Mandarijn schreef:
Hier kraakt het onder je schoenen van de slakken waar je op stapt. En dan heb ik het nog niet over de grote aantallen naaktslakken die er ook nog kruipen.
Ja bah hier ook en die naakte brrr onder blote voeten yuk yuk yuk
Dat was hier vandeweek al dat het op mijn terras leek alsof er tien zakken chips uitgespreid lagen. Aangezien ze nogal dol zijn op mijn hosta's en perkgoed ben ik gestopt met "sorry" zeggen als ik er eentje plette.
Angelique schreef:Dat was hier vandeweek al dat het op mijn terras leek alsof er tien zakken chips uitgespreid lagen. Aangezien ze nogal dol zijn op mijn hosta's en perkgoed ben ik gestopt met "sorry" zeggen als ik er eentje plette.
Ik kan hier ook beter zeggen: daar stonden de hosta's, want dat ziet eruit als een gatenkaas. Nu heb ik er bieslook bijgezet. Dat zou slakken weghouden. Maar ik geloof er niks van.
Om jullie wat te klagen te geven: in Midden-Zweden hebben we al bijna een week iedere dag 25+ graden en stralende zonneschijn. Vannacht een mild onweertje met een verfrissende bui, vandaag 28 graden. Geen slak te bekennen.
Anne in Duitsland schreef:Om jullie wat te klagen te geven: in Midden-Zweden hebben we al bijna een week iedere dag 25+ graden en stralende zonneschijn. Vannacht een mild onweertje met een verfrissende bui, vandaag 28 graden. Geen slak te bekennen.
Ons paard is ziek. Echt ziek.
Hoge koorts, wil niet eten, wil niet lopen, heeft vier ongelooflijk dikke benen en zelfs een dik hoofd. De medicatie van de da (gistermiddag gespoten) helpt niks. Da is weer onderweg. Arm paard
Anne in Duitsland schreef:Om jullie wat te klagen te geven: in Midden-Zweden hebben we al bijna een week iedere dag 25+ graden en stralende zonneschijn. Vannacht een mild onweertje met een verfrissende bui, vandaag 28 graden. Geen slak te bekennen.
Het weer hier is inderdaad heerlijk!
Maar de muggen zijn inderdaad verschrikkelijk. Zelfs met deet prikken die rotbeesten me. Boekjewoekje wordt ook gestoken en hij vlucht onder de caravan als ze in de buurt komen.
En mijn tweede klaagmomentje, mijn knie doet na een wandeling van 2 km (over/om/onder rotsen en bomen, koste ruim een uur) al weer zeer. Dat worden dus geen lange wandelingen hier lopen want het zijn mijn kruisband en nog een andere pees dus dat duurt wel een tijdje voor het weer goed is.
Ik hadgehoopt dat het plotseling over zou zijn als we in Zweden aankwamen.
Ons paard gaat niet goed. Ondertussen zijn allevier zijn benen nu zó dik dat het vocht door de gespannen huid heen naar buiten komt. Ondanks de vochtafdrijvers, de prdenisolon en metacam gaat het dus niet beter.
Ze denken aan een virus. Koorst zakt langzaam, benen worden niet dunner. Hij hoest nu ook.
Getverdegetver, ik heb zo met hem te doen. Je neemt ze niet snel lekker met een kleedje op de bank hé...