blinde woede. Nu is de eigenaar de klos, maar of er nu wat gaat gebeuren? Of moet er ook eerst een kindje doodgebeten worden voordat we wakker worden ?
Een soort van RAD zou allang weer op zijn plaats zijn.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef:Weet je ik kan me er echt geen voorstelling van maken dat mijn honden me half opeten, mijn armen kapot bijten en maar door blijven doen in blinde woede. Ook al is het redirected agressie of wat het excuus ook moge zijn. Een beet in een bepaalde situatie zeker in gevecht of zo kan ik me voorstellen maar dat ze blind blijven doorbijten echt niet.
Lijkt me echt brrrrrrrr.
Daarnaast is dit nu naast hond-hond het zoveelste incident betrefende honden bij wie de knop omgaat en niet meer te stoppen zijn en doorblijven gaan in blinde woede. Nu is de eigenaar de klos, maar of er nu wat gaat gebeuren? Of moet er ook eerst een kindje doodgebeten worden voordat we wakker worden ?

Met de snelheid waarmee Nederland poldert is het natuurlijk wachten op het volgende incident. En er zijn al kinderen zwaar gemolesteerd, dat heeft ook niet geholpen. Waarschijnlijk gaat men pas wat doen als er echt dodelijke slachtoffers onder mensen vallen ja. Dat is toch zo vaak zo hier in NL? Dodelijke kruispunten, dodelijke dode hoeken: de Nederlandse regering gaat vast de put dempen, enzovoorts.
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef:Met de snelheid waarmee Nederland poldert is het natuurlijk wachten op het volgende incident. En er zijn al kinderen zwaar gemolesteerd, dat heeft ook niet geholpen. Waarschijnlijk gaat men pas wat doen als er echt dodelijke slachtoffers onder mensen vallen ja. Dat is toch zo vaak zo hier in NL? Dodelijke kruispunten, dodelijke dode hoeken: de Nederlandse regering gaat vast de put dempen, enzovoorts.
En dan nog.... eerst 1 jaar erover nadenken en dan gaan ze nog eens uitvoeren en dan ben je zo 3 jaar verder na een dodelijk ongeval.
Het heeft hier 5 jaar geduurd voordat er een fietspad werd aangelegd dat afgescheiden is van het autoverkeer, aangezien er meer dan 1 dode fietser per jaar viel (holle weg, bochten kortom je zag ze soms pas nadat ze al onder je auto lagen). Dus als het landelijk moet dan heb ik er echt geen vertrouwen in dat dit binnen 1 of 2 jaar geregeld gaat worden.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Kaio schreef:Weet je ik kan me er echt geen voorstelling van maken dat mijn honden me half opeten, mijn armen kapot bijten en maar door blijven doen in blinde woede. Ook al is het redirected agressie of wat het excuus ook moge zijn. Een beet in een bepaalde situatie zeker in gevecht of zo kan ik me voorstellen maar dat ze blind blijven doorbijten echt niet.
Lijkt me echt brrrrrrrr.

Ik vind redirecte agressie geen excuus. Het bestaat, ik heb het meegemaakt maar ook dan horen honden nog steeds wel een rem te hebben.
Ik heb er 1x een blauwe plek door gehad, mijn honden hebben onderling wel eens ruzie gekregen maar dat was toch echt allemaal zonder bloedvergieten. En ook als mijn eigen honden fiks ruzie hebben kan ik er nog steeds tussen komen zonder bang te hoeven zijn dat ze zich samen tegen mij keren.
((ik snap trouwens ook niet dat je van dit ras 2 reuen uit 1 nest aanhoud. Lijkt me best tricky ))

Ik schreef trouwens eerder "een situatie zonder winnaars" maar bedacht me wel dat er wel winnaars zijn: de eigenaren van de hond die de ruzie uitlokte. Want als ze zich niet tegen baas en eigenaar hadden gekeerd, maar samen de andere hond aangevlogen waren hadden we weer een verhaal gehad van een onschuldige hond die vermoord was. En dat zou ook intens triest zijn geweest....

Plaats reactie