Hoevaak enten jullie je honden ?
Moderator: Lizzy
Re: Hoevaak enten jullie je honden ?
In principe wel, maar de DA's geven nog gewoon ieder jaar de cocktail ..
hier wisten ze er niet eens wat van ! Ik laat daarom nu mijn katten zowieso
om de 3 jaar enten en dan meteen een cocktail...
Katten krijgen hier jaarlijks een niesziekte-enting. Eens in de drie jaar krijgen ze een katteziekte-enting.
Het hondenbeest heeft hier rijkelijk verlaat, toen ze bij mij kwam, op een jaar pas de puppyprikken gehad.
Het hondenbeest heeft hier rijkelijk verlaat, toen ze bij mij kwam, op een jaar pas de puppyprikken gehad.
-
Martine-Tom
Zie je wel...nu ent ik sowieso niet meer maar mocht ik aan een andere kat beginnen moet ik me er toch eens in verdiepen hoe het ook weer met die kattenentingen zat*Yvje* schreef: In principe wel, maar de DA's geven nog gewoon ieder jaar de cocktail ..
- var Stolthet
- 4-sterren

De saarloosjes zijn respectievelijk 12,5 en 6 jaar oud. Zij worden niet meer geent behalve de rabies (Duitsland is zo dichtbij) maar de buhunden gaan mee op show en moeten dus elk jaar geent worden maar krijgen het minimale wat mag... En ook zij krijgen de rabies.
Mijn kat van ongeveer 17 is een jaar of 13 geleden voor het laatst geent. Pixie heeft de puppy entingen gehad en de enting toen ze 1 jaar was. In entboekje staat dat ze de volgende enting begin mei 2012 zou moeten hebben. Maar ik ga voor die tijd toch eens info verzamelen of dat wel zo is of dat datgene wat ze gehad heeft geen 3 jaar geldig is.
Als pixie op 9 en 12 weken en op 1jaar en 3 maanden de grote cocktail heeft gehad is de volledige cocktail zoiezo niet nodig. Als je wilt enten is parainfluenza met lepto hetgeen wat veel dierenartsen inmiddels toch allang doen, de zgn kleine cocktail?
Geven veel dierenartsen zowel hond als kat nog elk jaar hetzelfde?
Voor de katten gaat het hier al 6 jaar zo.
Geven veel dierenartsen zowel hond als kat nog elk jaar hetzelfde?
Voor de katten gaat het hier al 6 jaar zo.
Hier krijgt de hele kennel de cocktail, kennelhoest en rabies. Rabies voor Duitsland en Zweden en het overige vooral voor de wedstrijden waar een hoop honden bij elkaar komen.
-
Martine-Tom
elk jaar?????Siebren schreef: Hier krijgt de hele kennel de cocktail, kennelhoest en rabies. Rabies voor Duitsland en Zweden en het overige vooral voor de wedstrijden waar een hoop honden bij elkaar komen.
Nee niet allemaal, alleen de verplichte entingen, bijvoorbeeld rabies ent ik 1x in de 3 jaar. Bij 20 honden is naar de dierenars gaan nog een heel gedoe
.
Ik hoop dat de DA hier dat wel apart willen doen, grote kans van niet .. heb zwemmende honden dus is wel handiger denk ik.
Reus heeft toen ik hem kreeg met 1 jaar oud vanuit het asiel de hele mikmak gehad. van mij heeft hij vorige jaar Weil gekregen, omdat ie zoveel zwom en de hondenschool waar ik heen dacht te gaan die verplicht stelde. dat was gelijk weer een paar weken foute boel jeuk drama, dus de rest van zijn leventje wordt Reus zo min mogelijk ge-ent, volgens het systeem van onze DA.
http://www.natuurlijkgezondedieren.nl/b ... accinaties
http://www.natuurlijkgezondedieren.nl/b ... accinaties
-
fransbulletje
Heb je voor het buitenland alleen rabiës nodig of ben je ook verplicht de cocktail te enten?
De bullen gaan altijd mee op vakantie, Denemarken, Frankrijk en heb ze dus altijd laten enten omdat dat volgens de dierenarts moet als je naar het buitenland gaat.
Is een titerbepaling ook voldoende?
De bullen gaan altijd mee op vakantie, Denemarken, Frankrijk en heb ze dus altijd laten enten omdat dat volgens de dierenarts moet als je naar het buitenland gaat.
Nee, dat is niet verplicht.fransbulletje schreef: Heb je voor het buitenland alleen rabiës nodig of ben je ook verplicht de cocktail te enten?
Rabies wel. Of een titerbepaling voldoende is, daar twijfel ik aan.
-
fransbulletje
Voor de vakantie zouden ze dan alleen Rabiës hoeven hebben.
Pierre is nu 8 jaar en heeft om het jaar de grote cocktails gehad, Jules is 5 en hij dus ook. Hugo is 2 en zou volgens de dierenarts eind van het jaar dus weer de grote moeten krijgen maar heb op internet gelezen dat die ook 3 jaar werkzaam blijven .
Dankzij de vele info hier op het forum weet ik nu wel dat ik dit dus niet meer wil.
Vorige week hebben Pierre en Jules de grote cocktail gehad en Rabiës tegelijkertijd, las ook dat dat helemaal niet goed is om in 1x te geven. Dit gebeurd dus al jaren.
Heb inmiddels een andere dierenarts gezocht en daar is ook 1x per week een homeopatische dierenarts aanwezig is.
Pierre is nu 8 jaar en heeft om het jaar de grote cocktails gehad, Jules is 5 en hij dus ook. Hugo is 2 en zou volgens de dierenarts eind van het jaar dus weer de grote moeten krijgen maar heb op internet gelezen dat die ook 3 jaar werkzaam blijven .
Dankzij de vele info hier op het forum weet ik nu wel dat ik dit dus niet meer wil.
Vorige week hebben Pierre en Jules de grote cocktail gehad en Rabiës tegelijkertijd, las ook dat dat helemaal niet goed is om in 1x te geven. Dit gebeurd dus al jaren.
Heb inmiddels een andere dierenarts gezocht en daar is ook 1x per week een homeopatische dierenarts aanwezig is.
Fedor (6 jaar oud) is met de leeftijd van 6 weken bij de fokker gevaccineerd (hondenziekte en Parvo), op 12 weken oud (HCC, hondenziekte en parvo) en 1 jaar later geboosterd (HCC, hondenziekte en parvo). Daarna nooit meer gevaccineerd en dat ga ik ook niet meer doen.
Bij een volgende pup ben ik er serieus over aan het nadenken om die helemaal niet meer te vaccineren. Maar goed, dat is nog theorie, weet niet hoe mijn gevoel daarover is als ik hier daadwerkelijk een pup heb rondlopen.
Bij een volgende pup ben ik er serieus over aan het nadenken om die helemaal niet meer te vaccineren. Maar goed, dat is nog theorie, weet niet hoe mijn gevoel daarover is als ik hier daadwerkelijk een pup heb rondlopen.