[quote="mutsie"]
Je hebt helemaal gelijk. Ik doe het ook niet meer. Mijn moeder heeft het over haar hond en de tandsteen.
Ze vind het allemaal maar onzin wat ik doe. Ik heb haar penslappen voorgesteld, nou dat wil ze nog wel proberen.
Ik kan me ook voorstellen als iemand met drie kinderen en een baan daarnaast ook nog moet gaan nadenken over het menu van je hond?
Niet iedereen wil dat en dan is kvv een goed alternatief.
Barf is dan ook niet moeilijk, maar je moet je er wel even in verdiepen. Je moet wel de basisprincipes kennen en niet zomaar klakkeloos een menu vragen of kopieren. Er staat hier zoveel informatie om ''erin te komen''.
Je moet er dus wel even moeite voor doen en voor veel mensen is dat al teveel die willen net zoals kvv een kantenklaar antwoord.
Karin
[/quote]
Ja, je moet je erin verdiepen en het kost toch nogal wat moeite.
Eerst in je hoofd...vervolgens 'in de praktijk'.
Ik weet niet hoe het met anderen ging, maar zéker in de 'begin-weken'....pfff.....ik heb geloof ik zelfs over 'barf' gedroomd.
Kon 's avonds in bed in percentages denken

En waar ik dat vandaan zou halen.... 8) ???
En dan kan je hond ook nog eens 'klungelen' in het begin.
"Wat moet ik HIERmee? Ben jij wel helemaal lékker? "
Dan nog wat foute lamsribben (waarschijnlijk van schaap), waardoor-ie een aantal dagen diarree en geen eetlust meer heeft.
Enneh.....zoals ELKE ezel stoot ik OOK een paar keer aan dezelfde steen.
Dusseh....dit herhaalde zich nog een keer, voordat ik in de gaten had dat dit ECHT geen 'lamsribben' waar.
Dan nog wat verse sardien, waar heerlijk op gekotst wordt, wat leidt tot het 'hondenbesluit' om NOOOOOIT meer 'rauwe vis' te eten.
Nou, ja, maar IK vind het leuk, ik sta erachter, ik houd vol.
Maar zo is het bij lange na, niet bij iedereen.
Heeft iemand een heel druk leven?
Ja, dat speelt zeker mee.
Maar bovenal: je moet het heel graag willen en er ook zelf de zin van inzien.
Alsof de duivel het doet (want ik wil helemaal niet die discussie in) struikel ik vanochtend alwéér over een hondje met verhaal.
Baasje begint aan mij te vertellen dat-ie al aan de zoveelste brok zit, de zoveelste kuur, en dat-ie constant diarree houdt.
Wéér zeg ik voorzichtig: 'misschien moet hij van de brokjes af en zou je eens complete versvoeding moeten proberen'.
Komt WEER dat gekookte kip en rijst verhaal.
En gekookte spercieboontjes ( Kruimel....oehoeh..laat ze het niet hóren !

).
Waar komt dat toch vandáán?
Maar goed, ik heb het Carnibest-verkooppunt genoemd.
Of er wat mee gedaan wordt, weet je niet.
Ze wilde eerst nog eens naar een andere dierenarts.
Ook goed.
Het is mijn 'gedoe' ook niet.
Mmmm......vind het dan hooguit zielig voor zo'n mager lief hondje (die alweer dagen aan de diarree zit).
Blijkbaar is dat de aanleiding dat ik dan tóch mijn mond open doe.
En dat ik een beetje hoop, dat iemand gewoon al eens Carnibest of zoiets zou proberen.