Verschil BARF en NRV

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Verschil BARF en NRV

202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Lizzy schreef: was daar trouwens nog de barf-natuurlijk-group.
Oops...selective memory... me thunk... 8)
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Nonique schreef: Ondanks het sarcasme ervan wil ik je geweldig doordachte vraag wel beantwoorden.
Als je tien pups hebt, dan heb je ook 10 nieuwe baasjes en die kun je onmogelijk dwingen om de pups versvoer te gaan voeren (en dan denk ik niet aan mezelf maar aan de darmpjes in veranderingen die mijn pups te verstouwen zouden kunnen krijgen).
Ik zie in dat topic alleen dat je Naomi de puppyvlees van Energique geeft.. :-\
Vanaf de bevalling krijg ze ook wat extra calcium (niet tijdens de dracht geven) om calcium tekorten op te vangen en regelmatig een portie puppyvlees van Energique. Op het moment krijgt ze het dubbele aangeboden van wat ze normaal eet, om toch wat op krachten te blijven tijdens de speenperiode.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Nonique schreef: Ondanks het sarcasme ervan wil ik je geweldig doordachte vraag wel beantwoorden.
Als je tien pups hebt, dan heb je ook 10 nieuwe baasjes en die kun je onmogelijk dwingen om de pups versvoer te gaan voeren (en dan denk ik niet aan mezelf maar aan de darmpjes in veranderingen die mijn pups te verstouwen zouden kunnen krijgen).
Als je wat nagedacht had, was dat niet zo moeilijk te bedenken geweest....
Maar die vraag had je me kunnen stellen in betreffende toppic, die is hier namelijk off topic. Volgende keer mag je gerust lezen en direct je vragen daar stellen. Dan had ik je in desbetreffende lijntje even uitgelegd dat we niet alle 10 de pups zelf houden  8)

Voor mij is de gulden middenweg daarin, vlees toch daarin gezocht naar een goede kwaliteit waarmee ikzelf dan nog mee kan leven en ervaring mee heb.
Onze eigen pup zal gewoon direct op versvlees gaan  ;)

algemeen:
Als meer zich minder zouden storen aan anderen, zouden alle forums over barf een leuke aanwinst zijn binnen de brok/blikvoer indrustrie.
Al dat gezeik heen en weer maakt eerder dat het op een kleuterklas gaat lijken.
In eigen keuken gezelliger, zeker nooit ergens anders op bezoek gaan  8) wat een bla bla zeg....

Ik barf, nrv, denk mee en kan er prima mee leven als een ieder trots is op zichzelf omdat deze toch bezig is met de wijze van voer die ze hun dieren voorschotelen. De meederheid kan het nog steeds niets schelen en rukken met een gerust hart een supermarkt merk van de plank voor een snelle kanteling in een bakkie dat naast de deur neer gesmeten wordt.

Een weinig respect voor elkaar en elkaars denken is voor mij hoe dan ook iets onmisbaars, scheelt een boel gezeik en geblaas dat een leuk forum zou kunnen verstoren  :P
In dat contex zou je de pups dus ook brokken moeten voeren, want het is ook utopi om te denken dat alle pups 100% op vers blijven, ondanks beloften van pupkopers op het tijdstip van kopen. Maar in het andere topic schrijf je dat je energique aan de moeder geeft, dus is bovenstaande verhaal eigenlijk niet eens relevant. In het pupverhaal kan ik inkomen, oké, niet mijn keus maar dat is ieder voor zich, maar de moeder kvv geven en vooral als je dat zelf al omschrijft als "voer waar ook maar ingekiepert wordt wat voorhanden is en de samenstellingen nooit consistent" is dan voor mij even iets waar het licht van uit gaat.
Mijn zogende teef krijgt uitsluitend BARF en die kan daar ook met gemak 9 pups van voeden. Ik geef grif toe en ik heb daar ook nooit een geheim van gemaakt dat ik op de top van de voedselinname het bottenwerk klein maal om de simpele reden dat er dan meer de maag in kan.

