Snoepie en kvv

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Snoepie en kvv

jet
3-sterren
3-sterren

Bericht door jet »

Ik heb hiersinds kort ook zo'n moeilijke eter ,misschien eigen schuld, als hij zijn eten niet eet doe ik er of een snoepje in of een paar brokjes
bovenop de bibi,ik kan het niet laten staan want anders eet zijn broer het op.
Soms lijkt het wel of hj staakt wat hij wil dolgraag naar buiten,wat ik nog steeds niet aandurft,  ::)
doe ik er brokjes/snoepje er op eet hij het wel hoe zo dat katten de baas zijn?
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Ik had gisteren een mix van herby met rund/geit/lam en rook dus naar pens/darmen. Die hoefden ze dus echt niet. De zalmmix van herby ging er wel goed in. Ik roer dat dan een beetje door de cb en het gaat prima naar binnen. Krijgen ze toch in ieder geval ook vis binnen.
Bliktonijn vinden ze ook lekker. Blikzalm niet en rauwe sardientjes ofzo hoeven ze ook niet. Ik ben dus blij dat ze de zalmmix wel eten.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Snoepjes of brokjes door het eten doe ik dus bewust niet want dan ga ik het moeilijke eten belonen. Ik wil voorkomen dat meneer verwacht dat er bij iedere maaltijd iets toegevoegd wordt wat hij wel lekker vindt omdat hij weigert te eten. Ze hebben dat heel snel door. Vanmorgen ging de CB vleesmix er ook niet van harte in, maar meneer is me gewoon aan het testen. Eerst trekt hij z'n neus er voor op en 5 minuten later staat hij achter elkaar z'n bak leeg te eten. Gisteravond ging de zalm er wat makkelijker in, het kan ook gewoon zijn dat ze er aan moeten wennen.
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Uitproberen doen ze altijd. En vaak geeft het baasje ook toe ;D
Brokjes of zo meng ik ook niet. Heb niet eens meer brokken in huis. Maar vis door de cb vind ik een goede optie. Omdat ze hier ook met z'n allen uit 1 bak eten, kan ik het ook niet weghalen en niks anders geven want dan heeft de rest dus ook niks. Voor mij werkt het op deze manier prima.
In het begin was het een blikje tonijn om de cb lekker te maken en nu de zalmmix door de cb om te zorgen dat ze ook vis eten. Ik geef ze namelijk liever zalm dan tonijn uit blik.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Snoepie heeft vandaag een duidelijke dip. Zowel vanmorgen als vanavond heeft hij z'n eten uitgekotst. Vanmorgen op m'n lichte kleed, daar was ik heel blij mee toen ik vanavond thuis kwam. De vlekken zijn er gelukkig wel uitgegaan.

Ik heb nu wat kipfilet uit de vriezer gehaald, kijken of hij dat wel binnen houdt.
verwonderd

Bericht door verwonderd »

;D ;D ;D ;D
Ben gelukkig niet de enige die af en toe worstelt met zo'n tante truus.
Vandaag was ik heel sterk : vanochtend cb diabetes, daarna kippennek. En toen ben ik gaan werken, dus ik heb niet gezien wat ze verder ermee heeft gedaan. Thuisgekomen restje cb weg moeten gooien.
Vanavond cb diabetes met tartaar. Is in verscheidene etappes op gegaan, maar ik hield mijn poot stijf. Toen was het ineens OP en TOEN pas kreeg ze haar kuiken  :P

En ze heeft mij diverse malen uit de woonkamer gehaald: ik moest bewonderend naar aangevreten kuiken kijken, haar vooral aaien  :o ??? en toen had ze het kuiken op.

Gisteren heb ik haar veel te veel gegeven bedacht ik mij achteraf, maar dat is puur omdat ze de cb zo slecht eet. Vanmiddag laat voor het eerst dat ze heeft gekotst: ik vond nog een pootje tussen de haren van het kuiken van gisteravond...

