Ja later wel, al wordt er zelfs nu na 3 jaar nog wel eens een stukje wervel uitgekotst.Hij krijgt het trouwens maar 1 keer per week, denk dat als ik het meerdere dagen achter elkaar zou voeren, hij te dunne ontlasting krijgt. Dit is trouwens wel heel erg "hondafhankelijk" ik ken meerdere honden die geen enkel probleem hebben met eendennek!Minhie schreef: Later wel? Beetje jammer aangezien ik daar nog wel een aantal kilo's van heb.. Najah we zien vanzelf..
Parelhoenkarkas heb ik ook nog in de vriezer en eendenrug moet ik dan voor naar op zoek gaan..
Beetje bezorgd: drumstick doorgeslikt
Moderator: Lizzy
Re: Beetje bezorgd: update, nog niet goed.
Re: Beetje bezorgd: update, nog niet goed.
Grr rothond.. meneer heeft het voor elkaar gekregen om een kippenbout in bijna 1 stuk door te slikken.. Wel beetje gekraakt maar niet gescheurt. >:(
Laatst gewijzigd door Minhie op do 28 jul 2011, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Beetje bezorgd: drumstick doorgeslikt
Ups hier ging iets fout met posten..
Da's minder. Ik zou 'm zelf wat pens geven. In stukken. Dat pakt lekker in.
En kippenpoten zijn weinig ideaal voor honden die nogal schrokken, dus die zou ik voorlopig maar van mijn lijst schrappen.
Domme hond.. wordt er chagerijnig van.. ik denk dat stuk is zo groot.. dat gaatie heus wel scheuren..Lizzy schreef: Da's minder. Ik zou 'm zelf wat pens geven. In stukken. Dat pakt lekker in.
dat deedie ook.. een klein stukje van het vlees en toen vond meneer het wel genoeg.. gelukkig zat er veel vlees aan..
Hij heeft sowieso pens vandaag op het menu..100gram, nog een paar kippennekken en spiervlees..
hopelijk komt het er goed uit.. dat barfen bezorgt me nog eens een hartverzakking :(
ja ga ik doen.. of volgende keer toch vasthouden.. :-\Lizzy schreef: En kippenpoten zijn weinig ideaal voor honden die nogal schrokken, dus die zou ik voorlopig maar van mijn lijst schrappen.
Edit: heb net even gekeken naar die andere drumstick. Met de snoeischaar inknippen ging wel en er zat echt veel vlees aan. Het was wel van een scharrelkip.. hopelijk gaat dit goed..
Laatst gewijzigd door Minhie op do 28 jul 2011, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb zelf mijn grote twijfels of ze daar wat van leren, van het vasthouden... Mijn ervaring is van niet. Dus ik zou vleesbot geven dat of geen kwaad kan als ze het in 1 keer doorslikken of vleesbot geven dat ze wel moeten kluiven maar waarbij het dan ook niet erg is als ze een groter stuk in 1 keer naar binnen werken, zoals karkas.
zit je er vlak bovenop als ie eet?? Dat zou ook schrokken kunnen veroorzaken. Je moet hem wel in de gaten houden, ik ga zo zitten dat ik hem hoor en zie, maar niet vlakbij........... als ik gekraak hoor gaat het goed.............
Als ik hem kippennekken geef hou ik het vast, hij slikt ze toch door.. net als eendennek, maar als ik bijv kipkarkas geef dan zit ik er toch wel zo'n 2-3 meter vanaf.Dian schreef: zit je er vlak bovenop als ie eet?? Dat zou ook schrokken kunnen veroorzaken. Je moet hem wel in de gaten houden, ik ga zo zitten dat ik hem hoor en zie, maar niet vlakbij........... als ik gekraak hoor gaat het goed.............
Kwartel eet hij trouwens heel rustig.. al zit ik er met mijn neus bovenop. ???
ik zou ook kiezen voor de 'veiligere' dingen (ik haal altijd de poot uit de kippenpoot, dus niet het platte deel maar ik kraak he onderste smalle stuk bot eruit en voor hem dan, zo levert het geen problemen op) en dan toch meer afstand nemen en zelf niet lopen stressen want ook dat merkt hij...
Wat kan er eigenlijk in het ergste geval nu gebeuren? Hij ligt zoals altijd rond deze tijd lekker te slapen, merk ook niks aan hem.
Bah ik lees na wat zoeken allemaal enge verhalen over constipaties en obstructies..
Bah ik lees na wat zoeken allemaal enge verhalen over constipaties en obstructies..
Laatst gewijzigd door Minhie op do 28 jul 2011, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn honden scheuren ook niet,vooral 1 schrokker niet,ik ben al blij als ik haar hoor kraken!
Ze Barfen nu 2 maanden en hebben nooit last van obstructie of bot in de ontlasting.
Alles verteerd keurig.Ik denk wel dat ik het maar bij de zachtere botjes hou en de ribben voorlopig links laat liggen.
Ze Barfen nu 2 maanden en hebben nooit last van obstructie of bot in de ontlasting.
Alles verteerd keurig.Ik denk wel dat ik het maar bij de zachtere botjes hou en de ribben voorlopig links laat liggen.
bij mij is er eentje die de poten ook bijna in zijn geheel doorslikt en die heeft dan altijd een kotsmomentje een tijd later.. niet zorgelijk maar wel onhandig.. met het pootje eruit nergens last van.. zo zijn het toch dingen die je zelf moet gaan uitvinden.. wat gaat goed en wat minder..Minhie schreef: Wat kan er eigenlijk in het ergste geval nu gebeuren? Hij ligt zoals altijd rond deze tijd lekker te slapen, merk ook niks aan hem.
Bah ik lees na wat zoeken allemaal enge verhalen over constipaties en obstructies..![]()
Hier gaat eigenlijk bijna alles geschrokt naar binnen..
kippenkarkas soms goed, soms niet..
kwartel gaat wel altijd goed.
Hopelijk komt het er goed uit.. voor of achter.. ???
kwartel gaat wel altijd goed.
Hopelijk komt het er goed uit.. voor of achter.. ???