Zorgen om Beau

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Zorgen om Beau

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=184

Prednison en NSAID's samen geven vergroot voor beide de kans op negatieve bijwerkingen.

Maar goed, hee, heerlijk dat hij zich zoveel beter voelt joh!!! Wat een opluchting moet dat voor jullie zijn!
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Bedankt voor de info en de link, Lizzy. Ik ga hier straks even over bellen naar de praktijk.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb bij problemen met lumbosacrale instabiliteit (bij Brutus en Pinkel hebben LSI) nog nooit pred voorgeschreven gekregen. Alleen pijnstillers. Bij 2 verschillende DA's. Vermoed ze hernia? Want bij Whoofer: die een hernia had, gaven ze wel pred. Daar gaven ze dus alleen weer geen NSAID's bij.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

[quote="Lizzy"]
Ik heb bij problemen met lumbosacrale instabiliteit (bij Brutus en Pinkel hebben LSI) nog nooit pred voorgeschreven gekregen. Alleen pijnstillers. Bij 2 verschillende DA's. Vermoed ze hernia? Want bij Whoofer: die een hernia had, gaven ze wel pred. Daar gaven ze dus alleen weer geen NSAID's bij.

[/quote]

De prednison is volgens de DA om de druk op de zenuw (wat de heftige pijn zou veroorzaken) te verminderen. Over een hernia heeft ze het niet gehad.  :-\
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Ik heb hem vanochtend de prednison door zijn eten gegeven. Zal ik de Rimadyl nu nog maar niet geven dan, en eerst met de DA bellen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nou, ik denk dat hij zijn pijnstillers wel nodig heeft, dus die zou ik zelf vandaag toch wel geven. Ik zou dan eerder (in overleg natuurlijk) morgenochtend geen prednison meer geven. Hoe lang is het de bedoeling, dat je beide pred en Rimadyl geeft?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Joehoe Dorothea, heb jij wel pred + nsaid's samen gegeven, met Indy? Volgens mij niet toch? Wat vind jij daar van, pred + nsaid's samen, bij de verdenking op LSI?
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

[quote="Lizzy"]
Joehoe Dorothea, heb jij wel pred + nsaid's samen gegeven, met Indy? Volgens mij niet toch? Wat vind jij daar van, pred + nsaid's samen, bij de verdenking op LSI?
[/quote]

Ik vind het een zeer slechte combinatie, die twee samen. Ik gaf Indy alleen previcox. Vooral bij honden met een gevoelig maagdarmkanaal een absolute no-no wat mij betreft. Ik zou dan nog liever previcox geven samen met prednoral als rimadyl.
Maar goed we hebben nog geen diagnose hè, dus tot nu toe is het gissen.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

[quote="Lizzy"]
Nou, ik denk dat hij zijn pijnstillers wel nodig heeft, dus die zou ik zelf vandaag toch wel geven. Ik zou dan eerder (in overleg natuurlijk) morgenochtend geen prednison meer geven. Hoe lang is het de bedoeling, dat je beide pred en Rimadyl geeft?

[/quote]

prednison 5 dagen, Rimadyl 7 dagen. Maar voor vandaag kan het dan geen kwaad, dat hij beide krijgt?
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Natas, hoe gaat het nu ?
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

[quote="*wendy*"]
Natas, hoe gaat het nu ?
[/quote]

Ja, het gaat heel goed, eigenlijk een beetje te goed  :-\ Meneer voelt zich weer helemaal top en wil graag weer alles doen zoals hij gewend is  :-X

Ik heb gisteren nog even contact gehad met de DA over de medicijnen. Omdat de prednison maar voor een paar dagen is, heeft ze deze combinatie voorgeschreven. Als het voor langere tijd was geweest, had ze zeker iets anders voorgeschreven.
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

Fijn dat Beau zich beter voelt.
Ik hoop dat de oorzaak gauw gevonden en opgelost word.
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Heel erg fijn dat hij zich weer zo prettig voelt!
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Lees het nu pas... Fijn dat de pijn in ieder geval minder is geworden.
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

tja, en  hou ze dan maar rustig  :-\ gelukkig voelt hij zich in iedere geval al beter ;)

Plaats reactie