Ik fok zelf ook pups en ik vind kvv ondefineerbare smurrie die ik zelf niet aan mijn pups ga geven, net zoals ik het niet in mijn hoofd zal halen om ze aan brok te wennen. Ik doe dat dus ook niet, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn pups iets te voeren waar ik zelf niet achter kan staan. Wat de eigenaren later geven is dan niet zo relevant, want die pups hebben binnenwerken die overal tegen kunnen, dus ook wel tegen een kant en klaar prakje. En in de praktijk is dat ook zo gebleken.

Dat gezeik waar je het over hebt komt wat mij betreft alleen voor op de fora als het weer eens op een discussie zoals deze uitloopt. Ik ga in het dagelijks leven verder heel normaal en gezellig om met mensen die toevallig voor de naam NRV hebben gekozen. Mij boeit het verder namelijk helemaal niet hoe je iets noemt, mij irriteerd het alleen als men het ene ineens uberuber gaat noemen boven het ander, terwijl het er alleen maar om gaat dat je honden het goed doen op het door jou gekozen menu.
Nonique
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nonique »

202spots schreef: Ik zie in dat topic alleen dat je Naomi de puppyvlees van Energique geeft.. :-\
Om dan nog maar een aanvulling te geven die in de lijn van mijn antwoord valt in deze topic:
Energique vlees draagt geen naam BARF en of NRV
Energique vlees is kant en klaar vlees geschikt voor menselijke consumptie
Zo wil ik de nieuwe eigenaren in ieder geval stimuleren om ook over het voer na te denken zonder direct alle pups op barf,nrv of denk met u mee te hoeven zetten. De omschakeling op brokjes zou dan te groot zijn.

Waarom ook Naomi zo nu en dan een plak
Het is op voorraad voor de pups en pakketten voor de nieuwe baasjes. Ze mag zo nu en dan wel wat extra's tijdens de speen periode en deze extra hap vind ik beter dan een kluifje, koekje of wat voor troep, alsook eigenlijk wel lekker luis en praktisch om te voeren zonder ze bij de werpkist vandaan te hoeven halen.
Lekker lui tussendoortje dus  dat ook nog vruchten afwerpt naar de pups die ook op energique zullen overgaan 8)
Ze eet verder haar vaste maaltijden gewoon BARF.NRV.VERSVOER.RAUW VOER of hoe men het wil noemen. Uiteraard smijt ik geen bloederig bot/lap vlees in de werpkist of nabije omgeving i.v.m. hygiene.
en
Om terug te komen op topic onderwerp
benaming Barf of NRV ?

Ik hekel vervlees fabrikanten die op hun gemalen prak de benaming Barf gebruiken
Ik hekel NIET versvlees !!!!

= = = = = =

En NEE ! Ik voer mijn pups geen brokken en zie het verband totaal niet (maar zeik zoeken is niet moeilijk)
Ik kan leven met een goed product kant en klaar versvlees (zonder benaming barf - goede kwaliteit). Dit vlees zal voor de eerste week ook meegegeven worden aan nieuwe pup eigenaren - de zorg ligt bij de pups.
En hopelijk overwegen ze in die periode het voer van hun aanstaande huisgenoot.
Meer kan ik helaas daarin niet doen.

Hopelijk kan nu iedereen weer met een gerust hart terug on topic: Barf / NRV
Nonique
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nonique »

Angelique schreef: ....
om mijn pups iets te voeren waar ik zelf niet achter kan staan. Wat de eigenaren later geven is dan niet zo relevant,
Ik ben het helemaal met je eens dat je zelf achter het voer moet kunnen staan dat je de pups voert. T.a.v. de nieuwe eigenaren, probeer ik persoonlijk daar toch een voorzichtige stap richting versvlees mee te geven. Mocht dat niet baten, heb ik voor mijn gevoel gedaan wat kon. En daar draait het mij natuurlijk ook om, want als ik met een dooie konijnenkop aan kom zetten - zullen ze beslist nooit meer vers overwegen.
Dus in die zin een bescheiden versvlees start die ook voor de nieuwe eigenaren te doen is.

