Eigenaren vechthonden verplicht op opvoedcursus

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Eigenaren vechthonden verplicht op opvoedcursus

pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

winni schreef:Wat ik hiermee wilde aantonen was vrij duidelijk dacht ik; Asociaal gedrag van eenhersencelligen met 'andersoortige honden' en daarom ook op cursus.

Wanneer zij hun honden hadden vastgehouden was er bij voorbaat helemaal geen escalatie geweest. Dus daar gaat het fout. Niet omdat ik gewoon door wil rijden op een fietspad waar honden helemaal niet los mogen lopen. Jij geeft er met jouw interpretatie een heel andere draai aan. Ook bij het gedeelte dat volgens jou mijn honden de confrontatie op zouden zoeken ::) Maar dat komt natuurlijk omdat het Amstaffs zijn en ja... het druipt er vanaf dat zij en hun baasjes op t forum de gebeten hond zijn.
Werkelijk: Zij zien, voelen en horen dat er een hond komt aangestormd met duidelijke bedoelingen. Zelfs tijdens het snuffelen en pissen zie je overduidelijk dat zijn gemoedstoestand niet daalt. En ik ben inderdaad niet iemand die de benen neemt voor een hond dáár waar ik vind dat ik in mijn recht sta zoals op het fietspad met mijn scoot. Ik ben verplicht, wanneer de baasjes er niets van zeggen, dat zelf te doen ipv mijn honden. De volgende keer als ze mij zien houden ze hem wel vast of de hond denkt aan mijn correctie zoals mijn buurhonden die in ieder geval niet meer zo dichtbij komen om te bijten. Als ik die ketting niet had gebruikt had XLab/Stabij zijn tanden in mijn hond gezet. 't scheelde maar een haartje voor we weer gaten hadden gehad.
En als niemand zo'n hond aanpakt door middel van bijvoorbeeld het werpen van een werp/slipketting dan doet ie het de volgende keer weer. Als een hond profijt haalt uit zijn daden dan doet ie dat volgende keer weer. Dat leert iedereen op een gedragscursus.

Vergelijking werpkettinggebruiker/Amstaff baas slaat kant nog wal. Vroeger had ik een Lab. en gebruikte ik ook een werp of slipketting indien nodig. Vooral tijdens het gore vreten op afstand. En in mijn uitlaatservice. Maar begrijp me goed. Je hoeft zo'n ding maar eenmaal te gebruiken want de volgende keer is ermee schudden genoeg. Daar is de originele werpketting namelijk voor gemaakt. WERPketting voor als je er zelf niet op een andere manier bij kan komen. Maar toen lag jij nog in je luier denk ik.
Oude spullen uit de oude doos maar ze werken het beste. En dat is weer een andere discussie.
En daar gaat het mis, bij al die lui die vinden dat ze recht hebben op iets....
Als je gewoon stil was gaan staan, even had geroepen of geclaxoneerd en die lui had gevraagd hun hond bij zich te houden was er ook niets gebeurd. Was voor alle betrokken honden beter geweest. Dan neem je verantwoordelijkheid voor het welzijn en het gedrag van je eigen hond, of dat nu een staff, lab of Chi is.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

pluk schreef:En daar gaat het mis, bij al die lui die vinden dat ze recht hebben op iets....
Als je gewoon stil was gaan staan, even had geroepen of geclaxoneerd en die lui had gevraagd hun hond bij zich te houden was er ook niets gebeurd. Was voor alle betrokken honden beter geweest. Dan neem je verantwoordelijkheid voor het welzijn en het gedrag van je eigen hond, of dat nu een staff, lab of Chi is.

