Dierenarts schrikt van geven rauw bot

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Dierenarts schrikt van geven rauw bot

Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

mexxum schreef: Hier een aankomend DA en het valt in Utrecht nog redelijk mee qua willen leren.
Alleen wordt er gewoon totaal geen les gegeven over voeding. Wel over de werking van het maagdarmstelsel en toen kwam er dus ook de vraag uit de klas waarom we dan zo tegennatuurlijk voeren en hebben we met die leraar en de klas het gehad over de juiste manier van voeren (ik heb voorzichtig mijn NRV/Barf ervaringen vermeld en ze waren redelijk positief).
Maar we krijgen gewoon veel te weinig stof hierover..

Het enige wat wij dus horen is het verkooppraatje van de fabrikant.
Ik heb me er goed in verdiept en weetr meer dan een gemiddelde DA over voeding, maar veel mensen steken de tijd er niet in, ook niet omdat men eigenlijk gewend is dat veel klanten er niet echt open voor zullen staan.
Mijn eigen DA vind het erg interessant en is er zeker niet tegen als je maar weet waar je mee bezig bent.
Ze geeft er zelf geen voorlichting over, maar stuurt mensen evt wel door als ze het willen en benoemt het wel als evt mogelijkheid.
Van wie krijgen jullie voeding? En ik welk jaar?
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Ik denk dat we met z'n allen 1 groot ding over het hoofd zien ::)
Wanneer DA's vers gaan adviseren.....zullen er brokproducenten failliet gaan en heel veel mensen werkeloos....dus brokken moeten gevoerd worden om de economie een beetje te helpen  :D
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Nou, nog veel belangrijker, er komen veel minder klanten bij de da, dus die gaan zelf failliet  :D
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Mevroi Kruim schreef: Nou, nog veel belangrijker, er komen veel minder klanten bij de da, dus die gaan zelf failliet  :D
Yes, want sinds ik vers voer is het plaatje  uitgaven aan DA kosten=inkomsten voor de DA 100% gekeerd :D
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Liever de economie naar de kloten dan mijn honden. Moeten ze voor de economie maar weer iets anders verzinnen of de melkkoe "auto" nog wat verder uitkleden.
wendy hostyn
1-ster
1-ster

Bericht door wendy hostyn »

mijn dierenarts was aanvankelijk ook helemaal geen voorstander van rauw voeren. tot hij mijn 'probleemgevalletjes' weer eens op consultatie kreeg (een hond met angstprobleem en een hond met pancreas- en spijsverteringsstoornis). sindsdien heeft hij zijn menig moeten herzien!  8)
Kiba

Bericht door Kiba »

nova schreef: Yes, want sinds ik vers voer is het plaatje  uitgaven aan DA kosten=inkomsten voor de DA 100% gekeerd :D
Zoooo hier ook! Ik kwam er vanochtend achter dat ik in ongeveer 4/5 maanden let op...... €770,- euro aan de DA heb uitgegeven!!!!!!! Nu, volledig vers, al een paar maanden niks, noppes, nada en een gezonde hond.
Potverdorie zeg.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Kiba schreef: Zoooo hier ook! Ik kwam er vanochtend achter dat ik in ongeveer 4/5 maanden let op...... €770,- euro aan de DA heb uitgegeven!!!!!!! Nu, volledig vers, al een paar maanden niks, noppes, nada en een gezonde hond.
Potverdorie zeg.
:o zo daar had je een leuk midweekje van weg kunnen gaan
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Mevroi Kruim schreef: Nou, nog veel belangrijker, er komen veel minder klanten bij de da, dus die gaan zelf failliet  :D
Nee hoor er blijven genoeg "dingen"over voor de da. Alleen zullen veel da meer hun hersens moeten laten kraken omdat de "simpele" voedingsgerelateerde problemen gigantisch afnemen.
Het prikje, ab-eetje moet vervangen worden door nadenkende diagnoses stellen en behandelen.

Daarnaast zijn er genoeg mogelijkheden voor een da om zich ergens in te gaan verdiepen. Maarja dat betekend je zelf blijven ontwikkelen en blijven leren ;)

Het halen van je da diploma en denken van "ik ben nu de dokter ik weet het allemaal wel" of "ik ben al 15 jaar da dus ik weet het allemaal wel" die tijd is, wat mij betreft, voorbij.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Het is jammer dat er da's zijn die brokken blijven adviseren omdat ze bang zijn de kost te verliezen.. Maar wat ze dan over het hoofd zien.. Mensen die het goed met hun dier voor hebben en rauw geadviseerd zouden krijgen van hun da, die zullen toch wel langs blijven komen voor een normale jaarlijkse controle. Want als je een goed voedingsadvies krijgt waar je dier echt van opknapt? Dan zou er toch weer meer vertrouwen in de da komen?
En daarnaast er blijven toch altijd klanten genoeg komen omdat er zo veel rassen zijn die overerfbare problemen en ziekten  hebben en zo wie zo gedoemd zijn om vroeg of laat voor een ernstig iets bij de da terecht te komen.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Als iemand mij vraagt wat ik de honden voer zeg ik biefstuk.......
Je ziet ze denken!
Iza
2-sterren
2-sterren

Bericht door Iza »

Biefstuk. Da's een goeie ;D

Dat honden brokken eten komt niet door de DA. Het komt voornamelijk door de luie hondenbezitters. Leven is snel geworden. Mensen hebben het druk. Kinderen worden dikker door snelle hap en hond krijgt makkelijke niet stinkende/bloedende brokken. Fabrikanten maken daar gebruik van. En DA spelen er op in. Als ik zeg dat mijn hond vlees krijgt dan reageren de meeste mensen goed op. Maar mijn vrienden en familie begrijpen het wel. Maar zelf de moeite nemen om hun hond goed te voeren, nee hoor. Brokken zijn makkelijk en mijn hond doet er goed op, zeggen zij. Dus waarom zo 'vies' doen met vlees, bah.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Nou persoonlijk vind ik de br*kken meer stinken dan t vlees hoor :yucky:
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

SandRRa schreef: Nou persoonlijk vind ik de br*kken meer stinken dan t vlees hoor :yucky:
Helemaal mee eens!!
En die mensen die zeggen dat vlees stinkt eten zelf ook geen vlees omdat het stinkt :-\
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

SandRRa schreef: Nou persoonlijk vind ik de br*kken meer stinken dan t vlees hoor :yucky:
Je vergeet de honden!  :-X

Plaats reactie