Maar ze eet wel heel weinig cb. Vandaag zo'n 70 gram maar. En ongeveer 30 gram tartaar. Maar goed, ik hoop dat de kippennek en het kuiken daarbij voldoende zijn. Of zit ik nu giga te zeuren?  ;D ;D
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Ik denk dat 70 gram cb, 30 gram tartaar, een kippennek en een kuikentje echt wel voldoende zijn. Dan heeft ze haar buikje echt wel rond gegeten.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

De kipfilet is er gisteren gewoon in gebleven. Ik hoop dat ik vanavond niet weer een lading bandit op het kleed vindt, maar goed. Hij had gisteren wel een heel bleek neusje en ijskoude oortjes dus hij zat gewoon niet lekker in z'n vel. Na de kipfilet vloog hij als een idioot door het huis heen, een duidelijk teken dat hij zich weer beter voelde. Vanmorgen had z'n neusje weer een normaal kleurtje en z'n oren hadden ook weer een normale temperatuur.
verwonderd

YaYa schreef: Ik denk dat 70 gram cb, 30 gram tartaar, een kippennek en een kuikentje echt wel voldoende zijn. Dan heeft ze haar buikje echt wel rond gegeten.
Nou, Prins heeft gelukkig weer geleverd! Ik had nog een pak maar ik vond dat er niet fris uit zien. Toch vanochtend gegeven. Ze is gewoon karton-fanaat! CB diabetes, now way. Ik geef het voor voorlopig maar op met de CB. Heb vanmiddag weer 4 pakken Prins gehaald en hoop dat Prins nu wel blijft leveren. Voor mij is het toch wat geruststellender iig. Kuikens doen het hier ook nog prima, de kippennekken van de dierenwinkel juist weer niet, maar de halal kippennekken die ik zelf had ingevroren (kan dat eigenlijk wel???), die gingen er juist weer in als koek! Onbegrijpelijk, dat poezebeest...
verwonderd

mirdj schreef: heel bleek neusje en ijskoude oortjes
;D ;D hier juist weer hele warme oortjes als ze even niet lekker is...
Annibal
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Annibal »

Mirdj, ik volg je 'belevenissen' met veel interesse, vind het echt superfijn dat je alles opschrijft voor ons! Hoe vaak geef je ze nu barf t.o.v. KVV?
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ze krijgen nog steeds volledig kvv met af en toe een stukje kipfilet, rundvlees of een kippennek tussendoor.

Bij Snoepie is de kipfilet duidelijk favoriet, als hij de kans krijgt pikt hij uit het bakje, m'n zusje heeft vrijdag kromgelegen om z'n grom gedrag tijdens het eten ervan. Max maakt het eigenlijk niet zo veel uit, die eet bijna alles dat je hem voorschotelt. De laatste week is het allemaal zonder problemen gegaan. Ik heb nog 3 smaken haaksbarf in de vriezer liggen die ik vanmiddag even met een zaag ga bewerken naar eetbare porties, maar ik verwacht daar geen problemen mee. Ik zit nog steeds te wachten op m'n proefpakketje prooidieren, als ik dat heb gehad en de heren zien het zitten ga ik steeds meer prooidieren voeren.
NoRo
2-sterren
2-sterren

Bericht door NoRo »

verwonderd schreef: Kuikens doen het hier ook nog prima, de kippennekken van de dierenwinkel juist weer niet, maar de halal kippennekken die ik zelf had ingevroren (kan dat eigenlijk wel???), die gingen er juist weer in als koek! Onbegrijpelijk, dat poezebeest...
Ik vries mijn kippenvlees ook zelf in. Het zijn geen halal kippennekken, maar een soort kippensoeppakket van de poelier op de markt. Ik heb me eigenlijk niet afgevraagd of dat wel kan :shy: maar het gaat prima en ze krijgen het toch al een tijdje.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Deze week hebben ze de HB kip en konijn gehad. De kip vond ik erg nat, net als de vis, maar de konijn zag er goed uit. Beide waren binnen een mum van tijd op.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Vandaag hebben ze voor het eerst HB lam/kip gehad, maar zoals ik in het haaksbarf topic al zei ben ik niet blij met de samenstelling. Er zaten hele niertjes in en die moeten de heren dus duidelijk niet, er werd netjes omheen gegeten. Uiteindelijk heb ik de niertjes er maar uitgehaald en hebben ze de rest wel opgegeten. Ik hoop dat dit niet in de rest van de rol zit, want het scheelt toch aardig wat in wat ze binnenkrijgen.

Verder gaat alles heel goed. Ze eten nog steeds met veel plezier kvv en ook de kipfilet blijft er goed ingaan. Snoepie heeft duidelijk een afkeer ontwikkeld tegen rundvlees een kippennekken dus voorlopig krijgt hij dat niet meer (en hij kreeg het al bijna niet)

Plaats reactie