+1
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pluk schreef:En daar gaat het mis, bij al die lui die vinden dat ze recht hebben op iets....
Hoewel ik het gedrag van de mensen die Winni naderen echt tenenkrommend en vreselijk vind (en zo lopen ze met bosjes overal, dit soort hersenloze idioten) vind ik dat jij hier een sterk punt hebt Pluk. Het gaat niet om wie nou in zijn recht staat of niet. Het gaat om het welzijn van de betrokken honden........... En zouden mensen daar nou eens wat vaker rekening mee houden......, zag de wereld er een stuk fraaier uit.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Maar dat belang vna welzijn moet wel van 2 kanten komen. Er kan altijd wel wat gebeuren, maar stel ik loop met een bang of gammel oudje aan de lijn, bewust daar waar honden niet los mogen...en met regelmaat komt dezelfde k*tjoekel achter mijn bange c.q gammele oudje aan dan kan ik me wel telkens in allerlei bochten wringen, maar als het de andere partij geen zak boeit wat de hond uitvreet dan moet ik toch het welzijn vn mijn bange c.q gammele aangelijnde hond wat hoger op het plan zetten. Die heeft namelijk in mijn optiek recht op mijn bescherming en ik heb de plicht daar zorg voor te dragen. Dan zou zo,n hond hier ook ene riem kunnen vangen. Dan schrikt die maar even, maar de schade die zo,n hond oploopt van zo,n aanvliegende riem staat in geen verhouding tot de schade die honden met dat gedrag toebrengen bij mijn bange hond die weer bevestigt krijgt dat hij terecht bang is of dat mijn gammele oudje een beuk krijgt waar die nog amper van opstaat. Het welzijn van die andere hond dient door zijn eigenaar beschermt te worden en in dit geval doen ze dat door zo,n hond aan te lijnen totdat hij geleerd heeft niet zo op andere honden af te stieren.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef:Maar dat belang vna welzijn moet wel van 2 kanten komen. Er kan altijd wel wat gebeuren, maar stel ik loop met een bang of gammel oudje aan de lijn, bewust daar waar honden niet los mogen...en met regelmaat komt dezelfde k*tjoekel achter mijn bange c.q gammele oudje aan dan kan ik me wel telkens in allerlei bochten wringen, maar als het de andere partij geen zak boeit wat de hond uitvreet dan moet ik toch het welzijn vn mijn bange c.q gammele aangelijnde hond wat hoger op het plan zetten. Die heeft namelijk in mijn optiek recht op mijn bescherming en ik heb de plicht daar zorg voor te dragen. Dan zou zo,n hond hier ook ene riem kunnen vangen. Dan schrikt die maar even, maar de schade die zo,n hond oploopt van zo,n aanvliegende riem staat in geen verhouding tot de schade die honden met dat gedrag toebrengen bij mijn bange hond die weer bevestigt krijgt dat hij terecht bang is of dat mijn gammele oudje een beuk krijgt waar die nog amper van opstaat. Het welzijn van die andere hond dient door zijn eigenaar beschermt te worden en in dit geval doen ze dat door zo,n hond aan te lijnen totdat hij geleerd heeft niet zo op andere honden af te stieren.
Maar we hebben het hier toch vooral over het welzijn van haar eigen hond? En natuurlijk moet je iets als steeds dezelfde k*t eigenaar toestaat dat zijn hond de jouwe komt bashen. Vanzelfsprekend. Maar we bedoelen hier de houding van "ik rijd door want ik heb recht op". En ik snap dat ook wel want je raakt ook gefrustreerd. Maar het doorrijden heeft wel tot gevolg dat ze haar eigen hond in gevaar brengt. En da's dus waar we het over hebben.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vind filmpje 2 (met die twee kleine buurhondjes) overigens wel typisch een voorbeeld van je reinste treiterij en ik kan me dus levendig voorstellen dat je een slipketting naar de hondjes gooit. Goed, eigenlijk zou je een slipketting naar de harses van die vent moeten gooien, want hij is verantwoordelijk voor het gedrag van zijn hondjes. Die kunnen er ook niks aan doen wat ze doen, maar ja, daar zou ik mijn honden na een paar van dit soort incidenten ook wel tegen gaan verdedigen :-X
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef:Maar we hebben het hier toch vooral over het welzijn van haar eigen hond? En natuurlijk moet je iets als steeds dezelfde k*t eigenaar toestaat dat zijn hond de jouwe komt bashen. Vanzelfsprekend. Maar we bedoelen hier de houding van "ik rijd door want ik heb recht op". En ik snap dat ook wel want je raakt ook gefrustreerd. Maar het doorrijden heeft wel tot gevolg dat ze haar eigen hond in gevaar brengt. En da's dus waar we het over hebben.

Toen Pluk over "die lui" begon kreeg ik het gevoel van veralgemenisering en dat het niet meer specifiek over Winni ging.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Bij Kaio was het het eerste wat ik zei altijd, zeer oude hond!!!!Kan omvallen en kan onzeker zijn. En in onze eigen woonomgeving ging dat altijd zeer goed moet ik zeggen. Kaio vond contact met honden nl. Wel leuk maar zo werden de onstuimige honden wel bij hem weggehouden. En op een gegeven moment wist iedereen het wel, wel handig. En gewoon door beginnen met zeggen dat ie oud was, gebeurde het dat iedereen er wel rekening mee hield. Maar dat is in DE. In nl op de hei durf ik niet meer te komen ! Wat een verschil eigenlijk :-\
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Lizzy schreef:Hoewel ik het gedrag van de mensen die Winni naderen echt tenenkrommend en vreselijk vind (en zo lopen ze met bosjes overal, dit soort hersenloze idioten) vind ik dat jij hier een sterk punt hebt Pluk. Het gaat niet om wie nou in zijn recht staat of niet. Het gaat om het welzijn van de betrokken honden........... En zouden mensen daar nou eens wat vaker rekening mee houden......, zag de wereld er een stuk fraaier uit.
Ik had vroeger ook hetzelfde standpunt,hoor.
Maar andere mensen houden geen rekening met jou of je hond
Ze zien er ook geen kwaad in als hun hond uitvalt of blaffend op je hond afrent.Want ach hij bijt toch niet raak of ja hij is bang voor andere honden vandaar dat hij blaft.
Maar ben echt wel van mijn standpunt teruggekomen,omdat ik zag dat Dorian zo in de stress raakt ervan.
En dat wilde ik mijn hond niet meer aandoen.
Als wij ergens liepen zonder andere honden in de buurt is het echt een leuke vrolijke clown,maar zodra er een andere hond(en) in de buurt komen dan verandert zijn gedrag naar stress.

