kvv-barf: diersoorten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:kvv-barf: diersoorten

Ollie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ollie »

[quote="Tinker"]
Ik maak me wel een beetje druk,want ik wil geen KVV meer voeren,uiteindelijk wil ik helemaal zelf bepalen wat er gegeten word door mijn hondjes.Ik ben niet ontevreden over KVV maar vind wel dat het nòg beter zou kunnen.En nu stuit ik steeds op zaken die het me moeilijk maken om ècht goed aan het Barfen te gaan.Ten eerste omdat ik bijna afhankelijk ben van de supermarkt/Markt en kleine winkeltjes en ten tweede omdat dàt het juist te duur maakt.Het hoeft van mij echt niet allemaal voor niks,want ik heb twee inimini-hondjes en die eten slechts 125 garm per dag,maar als ze duurder gaan eten dan ik en mijn man,tsja dan word het een heel ander verhaal.
[/quote]

Ja dat maakt mij niet zoveel uit..als ik eens wat geschikts tegen kom..dan koop ik het..maar verder wissel ik zoveel mogelijk af met kvv.

Tosca heeft vanmorgen voor het eerst een sardientje gegeten en gisteravond kippedijtjes..dus ik ben met Tosca wel wat aan het proberen..maar die kauwt ook heel rustig..dus die zou ik dus ook een hele kip durven geven.

Met de bullen ben ik erg voorzichtig..maar wil wel eens kijken wat ze met een 1 dagskuiken doen :)
JR
3-sterren
3-sterren

Bericht door JR »

stel nou dat ik alleen aan de volgende dingen zou kunnen komen:hele kip (met orgaan) rundergehakt en hart en pens,en lamshart en lamsvet,zalm,haring en sardines,en ik voeg daar aan toe wat yoghurt/kwark groentemixjes en eieren,dan is dit in principe dus goed genoeg?of tellen jullie alle vissoorten als 1 diersoort?en is het dan weer erg dat een deel van de vis uit blik komt?
Laatst gewijzigd door JR op za 15 apr 2006, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="JR"]
stel nou dat ik alleen aan de volgende dingen zou kunnen komen:hele kip (met orgaan) rundergehakt en hart en pens,en lamshart en lamsvet,zalm,haring en sardines,en ik voeg daar aan toe wat yoghurt/kwark groentemixjes en eieren,dan is dit in principe dus goed genoeg?of tellen jullie alle vissoorten als 1 diersoort?en is het dan weer erg dat een deel van de vis uit blik komt?
[/quote]

Gek genoeg reken ik alle vissoorten tot vis en niet tot apart diersoort. Maar dat is eerder mijn gemakzucht. Ik denk dat je het in principe best apart kunt rekenen. Maar, ik denk dat je de hoeveelheid vis in je menu niet moet overdrijven (geldt voor alles. Overal waar TE voor staat).

Vis uit blik vind ik wel minder waardevol als verse/rauwe/hele vis. Het is ten eerste verhit en ten tweede niet echt een compleet hapje.

Volgens Ian B moet je extra vitamine E geven, als je veel vis voert (ik vind meer als 2 keer per week 'veel') maar hij legt eigenlijk niet uit waarom. Ja, dan krijg je het verhaal waarbij men zegt dat de vetten van de vis ranzig worden, zonder vitamine E. Maar ik heb daar zo mijn twijfels bij. Bij mijn weten bevatten juist de orgaantjes en de ogen enzo weer veel vitamine E, hetgeen elkaar dan weer prima compenseert.
202spots

Bericht door 202spots »

[quote="Lizzy"]
Gek genoeg reken ik alle vissoorten tot vis en niet tot apart diersoort. Maar dat is eerder mijn gemakzucht. Ik denk dat je het in principe best apart kunt rekenen. [/quote]

Ik reken vis eigenlijk ook alleen maar als "vis"...
terwijl ik wel verschil maak met "gevogelte",
en kip,kalkoen en eend dus als apart reken...
Maar orgaanvlees zie ik weer WEL als 1 soort...rundhart ,lam hart of kip /kalkoen hart blijft voor mij gewoon allemaal hart....rundlever,lamlever of kippen/kalkoen lever is allemaal lever...

Vit.E.....rauwe vis bevat weinig of geen Vit.E, maar hier heeft I.B het over vis olie... :-\
gevonden..
Quote GYDB:
(pg 97)...

A 25 kg dog requires 1 to 5 mg of vitamin E are daily. This is the amount required to bring the vitamin E supply to the second or barely adequate level of intake. However, at least five to ten times more are required when the diet contains lots of plyunsaturated fatty acids, particularly fish oils. This is because most plant oils do contain some vitamin E, while fish oils have none.
mutsie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mutsie »

[quote="roefus"]
(half kaal, of zoiets).