Of ik nu een pakket brokken meegeef of een pakketje vers kant en klaar vlees dat niet Barf genoemt wordt.

ps: persoonlijk ben ik overigens ook niet een aktief persoontje op barf/nrv of denk met u mee fora's. De reden is daar juist 'de aanvallen naar elkaar telkens weer', terwijl ik persoonlijk daarbij wel eens denk 'joh.. gaan we niet allen voor een duidelijk maken dat brokvoer geen al te beste voeding voor je dieren is'
Voor mij zijn barfers, nrv'ers allen mensen die gedreven bezig zijn met het voer van hun dieren. En dat ik daarin nu eenmaal uitgesproken van mening ben dat gemalen kant en klaar daar niet onder valt, maakt dat ik dergelijke hekel als daar ook nog op de verpakkingen 'barfvoer' staat  :P
Laatst gewijzigd door Nonique op wo 20 feb 2008, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Nonique schreef: Om dan nog maar een aanvulling te geven die in de lijn van mijn antwoord valt in deze topic:
Energique vlees draagt geen naam BARF en of NRV
Energique vlees is kant en klaar vlees geschikt voor menselijke consumptie
Zo wil ik de nieuwe eigenaren in ieder geval stimuleren om ook over het voer na te denken zonder direct alle pups op barf,nrv of denk met u mee te hoeven zetten. De omschakeling op brokjes zou dan te groot zijn.

Waarom ook Naomi zo nu en dan een plak
Het is op voorraad voor de pups en pakketten voor de nieuwe baasjes. Ze mag zo nu en dan wel wat extra's tijdens de speen periode en deze extra hap vind ik beter dan een kluifje, koekje of wat voor troep, alsook eigenlijk wel lekker luis en praktisch om te voeren zonder ze bij de werpkist vandaan te hoeven halen.
Lekker lui tussendoortje dus  dat ook nog vruchten afwerpt naar de pups die ook op energique zullen overgaan 8)
Ze eet verder haar vaste maaltijden gewoon BARF.NRV.VERSVOER.RAUW VOER of hoe men het wil noemen. Uiteraard smijt ik geen bloederig bot/lap vlees in de werpkist of nabije omgeving i.v.m. hygiene.
en
Om terug te komen op topic onderwerp
benaming Barf of NRV ?

Ik hekel vervlees fabrikanten die op hun gemalen prak de benaming Barf gebruiken
Ik hekel NIET versvlees !!!!

= = = = = =

En NEE ! Ik voer mijn pups geen brokken en zie het verband totaal niet (maar zeik zoeken is niet moeilijk)
Ik kan leven met een goed product kant en klaar versvlees (zonder benaming barf - goede kwaliteit). Dit vlees zal voor de eerste week ook meegegeven worden aan nieuwe pup eigenaren - de zorg ligt bij de pups.
En hopelijk overwegen ze in die periode het voer van hun aanstaande huisgenoot.
Meer kan ik helaas daarin niet doen.

Hopelijk kan nu iedereen weer met een gerust hart terug on topic: Barf / NRV
Dat deed je wel. En ik zoek geen zeik zoals jij dat zo mooi respectvol noemt en als je even goed gelezen had dan had je het verband misschien wel gezien. Verder wens ik je veel plezier met je pups.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Nonique schreef: Ik ben het helemaal met je eens dat je zelf achter het voer moet kunnen staan dat je de pups voert. T.a.v. de nieuwe eigenaren, probeer ik persoonlijk daar toch een voorzichtige stap richting versvlees mee te geven. Mocht dat niet baten, heb ik voor mijn gevoel gedaan wat kon. En daar draait het mij natuurlijk ook om, want als ik met een dooie konijnenkop aan kom zetten - zullen ze beslist nooit meer vers overwegen.
Dus in die zin een bescheiden versvlees start die ook voor de nieuwe eigenaren te doen is.

