Bescherm je je hond tegen teken, zo ja, waarom? En zo niet waarom? Nu met foto..

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Bescherm je je hond tegen teken, zo ja, waarom? En zo niet waarom? Nu met foto..

robbiemarie
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Re: Bescherm je je hond tegen teken, zo ja, waarom? En zo niet waarom? Nu met foto..

Bericht door robbiemarie »

Ik heb er dit jaar twee van marie afgehaald die zich al vol hadden gezogen, drie die nog een plekje aan het zoeken waren en twee die zich na een heerlijk maal, bij mij in de huiskamer hadden neegeploft!!! Gatver, maar ik behandel marie niet. Hoor zoveel verhalen erover... nee, dan kijk ik haar gewoon even goed na en sávonds inderdaad nog een keertje. Ik heb foto's gemaakt van de geen die hier rondwaggelde!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en laten we eerlijk zijn, deze heeft toch goed zijn best gedaan op marie......of misschien wel op mij :-[
Vervolgens verpletterd in zeepsop en daarna door de wc, voorzichtigheid voor alles, hahaha

Heeft iemand dat wel eens gehad??
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Re: Bescherm je je hond tegen teken, zo ja, waarom? En zo niet waarom? Nu met fo

Bericht door -Annemarie- »

Dat ze zich volgezogen laten vallen? Ja; ik had het niet door en ben er vervolgens met m'n blote voet ingestapt.  :yucky:

Overigens valt het dit jaar reuze mee met de teken. Kan liggen aan het middel dat ik gebruik, maar ik denk dat er gewoon minder zitten.  :-\
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Re: Bescherm je je hond tegen teken, zo ja, waarom? En zo niet waarom? Nu met fo

Bericht door Mevroi Kruim »

Oja, die grijze volgezogen bloedzakjes op de vloer, en daar dan lekker in gaan staan  :P

Dit voorjaar was het verschrikkelijk met de teken maar de laatste tijd zie ik ze niet meer.
Ik heb er trouwens zelf de laatste maand 3 gehad  :-X voor het eerst in m'n leven.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik vraag me altijd af hoe die bolle volgezogen teken nog kunnen lopen ....
robbiemarie
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door robbiemarie »

Lopen lukt ze ook haast niet meer, hahaha ze waggelen echt! Je ziet dat volgezogen gedeelte echt heen en weer gaan. Maar heel heel heel erg langzaam!

Plaats reactie