Zie het nu wel heel anders en wees zelf maar de wijste!!!
Kuikuhnek
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kuikuhnek »

Ik kwam deze tegen, zo kan je er dus ook bij gen**id worden.
Deze dame verdient de schoonheidsprijs ook niet hoor.

bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Wauw zeg wat een :-X .
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Naaaaah wat een muts :-X
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Maar ja, zoals die mevrouw heb ik een buurman verderop met een jonge staff. Springt op mijn kleine ouwetje van 14, springt tegen mij op, vloog vanmorgen op het tuinpad op de buurjongen met spierdystrofie af........... Als je erg boft hangt hij de staff even op aan zijn halsband :-X :-X , maar dat doet hij voor mij inmiddels niet meer, ik ben dat zeikwijf en ik moet maar rekening houden met zijn hond. Mijn probleem is dat ik geen respect voor hem heb :-X .
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Tanna schreef:Maar ja, zoals die mevrouw heb ik een buurman verderop met een jonge staff. Springt op mijn kleine ouwetje van 14, springt tegen mij op, vloog vanmorgen op het tuinpad op de buurjongen met spierdystrofie af........... Als je erg boft hangt hij de staff even op aan zijn halsband :-X :-X , maar dat doet hij voor mij inmiddels niet meer, ik ben dat zeikwijf en ik moet maar rekening houden met zijn hond. Mijn probleem is dat ik geen respect voor hem heb :-X .

Maar is dit niet uiteindelijk de hele essentie van het probleem? Niemand die meer rekening houd met elkaar, ongeacht wat voor ras je hebt?

Ik begrijp dat het onwijs vervelend is hoor zo'n kneus met zo'n hond. En wat mij betreft worden dit soort gevallen ook gewoon aangepakt.
Dit filmpje is gemaakt omdat er onder HR eigenaren echt ook wel verantwoordelijke eigenaren zijn, en die zijn soms echt de sjaak door zoals deze mevrouw.

Ik hoorde pas iemand die zijn honden uit voorzorg nu korft, niet omdat ze gevaarlijk zijn, maar omdat er mensen uit de buurt treiteren en de honden continu uitdagen, 'want als ze bijten krijgen ze een spuitje en lopen die gevaarlijke honden niet meer in de buurt'
Ik weet niet hoor, kan toch niet zo zijn dat je als HR eigenaar vogelvrij wordt verklaard.....
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

constance.blokzijl schreef:Maar is dit niet uiteindelijk de hele essentie van het probleem? Niemand die meer rekening houd met elkaar, ongeacht wat voor ras je hebt?

Ik begrijp dat het onwijs vervelend is hoor zo'n kneus met zo'n hond. En wat mij betreft worden dit soort gevallen ook gewoon aangepakt.
Dit filmpje is gemaakt omdat er onder HR eigenaren echt ook wel verantwoordelijke eigenaren zijn, en die zijn soms echt de sjaak door zoals deze mevrouw.

Ik hoorde pas iemand die zijn honden uit voorzorg nu korft, niet omdat ze gevaarlijk zijn, maar omdat er mensen uit de buurt treiteren en de honden continu uitdagen, 'want als ze bijten krijgen ze een spuitje en lopen die gevaarlijke honden niet meer in de buurt'
Ik weet niet hoor, kan toch niet zo zijn dat je als HR eigenaar vogelvrij wordt verklaard.....
Ja dat dus. Dat bewijst dat filmpje ook, een ieder moet zijn eigen gelijk hebben, altijd tegen elkaar ipv met elkaar oplossingen zoeken! Madam wil hier zelfs gewoon gedrag uitlokken. Lekker bezig hoor!

ik had overigens echt niet gedacht dat het dan zo vaak zo zou gaan, dat mensen gaan treiteren etc. Ik had weer een te hoge dunk van de mensheid? :-[ ::)

Plaats reactie