Of ik nu een pakket brokken meegeef of een pakketje vers kant en klaar vlees dat niet Barf genoemt wordt.
Meer kun je niet doen, maar er zullen altijd mensen zijn die het wel van je oppikken en dat is dan 200% winst. Diegene die toch uit onzekerheid of gemak of wat dan ook kvv gaan voeren is 100% winst en ja die ene of twee die alsnog op de brok gezet worden dan is dikke pech waar je niks aan kan doen omdat je de mensen nu eenmaal alleen maar kunt adviseren en ze niks kunt verbieden.
*Robin*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Robin* »

Hoe je het noemt kan mij ook geen barst schelen, ik ben zelf veel actiever op een NRV forum waar ik overigens moderator ben maar of je nu BARF of NRV geeft interesseerd mij geen bal.

Ik heb mijn eigen mening wat het beste is voor mijn dieren, en dat is hetgeen ik aan een ander adviseer. niet volgens Ian B ook niet volgens Tom L en niet volgens Mogens E. Gewoon wat in mijn ogen het beste is. Ik zou niet eens weten wat "the experts" adviseren... ik heb nog nooit een boek van ze gelezen ;)

het gaat mij erom dat het dier gezond gevoerd krijgt en geen commercieel voer wat volgens de rauw-voerders (dit is geen term, ook barfers voeren rauw) is bewezen dat het slecht is.

Ik heb misschien wel eens anders hier tegenover gestaan maar ben nu gewoon van mening dat als je rauw voert, hoor je erbij. of dit nou kvv, barf of nrv is :)
Nonique
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nonique »

Angelique schreef: Meer kun je niet doen, maar er zullen altijd mensen zijn die het wel van je oppikken en dat is dan 200% winst. Diegene die toch uit onzekerheid of gemak of wat dan ook kvv gaan voeren is 100% winst en ja die ene of twee die alsnog op de brok gezet worden dan is dikke pech waar je niks aan kan doen omdat je de mensen nu eenmaal alleen maar kunt adviseren en ze niks kunt verbieden.
We gaan voor de winst, dan hebben we in ieder geval gedaan wat we konden ;)
we denken niet zo verschillend merk ik wel....

thx voor de beste wensen met de pups  ;)
Chubby
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Chubby »

Nonique schreef: we denken niet zo verschillend merk ik wel....
Volgens mij is dat hetgeen de hele discussie mee begon  ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Citaat van: Angelique op Vandaag om 10:43:24
Dat gezeik waar je het over hebt komt wat mij betreft alleen voor op de fora als het weer eens op een discussie zoals deze uitloopt. Ik ga in het dagelijks leven verder heel normaal en gezellig om met mensen die toevallig voor de naam NRV hebben gekozen. Mij boeit het verder namelijk helemaal niet hoe je iets noemt, mij irriteerd het alleen als men het ene ineens uberuber gaat noemen boven het ander, terwijl het er alleen maar om gaat dat je honden het goed doen op het door jou gekozen menu.
Ik denk dat jij hier en Roefus op een van de vorige pagina's wel de kern van het probleem raakt. Athans, wel voor mij. Ik vind het helemaal prachtig dat er meerdere fora zijn bijgekomen, mensen het zelf samenstellen NRV noemen, allerlei soorten prooidiermodellen voeren, voeren volgens Tom L. of voeren volgens de raw feeding methode. En iedereen is hier ook even welkom. Maar wat ik wel heel jammer vind is dat sommige mensen (natuurlijk niet allemaal) zo'n jaartje of drie jaar geleden "het licht" hebben gezien, hier zijn weggegaan en nu heel hard roepen dat zij uber-uber voeren en wij hier allemaal getikt zijn. En dat er ineens nog maar 1 waarheid bestaat: die is van hun. Wij op Barfplaats hebben andersom overigens nooit aan deze hetze meegedaan, zoek het gerust na. Maar dat neemt niet weg dat ik dit soort dingen dus wel ja, hoe zal ik het zeggen? Jammer vind.
*Robin*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Robin* »