Wat krijg ik voor ántwoord?
"oooooh....die site KEN ik....heb ik allemaal gedaan....kipfilets gekookt met zilvervliesrijst....'' .
En dan: 'het leek wel wat beter te worden, maar toch niet echt...NU heb ik de 'juiste brokjes' gevonden.".

Sla me dood, ik weet het 'merk' niet :D

Nou, op dat soort momenten ga ik denken dat sommige honden beter af zijn met brokjes.
Want als baasjes zogeNAAMD gaan barfen (ergens heeft een klepeltje gezwaaid, maar er hing geen klok...).

Leg mij eens UIT hoe iemand op Barfplaats kan hebben gekeken en dan gekookt en rijst gaat voeren?!?!?!
Nooit van orgaan of iets zelfs heeft geHOORD !!!!!!
Waarschijnlijk ook nooit van een 'calcium-bron'.

Sorry hoor, maar dan denk ik 'geef die hond maar een goeie brok en vul maar aan met gekookte kip en wat dergelijks'.
Krijgt-ie tenslotte nog iets lekkers, en alle overige noodzakelijkheden.
Ondanks dat het chemisch is of wat danook.

[/quote]
Je hebt helemaal gelijk. Ik doe het ook niet meer. Mijn moeder heeft het over haar hond en de tandsteen.
Ze vind het allemaal maar onzin wat ik doe. Ik heb haar penslappen voorgesteld, nou dat wil ze nog wel proberen.

Ik kan me ook voorstellen als iemand met drie kinderen en een baan daarnaast ook nog moet gaan nadenken over het menu van je hond?
Niet iedereen wil dat en dan is kvv een goed alternatief.

Barf is dan ook niet moeilijk, maar je moet je er wel even in verdiepen. Je moet wel de basisprincipes kennen en niet zomaar klakkeloos een menu vragen of kopieren. Er staat hier zoveel informatie om ''erin te komen''.
Je moet er dus wel even moeite voor doen en voor veel mensen is dat al teveel die willen net zoals kvv een kantenklaar antwoord.

Karin
Laatst gewijzigd door mutsie op za 15 apr 2006, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Ik ben zo iemand met drie kinderen en een baan. :)
Maar ik moet zeggen ik begin het steeds meer als een hobby te zien! Ben begonnen met alleen kvv. Maar geef daarnaast steeds meer andere dingen. Ik zit nu denk ik fifty/fifty. Heb vorige week mijn eerste groentenmix gemaakt! En ik betrap mezelf erop als ik boodschappen doe dat ik eerst kijk of er nog iets lekkers voor Skik te koop is. Ben nu ook op zoek naar andere vleessoorten en heb vandaag een hele lading bij de islamitische slager gehaald. Ik begin het gewoon steeds leuker te vinden en zie het als een leuke hobby ;D
roefus

Bericht door roefus »

[quote="mutsie"]
Je hebt helemaal gelijk. Ik doe het ook niet meer. Mijn moeder heeft het over haar hond en de tandsteen.
Ze vind het allemaal maar onzin wat ik doe. Ik heb haar penslappen voorgesteld, nou dat wil ze nog wel proberen.

Ik kan me ook voorstellen als iemand met drie kinderen en een baan daarnaast ook nog moet gaan nadenken over het menu van je hond?
Niet iedereen wil dat en dan is kvv een goed alternatief.

Barf is dan ook niet moeilijk, maar je moet je er wel even in verdiepen. Je moet wel de basisprincipes kennen en niet zomaar klakkeloos een menu vragen of kopieren. Er staat hier zoveel informatie om ''erin te komen''.
Je moet er dus wel even moeite voor doen en voor veel mensen is dat al teveel die willen net zoals kvv een kantenklaar antwoord.

Karin
[/quote]

Ja, je moet je erin verdiepen en het kost toch nogal wat moeite.
Eerst in je hoofd...vervolgens 'in de praktijk'.
Ik weet niet hoe het met anderen ging, maar zéker in de 'begin-weken'....pfff.....ik heb geloof ik zelfs over 'barf' gedroomd.
Kon 's avonds in bed in percentages denken ;D ;D ;D
En waar ik dat vandaan zou halen.... 8) ??? ::)

En dan kan je hond ook nog eens 'klungelen' in het begin.
"Wat moet ik HIERmee? Ben jij wel helemaal lékker? "
Dan nog wat foute lamsribben (waarschijnlijk van schaap), waardoor-ie een aantal dagen diarree en geen eetlust meer heeft.

