Kleine voornemens / grootse plannen voor 2018?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kleine voornemens / grootse plannen voor 2018?

-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

dinky89 schreef:Inmiddels zijn we eind januari en kan ik wel delen dat ik afspraak heb staan bij de kvk om mij in te schrijven als zelfstandige :D Daarnaast heb ik mijn collega's ingelicht dat ik de organisatie ga verlaten per 1 maart :cool:
Goed bericht! :thumbsupup:
Je gaat (hier) in het Noorden aan de slag? Gefeliciteerd! :groupwave2:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Streven is inderdaad om in het noorden aan de slag te gaan :)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Gefeliciteerd Dinky!
Nouja, een eigen bedrijf is ook een soort kind. Maar dat zonder uitgelubberd moederlijf en kotseritis en een zeer kruis na de baring :biggrin2:
Heel veel succes en ik hoop op veel klanten voor je!
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Gefeliciteerd Dinky!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Wat leuk Dinky!!En spannend en stoer! Succes!
koekje schreef:Gefeliciteerd Dinky!
Nouja, een eigen bedrijf is ook een soort kind. Maar dat zonder uitgelubberd moederlijf en kotseritis en een zeer kruis na de baring :biggrin2:
Heel veel succes en ik hoop op veel klanten voor je!
Je zou best boeken kunnen schrijven ;D
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ow Koek ;D ;D ;D

Succes Dinky!!
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Vandaag 2 biedingen binnen gekregen voor mijn huis. Een ervan boven de vraagprijs. Het ziet ernaar uit dat ik het huis al kwijt ben. Ik wist dat het gekkenhuis was hier in Mokum, maar dat het zo snel zou gaan….
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Gefeliciteerd Dinky!

Kaio schreef:Wat leuk Dinky!!En spannend en stoer! Succes!

Je zou best boeken kunnen schrijven ;D
Een anticonceptie boek! :cool:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

MillyMol schreef:Vandaag 2 biedingen binnen gekregen voor mijn huis. Een ervan boven de vraagprijs. Het ziet ernaar uit dat ik het huis al kwijt ben. Ik wist dat het gekkenhuis was hier in Mokum, maar dat het zo snel zou gaan….
Gefeliciteerd :)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

dinky89 schreef:Inmiddels zijn we eind januari en kan ik wel delen dat ik afspraak heb staan bij de kvk om mij in te schrijven als zelfstandige :D Daarnaast heb ik mijn collega's ingelicht dat ik de organisatie ga verlaten per 1 maart :cool:
Gefeliciteerd en natuurlijk heel veel succes :D :-*
MillyMol schreef:Vandaag 2 biedingen binnen gekregen voor mijn huis. Een ervan boven de vraagprijs. Het ziet ernaar uit dat ik het huis al kwijt ben. Ik wist dat het gekkenhuis was hier in Mokum, maar dat het zo snel zou gaan….
Dat is inderdaad heel snel! :D Gefeliciteerd! :-*
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier ook wat plannen voor 2018. Het lijkt erop dat ik me voorlopig niet meer druk hoef te maken over werk dus kan ik mijn focus ergens anders leggen. Ik ga proberen mijn huis en leven weer wat beter op de rit te krijgen. Met kleine stapjes tegelijk hoop ik dat het gaat lukken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Zo, even een update, want plannen en voornemens zijn leuk, maar wat is er tot nu toe van terecht gekomen van de mijne?
  1. Mijn huis in Amsterdam is verkocht. Na ruim een week waren er twee biedingen binnen, waarvan een boven de vraagprijs. Het voorlopig koopcontract is inmiddels ondertekend. De kopers hebben tot het einde van deze maand om de financiering rond te krijgen, maar ze hadden vooraf alles al laten doorberekenen dus tenzij er een onvoorziene kink in de kabel komt vind de overdracht plaats op 23 april.
  • Ik moet natuurlijk niet dakloos worden, dus ik heb inmiddels een appartement teruggekocht. In Zeist, op de achtste etage van een flatgebouw. Heel iets anders dan mijn huidige woning met tuin, dus dat zal even wennen zijn. Wel groot genoeg: 100m2. En met een balkonnetje. Het Zeister bos ligt op loopafstand en ik kijk er op uit, dus dat maakt weer veel goed. De overdracht hiervan is op 28 maart. Het ziet er prima uit, maar de keuken is basic, dus die gaat vervangen worden. En ik wil de wanden een ander kleurtje geven dan het bananen geel dat het nu heeft. Maar verder geen grote klussen. De verhuizing staat gepland voor half april.
  • Hongarije: half mei vertrek ik voor twee weken naar het zuidwesten van het land om een paar objecten te bekijken. Er zijn me al enkele interessante objecten aangeboden, maar ik ga het allemaal eens rustig bekijken wanneer ik ter plaatse ben.
Hoe staat het met jullie plannen?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Goed bezig Millymol!

Ik weet niet zo goed hoe mijn plannen gaan. Op het gebied van betaald werk niet heel erg goed, maar daar heb ik zelf ook (te) weinig moeite voor gedaan. Op het gebied van ontwikkeling gaat het wel goed. Ik heb in korte tijd 3 portfolioshoots gedaan. Wat me veel mooi materiaal heeft opgeleverd en waarmee ik mijn site ook echt kan gaan upgraden qua kwaliteit.
En ik heb in april 2 en mei 1 workshop, allemaal gefinancierd door mijn vaste werkgever. Dus dan ga ik weer heerlijk aan het leren en ontwikkelen.

Ik merk wel dat ik een beetje vast zit. Ik wil graag meer betaald fotograferen, zodat ik minder uren voor de baas kan gaan werken. Maar doordat ik nu dus nog meer uren voor de baas werk, loop ik toch al snel vast als ik meer fotografiewerk doe.
Ik heb wel voldoende verlofuren beschikbaar (we mogen 3 weken verlof per jaar kopen), maar die kan ik niet flexibel genoeg inzetten om op fotografiewerk in te spelen. Dus nou heb ik komende maandag en dinsdag vrij en das mooi want dan kan ik 2 shoots afronden. Maar ik had beter in de afgelopen weken af en toe een half dagje vrij kunnen hebben. Nu hebben mijn klanten veel te lang moeten wachten. En dat is bij betaald werk niet echt goede reclame.

Het leuke is wel dat een van de workshops die ik ga doen ook heel erg gericht is op dit soort praktische ondernemersdillema's. Dus daar ga ik eens mijn licht opsteken en dan eens met mijn chef in gesprek. Misschien kan ik wel een wildcard afspreken, dat ik na elke betaalde shoot binnen een bepaalde termijn recht heb op wat extra verlof ofzo. Zit ik nu te bedenken terwijl ik dit schrijf, dus thanx MillyMol!!!
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

@Kaela: Als ik het zo lees zit je een beetje in een spagaat, sta je op een kruispunt. Fijn dat het neerschrijven van een reactie je op nieuwe ideeën brengt.
Succes met je plannen!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wij zouden graag aan onze bouwplannen beginnen, maar zolang er nog een meter sneeuw ligt en de grond stijfbevroren is, zullen we nog even met de vingers moeten trommelen. :biggrin2:

Plaats reactie