Lizzy schreef: Ik denk dat jij hier en Roefus op een van de vorige pagina's wel de kern van het probleem raakt. Athans, wel voor mij. Ik vind het helemaal prachtig dat er meerdere fora zijn bijgekomen, mensen het zelf samenstellen NRV noemen, allerlei soorten prooidiermodellen voeren, voeren volgens Tom L. of voeren volgens de raw feeding methode. En iedereen is hier ook even welkom. Maar wat ik wel heel jammer vind is dat sommige mensen (natuurlijk niet allemaal) zo'n jaartje of drie jaar geleden "het licht" hebben gezien, hier zijn weggegaan en nu heel hard roepen dat zij uber-uber voeren en wij hier allemaal getikt zijn. En dat er ineens nog maar 1 waarheid bestaat: die is van hun. Wij op Barfplaats hebben andersom overigens nooit aan deze hetze meegedaan, zoek het gerust na. Maar dat neemt niet weg dat ik dit soort dingen dus wel ja, hoe zal ik het zeggen? Jammer vind.
Ik hoop dat je begrijpt dat ieder zijn eigen mening en inzicht nastreeft en als er dus een mening vormt die hier niet op zijn plaats is omdat er dan steeds discussies ontstaan als deze dan wordt het tijd om "voor jezelf te beginnen"

Ik hoop ook dat je niet bedoelt dat voernatuurlijk barfplaats afzeikt want dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Jullie staan zelf als link op onze site. Voernatuurlijk ziet ook liever een band met jullie dan een oorlog. Helaas denken niet alle leden van beide fora daar zo over.

ik vraag me ook af van welk NRV forum de quote van Roefus komt. Want zoals jullie ook wel weten zijn er inmiddels meerdere. Als het wel bij ons vandaan komt kan ik alleen maar zeggen dat de reacties van leden niet onder onze verantwoording vallen.
*Robin*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Robin* »

Er was ook nog een uitzending van Netwerk op 12 februari over het poetsen van tanden van je hond en brokken e.d. daar heeft Ester een mail over gestuurd ook heeft ze gevraagd of de links van VN en BP bij het artikel geplaatst mochten worden.
Marijke van Putten
Webredactie Netwerk

Beste Marijke,

Zouden http://www.voernatuurlijk.nl en http://www.barfplaats.nl ook bij de links mogen
staan? Nu staan er alleen commerciële sites en krijgen mensen maar 1 kant
van het verhaal te horen.
Dat is jammer.

Groetjes,
Ester Overman
Van ons uit is er echt geen vijandigheid tegenover Barfplaats... Wij worden zelf ook afgezeken op een ander forum... :-\
roefus

Bericht door roefus »

*Robin* schreef:
ik vraag me ook af van welk NRV forum de quote van Roefus komt. Want zoals jullie ook wel weten zijn er inmiddels meerdere. Als het wel bij ons vandaan komt kan ik alleen maar zeggen dat de reacties van leden niet onder onze verantwoording vallen.
Nee, die kwam niet van VoerNatuurlijk, maar van 'n ander forum en wel van één der moderators aldaar  ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Robin, laten we het zo zeggen: voor jouw tijd schuwde het forum waar jij van bent het bepaald niet om Barfplaats door de slijk te halen. Dus laten we mekaar nu geen mietje noemen, OK? Want dat vind ik eerlijk gezegd de grenzen van schijnheiligheid wel bereiken.

Ik wil vanaf hier weer on topic: het verschil tussen BARF en NRV.

Plaats reactie