Enten Ziekte van Weil.

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re:Enten Ziekte van Weil.

sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Boris heeft zijn kitten entingen gehad en daar ga ik het bij laten.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Heb vorige maand m'n honden Weil/parvo laten enten, was nog moeilijk genoeg, heftige discussie gehad, bijna ruzie met DA gehad, móést enten en meer van die onzin.. Uiteindelijk tot compromis Weil/Parvo. Wou dat ik 't nooit had gedaan.... ::) Sindsdien regelmatig dunne poep, niet iedere dag, maar toch :-\ ::)
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

kwas vandaag ff medischinen voor de kips ophalen bij een ander Da en die had ene prijdlijst in zijn wchtkamer hangen :)
Daarop zag ik dus dat hij de cocktail ente en dat hij ook alleen parvo&weil entte. was wel grappig om zo ff ide lijst te zien.

We moesten ff wachten en omdat Peet weet dat ik toch niet echt wil enten, zie hij ineens He jo Kijk deze doet wel die 2 alleen enten € 26,-.
Dus ik zeg, nou ik wil laten titeren bij tannetje, zegt tie, maar ik kan toch ook bloed tappen ( doet tie bij de kippjes ook zelf, daar titeren we ook bij) ik: ja wel maar ik laat het liever goed en bijna pijnloos doen. ;)
madonna
3-sterren
3-sterren

Bericht door madonna »

IK moet bekenen dat ik er nooit zo op gelet heb hoe mijn honden geent werden :-[
Na dit gelezen te hebben heb ik de inentings boekjes er eens bij gepakt en nu blijkt dat mijn dierenarts elk jaar een coctail geeft. Want de nr 3,4,5,6,7 staan omcirkelt
graag zou ik jullie menging willen of dit wel echt goed en gezond is voor mijn honden.
Wil het graag goed doen maar ben nog zo onzeker :-\
madonna
3-sterren
3-sterren

Bericht door madonna »

IK moet bekenen dat ik er nooit zo op gelet heb hoe mijn honden geent werden :-[
Na dit gelezen te hebben heb ik de inentings boekjes er eens bij gepakt en nu blijkt dat mijn dierenarts elk jaar een coctail geeft. Want de nr 3,4,5,6,7 staan omcirkelt
graag zou ik jullie menging willen of dit wel echt goed en gezond is voor mijn honden.
Wil het graag goed doen maar ben nog zo onzeker :-\
chooky
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chooky »

Hoi,
Goed dat je er zelf over wilt nadenken wat je met het hele entverhaal aanmoet :D Maar er is geen pasklaar antwoord. Je zou denk ik ook niet willen dat wij je vertellen 'neee, je moet niet meer enten, want dat is niet goed' Dan doen we eigenlijk precies hetzelfde als je DA die het tegenovergestelde zegt ;) Aan beide zitten risico's, aan wèl en aan niet enten.
Het komt er dus op neer dat je je zelf zult moeten gaan lezen over enten, de werking, de ziektes waartegen wordt geënt en de risico's die zowel enten als de ziektes met zich meebrengen. het is een fascinerend onderwerp, en je kan er eindeloos over blijven lezen. Probeer je eigen mening te vormen door van beide kanten kritisch te lezen. In de bieb staan al een aantal interessante teksten.
veel leesplezier,
Eva
madonna
3-sterren
3-sterren

Bericht door madonna »

Bedankt voor je reachtie en ik ga zeer meer lezen over het enten.Zeker over de voor en nadelen hoop ik dat ik in de toekomst en goede keuze voor mijn honden kan maken.

Plaats reactie