ik snap alleen niet goed waarom ze nu ineens geen bot meer hebben, ze zijn dus eigenlijk achteruit gegaan...Hallo Evelyn,
In AHV zit GEEN bot, dit was vroeger wel. Maar nu al heel wat jaren niet meer.
AHV werkt met een calciumpreparaat. Het enige aan harde stukjes wat er in zit, is kraakbeen wat aan de luchtpijp zit, dit omdat er longen in zit.
Ik hoop dat je vraag zo goed en voldoende beantwoord is.
Groeten Peter
Duck en/of AHV (wel of geen bot in AHV)
Moderator: eelke
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Re:Duck en/of AHV
Dit berichtje kreeg ik van peter:
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ik heb peter nog eens gemaild, ik was namelijk benieuwd waarom er nu geen botten meer worden gebruikt:
Dit omdat er mensen belden, dat er fijne botjes in zaten en dat gevaarlijk kon zijn.
Toen hebben ze besloten er geen gemalen botten meer in te doen.
Ik denk dat gemalen botten goedkoper was dan een preparaat, nu moeten de botten eruit gehaald worden, om het vlees te verwerken, allemaal extra werkzaamheden.
Anders kunnen ze de botten en het vlees ineen keer malen.
Groeten Peter
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 23 feb 2005, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou ja , ben je dan niet verkeerd bezig als fabrikant 
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

[quote="sylvia"]
[/quote]
Denk ik wel! Ik heb hem weer gemaild met de vraag of het nog weer ongedaan wordt gemaakt
[/quote]
Denk ik wel! Ik heb hem weer gemaild met de vraag of het nog weer ongedaan wordt gemaakt
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Zo zie je maar dat er heel verschillend over word gedacht, die groep mensen toen der tijd vonden het gevaarlijk voor hun diertje, ik denk niet dat dit nog terug word gedraaid.
Zo blijf je altijd houden dat de een er voor is en de ander niet.
Botten verteren wel, maar met kippen karkassen blijft het opletten, die zijn scherp, al meerdere malen meegemaakt, dat een hond na het eten van kippen botjes een geperforeerde darm of maagwand had en is overleden. Ook de slokdarm is een teer punt voor deze scherpe botjes.
Groeten Peter
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 23 feb 2005, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Evelyn"]
[/quote]
Nou ja dat is echt erg een fabrikant die geen verstand heeft van vers eten
[/quote]
Nou ja dat is echt erg een fabrikant die geen verstand heeft van vers eten
Re:Duck en/of AHV (wel of geen bot in AHV)
en jij bent snel terug van het bidden
(schietgebedje
)
(schietgebedje
Ik zeg maar niks.......
overigens...hij zal wel elk mogelijk risico willen uitsluiten, net zoals Rodi (die gebruiken ook een preparaat)...
je weet nooit of er iemand komt klagen (see you in court) als Fifi iets verkeerds heeft gegeten en er blijken botjes (
) in fifi's happie te zitten....
je weet nooit of er iemand komt klagen (see you in court) als Fifi iets verkeerds heeft gegeten en er blijken botjes (
[quote="Peet"]
(schietgebedje
)
[/quote]
hahahahaha, nee ik ben klaar met eten even een bakkie leut en dan naar het bos.
Maar hier word ik dus echt treurig van , als ik lees dat een versvoer producent zulke onzin verkoopt, hoe zit het dan met het voer , dat geeft mij niet echt een gevoel van ik vertrouw AHV met de gezondheid van mijn hond
(schietgebedje
[/quote]
hahahahaha, nee ik ben klaar met eten even een bakkie leut en dan naar het bos.
Maar hier word ik dus echt treurig van , als ik lees dat een versvoer producent zulke onzin verkoopt, hoe zit het dan met het voer , dat geeft mij niet echt een gevoel van ik vertrouw AHV met de gezondheid van mijn hond
[quote="Peet"]
overigens...hij zal wel elk mogelijk risico willen uitsluiten, net zoals Rodi (die gebruiken ook een preparaat)...
