pups en vers

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:pups en vers

Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Ik heb sowieso nooit Farmfood gegeven aan mijn dalmaten. Enerzijds vanwege het feit dat het alleen van rund is gemaakt en dus een hogere purinewaarde zou bevatten dan b.v. een kip versie van een brok en anderszijds omdat Farmfood soms een wat gelige gloed over de vacht van de spikkels brengt.

Wij hebben alleen FF gegeven aan de bassets en dat ging niet lekker.

Ik ken ook mensen waarvan de dalmaten op Farmfood staan en die zijn supertevreden. Als ze geen problemen ondervinden waarom ook niet. Ik ben zelf van mening dat de vorming van uraatstenen niet alleen met het voer van honden te maken heeft maar wel degelijk een genetische achtergrond moet hebben.

Ik hoef me nu niet meer druk te maken over waardes in brokken, we voeren sinds eind 2003 volledig vers aan onze honden en wisselen de eiwitbronnen af. Daarnaast krijgen ze zo nu en dan zuivel en groente en fruit. We willen nooit meer anders.

Over de purinewaardes in verschillende voedingsbronnen komen steeds weer nieuwe dingen aan het licht waardoor ik het soms ook niet meer weet. Ik ben ervan overtuigd dat dalmaten op vers een stuk minder risico hebben op de vorming van uraatstenen mits je de eiwitbronnen afwisselt.
Margreet2
1-ster
1-ster

Bericht door Margreet2 »

Heel fijn dit onderwerp, want zou graag een volgend nestje helemaal op vers zetten. Nu krijgen ze al puppybrokken en dan of hart of rund of pens er door (van Smuldier) en dat gaat er altijd heeeeeel erg goed in. Met belangstelling ga ik dit volgen.
Margreet
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ook wij willen de pupjes straks vers vlees geven.

maar ik denk er toch over om dan ook brokken te geven.
daar zijn we nog niet helemaal uit.
want ik weet niet echt een goed merk brokken,
want bij essie heb ik gemerkt dat ze toch echt op verschillende brokken te snel groeide.

er zijn nu verschillende pup kopers,
sommige zeggen we geven wat jij ons voorschrijft.
(moet ik nog wel een superstuk schrijven waarom ze op vers moeten blijven en niet op brokken moeten overgaan :-\)
andere die al een hond op brokken hebben word denk moeilijker,
want tja hun hond doet t goed op de brokken he,
waarom zou de pup die ze eventueel krijgen iets anders moeten hebben.... ::) :(
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ik wil wel even zeggen dat ik erg blij ben met dit onderwerp,
elke dag leer ik hier nog zo veel....

dat ik soms denk dat ik voor ik op bp kwam eigenlijk helemaal niets wist,
en ook zo'n persoon ben die gewoon naar de dierenarts luisterde :-[

en voor de aanstaande pup kopers,
die geef ik zeker het adres van deze site mee,
dan kunnen ze alvast lekker lezen ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nou, volgens mij kun je op Barfplaats meer dan genoeg informatie verzamelen om iets in elkaar te draaien zodat je pupkopers op vers blijven omdat ze zelf snappen dat dat vele malen beter is en te verkiezen is boven welke brok dan ook! (of dat ze tenminste brok + vers met elkaar afwisselen).

En voor Betty d'r vriendin: hier is een lijst met voedingsmiddelen en hun purine gehalte: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=5221
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Dat dacht ik ook Lizzy! :D
Ilse
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Hoi Erna,

Zou ik het document ook mogen hebben. Ik wil zelf ook een nieuw puppyboek maken over versvoer. Misschien kan ik er heel wat info uithalen.
Alvast bedankt!!