Enneh.....zoals ELKE ezel stoot ik OOK een paar keer aan dezelfde steen.
Dusseh....dit herhaalde zich nog een keer, voordat ik in de gaten had dat dit ECHT geen 'lamsribben' waar.
Dan nog wat verse sardien, waar heerlijk op gekotst wordt, wat leidt tot het 'hondenbesluit' om NOOOOOIT meer 'rauwe vis' te eten.

Nou, ja, maar IK vind het leuk, ik sta erachter, ik houd vol.
Maar zo is het bij lange na, niet bij iedereen.
Heeft iemand een heel druk leven?
Ja, dat speelt zeker mee.
Maar bovenal: je moet het heel graag willen en er ook zelf de zin van inzien.

Alsof de duivel het doet (want ik wil helemaal niet die discussie in) struikel ik vanochtend alwéér over een hondje met verhaal.
Baasje begint aan mij te vertellen dat-ie al aan de zoveelste brok zit, de zoveelste kuur, en dat-ie constant diarree houdt.
Wéér zeg ik voorzichtig: 'misschien moet hij van de brokjes af en zou je eens complete versvoeding moeten proberen'.
Komt WEER dat gekookte kip en rijst verhaal.
En gekookte spercieboontjes ( Kruimel....oehoeh..laat ze het niet hóren ! ;D).
Waar komt dat toch vandáán?

Maar goed, ik heb het Carnibest-verkooppunt genoemd.
Of er wat mee gedaan wordt, weet je niet.
Ze wilde eerst nog eens naar een andere dierenarts.
Ook goed.
Het is mijn 'gedoe' ook niet.

Mmmm......vind het dan hooguit zielig voor zo'n mager lief hondje (die alweer dagen aan de diarree zit).
Blijkbaar is dat de aanleiding dat ik dan tóch mijn mond open doe.
En dat ik een beetje hoop, dat iemand gewoon al eens Carnibest of zoiets zou proberen.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Mieke L."]
Ik ben zo iemand met drie kinderen en een baan. :)
Maar ik moet zeggen ik begin het steeds meer als een hobby te zien! Ben begonnen met alleen kvv. Maar geef daarnaast steeds meer andere dingen. Ik zit nu denk ik fifty/fifty. Heb vorige week mijn eerste groentenmix gemaakt! En ik betrap mezelf erop als ik boodschappen doe dat ik eerst kijk of er nog iets lekkers voor Skik te koop is. Ben nu ook op zoek naar andere vleessoorten en heb vandaag een hele lading bij de islamitische slager gehaald. Ik begin het gewoon steeds leuker te vinden en zie het als een leuke hobby ;D
[/quote]
Ik neem aan dat de kinderen ook super gezond eten met een moeder die zo op jacht is naar lekkere gezonde voeding ;) :D
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Die dag dat ik de groentenmix maakte hebben ze diepvries pizza gegeten ;)
roefus

Bericht door roefus »

[quote="Mieke L."]
[/quote]

;D ;D ;D
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Mieke L."]
[/quote]
Zeer gezond ;D ;D
roefus

Bericht door roefus »

mmmm.......we nemen hier ook wel eens 'n patatje, als Roef en de kat aan 'konijn, eend, runderrib of lam' zitten.
Het is niet éééérlijk, beesten........... ::)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

[quote="roefus"]

Alsof de duivel het doet (want ik wil helemaal niet die discussie in) struikel ik vanochtend alwéér over een hondje met verhaal.
Baasje begint aan mij te vertellen dat-ie al aan de zoveelste brok zit, de zoveelste kuur, en dat-ie constant diarree houdt.
Wéér zeg ik voorzichtig: 'misschien moet hij van de brokjes af en zou je eens complete versvoeding moeten proberen'.
Komt WEER dat gekookte kip en rijst verhaal.
En gekookte spercieboontjes ( Kruimel....oehoeh..laat ze het niet hóren ! ;D).
Waar komt dat toch vandáán?

[/quote]

Wie? Ik? Ik hoor heeeelemaaaaal niiiiikkkkkksssss *vingersinorensteek* *hoofdonderkussenverstop* *keihardvalszing*
roefus

Bericht door roefus »

[quote="Kruimel"]
Wie? Ik? Ik hoor heeeelemaaaaal niiiiikkkkkksssss *vingersinorensteek* *hoofdonderkussenverstop* *keihardvalszing*
[/quote]

Aaaaaaah....ze heeft het alWEER stiekem gehoord ;D ;D ;D
Je kunt hier ook nóóit 's wat zeggen... 8)
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="roefus"]
mmmm.......we nemen hier ook wel eens 'n patatje, als Roef en de kat aan 'konijn, eend, runderrib of lam' zitten.
Het is niet éééérlijk, beesten........... ::)
[/quote]
Het zou verboden moeten worden ;D ;D

Plaats reactie