) in fifi's happie te zitten....
[/quote]
dat kan maar hang dan geen kul verhaal op
..... of ze hebben daar echt geen benul van vers eten
[/quote]
dat kan maar hang dan geen kul verhaal op
..... of ze hebben daar echt geen benul van vers eten
Hij kan moeilijk schrijven:
"om ieder risico van domme mutsen met vreselijke fifi's die iets vreten wat niet goed is, en dan bij ons komen zeuren dat het aan onze prak ligt, uit te sluiten, doen wij geen gemalen bot meer in ons prakkie."
toch?
"om ieder risico van domme mutsen met vreselijke fifi's die iets vreten wat niet goed is, en dan bij ons komen zeuren dat het aan onze prak ligt, uit te sluiten, doen wij geen gemalen bot meer in ons prakkie."
toch?
Ik vind het onzin van hier tot Tokio en (via Timboektoe) terug. Ten eerste: meer werk? Duh?
Je koopt kippenbotten en maalt dat. Je koopt vlees en maalt dat ook = versvlees met gemalen bot
Je koopt vlees en maalt dat. Je gooit er een preparaat bij = versvlees zonder bot
En dat van die harde stukjes is helemaal waanzin. Ik heb hier thuis een professionele VLEESmolen. En een keer in de zoveel tijd krijg ik een zak kippenbotten (harde botjes) GRATIS mee van de kippenslachter. Dit maal ik met mijn molen (en geloof me, het is een kleine professionele molen). Het bot komt er aan de andere kant smeuiger als tartaar uit. Het heeft een felrode kleur van al het gezonde botten-merg en er is geen spintertje/botje te vinden. Nul. Nada.
Ik zal er volgende week een foto van maken, van gemalen kippenbot (en dus alleen bot. Kaal bot). Zien jullie ook direct waarom versvlees zo'n mooie roze kleur heeft!
Je koopt kippenbotten en maalt dat. Je koopt vlees en maalt dat ook = versvlees met gemalen bot
Je koopt vlees en maalt dat. Je gooit er een preparaat bij = versvlees zonder bot
En dat van die harde stukjes is helemaal waanzin. Ik heb hier thuis een professionele VLEESmolen. En een keer in de zoveel tijd krijg ik een zak kippenbotten (harde botjes) GRATIS mee van de kippenslachter. Dit maal ik met mijn molen (en geloof me, het is een kleine professionele molen). Het bot komt er aan de andere kant smeuiger als tartaar uit. Het heeft een felrode kleur van al het gezonde botten-merg en er is geen spintertje/botje te vinden. Nul. Nada.
Ik zal er volgende week een foto van maken, van gemalen kippenbot (en dus alleen bot. Kaal bot). Zien jullie ook direct waarom versvlees zo'n mooie roze kleur heeft!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 23 feb 2005, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ik vind het echt superjammer dat ahv geen botten meer gebruikt en dat omdat sommige mensen geen verstand van vers hebben, echt vreselijk.
Ik denk idd dat ze elk risico willen uitsluiten, maar dan wel ten koste van het voer...
Ik denk idd dat ze elk risico willen uitsluiten, maar dan wel ten koste van het voer...
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

[quote="Lizzy"]
Ik vind het onzin van hier tot Tokio en (via Timboektoe) terug. Ten eerste: meer werk? Duh?
[/quote]
Dat schrijft hij denk ik omdat ik vroeg of het uit kostenbesparend oogpunt was dat er geen botten meer inzitten. Hij bedoelt denk ik dat het met preparaat juist duurder is geworden (en dat het dus niet kostenbesparend is)...
[/quote]
Dat schrijft hij denk ik omdat ik vroeg of het uit kostenbesparend oogpunt was dat er geen botten meer inzitten. Hij bedoelt denk ik dat het met preparaat juist duurder is geworden (en dat het dus niet kostenbesparend is)...