Groetjes van Ilse
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Ehhh die documenten heb ik volgens mij al niet meer. Ik kan je eventueel wel sturen wat ik zelf geschreven heb voor mijn puppyboek. Misschien kun je daar wat tips uit halen.
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

Heb de kopers van mijn pups een breed advies meegegeven, alle merken opgesomd met plaatjes erbij en de betreffende websites. Voor zo ver ik weet, eten 4 van de 5 nog steeds compleet vers, van de pup die naar Duitsland ging, weet ik het niet. Daar is compleet vers nl. niet te krijgen, bovendien is schoonpapa dierenarts.
Maar het goede nieuws was, dat één van de pupeigenaren op puppycursus, van de trainer bevestigd kreeg, dat ze goed bezig was. En niet alleen de dierenarts heeft invloed, maar ook puppytrainers.
Maar wat ik dan weer niet begrijp is, dat de betreffende trainer op dat moment voedingsadvies gaf, dat nergens op leek en geheel op brokken was gebaseerd. En dat terwijl de man een hele cursus over voeding had gedaan en voor zichzelf tot de overtuiging was gekomen dat vers voeren beter is.
gr.
Nicolette
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Money,money, money....
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

als ik geweten had wat ik nu weet had ik mijn teefje direct over gezet op vers toen ik haar met 8 ween ophaalde , maar helaas heeft ze de 1e 3 jaar van haar leven brokken gehad,
met alle gevolgen van dien .
nu krijgt ze al 3 jaar zowat vers .
dus ik het het bijna goedgemaakt
voormezelf dan .
Jacqueline74
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jacqueline74 »

Ik denk persoonlijk dat het voer wat de fokker geeft grote invloed heeft op de puppykopers. ;D Onze fokker adviseerde ons om absoluut niet over te gaan op kvv. >:( Dit omdat witte herders een zwakke maag hebben. ???Dus in eerste instantie tegen het advies van Yalla ingegaan. :P

Bij de volgende cursus van Yalla weer een deel over voeding en ook weer over vers vlees. Hierin werd duidelijk uitgelegd wat er in brokken zit en dat vers voeren helemaal niet moeilijk is. Je kunt het compleet kopen dus je hoeft niks zelf te gaan prutsen. :D

Tevens de tip gekregen om eens op barfplaats te gaan kijken en een proef pakketje Bibi mee gekregen. Tja en toen we zagen hoe Cujo hier van smulde ........... :)en een heleboel op BP gelezen te hebben en een hoop vragen gesteld te hebben. Toen zijn we overstag gegaan. ;D

Dus mijn conclusie is: een goed advies, duidelijk uitleg waarom en wat vers voer mee. ;D Gewoon lekker vers voer blijven geven en als eigenaren toch over willen op brokken dan moeten ze het zelf maar doen. :P

Jacqueline
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: pups en vers

Bericht door Sietie »

ook mijn nestje, inmiddels 9 maanden oud, staan allemaal gedeeltelijk op kvv en bar. Ze halen bij mij de barf vandaan ;) en ik heb voor hun pupmix gemaakt en meegegeven,  staan op barf  en kvv en ze zijn hartstikke trots omdat ze van verschillende mensen te horen krijgen hoe goed dat hun hond er wel niet uit ziet ;) ::) Ook heb ik allemaal informatie destijds meegegeven en de link van barfplaats :)
Laatst gewijzigd door Sietie op di 04 mar 2008, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
cathrien
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door cathrien »

Ik heb op dit moment een nest  pups en deze nieuwe eigenaren heb ik het advies gegeven om kvv of barf te gaan geven. Na enkele jaren brok gevoerd te hebben en vele problemen  en sinds vorig jaar CB voer en geen problemen meer.
Ik heb het ook duidelijk in het voedingsschema gezet waarom vers en de voordelen.

Als ik zie hoe dit nest opgroeid in een woord geweldig. Perfecte ontlasting, vrolijke pups en vol energie.
Kreeg zelfs de complimenten van de da.

Mijn hoop is dat de pups verder opgroeien met vers. Er is zelfs een puppykoper die haar berner ook vers is gaan voeren ivm vele ontlastingsproblematiek en is nu ook erg enthousiast.
Henny V.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Henny V. »

Hier kregen Dribbel en Diesel ook gelijk energique van hun fokkers.
Diesel kreeg ook er ook brokken bij zodat de kopers zelf konden kiezen waar ze hun pup verder mee op lieten groeien.
En bij de Dierenarts alleen maar lof over hoe ze er uit zagen.
( Tot ze hoorden dat ze geen brokken aten  ;D)
En nu nog steeds probeert een da me brokken aan te smeren.
Gelukkig zijn er ook dierenartsen in de praktijk die wel voor vlees gaan en met vragen ofzo over de voeding maak ik een afspraak met hun.

Plaats reactie