Ojee. Drinkt hij nog goed bij je?Nadia schreef: Hier ook proficiat Tamara
Dwayne is ontzettend ziek4 door komen de tandjes met als toetje een flinke oorontsteking. Hij is slap. Hangerig en wilt helemaal niks
![]()
Het grote babytopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Ja drinken nog "voldoende". hij drinkt vaak maar kort omdat hij telkens in slaap valt. Eten wilt hij niet op het moment. ZEEER fijn gepureerd matig. Dus ik koop nu wat 6+ potjes voor hem Want zo fijn krijg ik niet gepureerd.
3 dagen geleden spuugde hij elke voeding uit
nu is het nog maar 2x ongeveer dat hij moet overgeven.
Plasluiers zijn matig, poepen 1x pd. nog geen tekenen van uitdroging.
3 dagen geleden spuugde hij elke voeding uit
- -Annemarie-
- 5-sterren

@Orinake: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Éolas. 
Dat vind ik niet zo denderend teken.Nadia schreef: Ja drinken nog "voldoende". hij drinkt vaak maar kort omdat hij telkens in slaap valt. Eten wilt hij niet op het moment. ZEEER fijn gepureerd matig. Dus ik koop nu wat 6+ potjes voor hem Want zo fijn krijg ik niet gepureerd.
3 dagen geleden spuugde hij elke voeding uitnu is het nog maar 2x ongeveer dat hij moet overgeven.
Ik zou morgen naar de dokter gaan. Ik heb de laatste tijd te vaak verhalen gehoord (ook uit eigen directe kring) van kleine kinderen die toch ineens naar het zkh moesten en met sonde.
De kleine van vrienden van ons ook; norovirus op het kdv opgelopen. Dat werd een paar dagen zkh waar hij acuut een sonde kreeg. Hij plaste ook nog, maar minder als normaal.
Eten zou ik niet pushen, drinken zoveel mogelijk aanbieden. Principes overboord gooien en sap oid aanbieden mag in noodgevallen.
Misschien ook eerder een flesje of beker geven ipv aan de tiet. Liggen en slikken is vreselik pijnlijk met een oorontsteking.
Veel beterschap!
X2koekje schreef: Dat vind ik niet zo denderend teken.
Ik zou morgen naar de dokter gaan. Ik heb de laatste tijd te vaak verhalen gehoord (ook uit eigen directe kring) van kleine kinderen die toch ineens naar het zkh moesten en met sonde.
De kleine van vrienden van ons ook; norovirus op het kdv opgelopen. Dat werd een paar dagen zkh waar hij acuut een sonde kreeg. Hij plaste ook nog, maar minder als normaal.
Eten zou ik niet pushen, drinken zoveel mogelijk aanbieden. Principes overboord gooien en sap oid aanbieden mag in noodgevallen.
Misschien ook eerder een flesje of beker geven ipv aan de tiet. Liggen en slikken is vreselik pijnlijk met een oorontsteking.
Veel beterschap!
Of ors ofzo geven?
Zijn al lang bij de dokter geweest
vandaag staat een controle afspraak. Daarom weten we ook dat hij oorontsteking heeft. Hij laat niks van pijn zien. Ook niet tijdens het drinken.
Hij krijgt de hele dag water aangeboden en ook 1 glas ors verdeeld over de hele dag.. Zo'n fijn gepureerd potje fruit eet hij wel een paar hapjes van, dus dat blijf ik aanbieden. Pushen doe ik sowieso niet (schreef ik toch ook nergens?) we pushen het eten nooit.
Vers sap uit de sappers wil ik nog wel geven. Maar met "principes overboord" denk ik direct aan (aanmaak) sap uit fles met bijbehorende suikers ga ik niet doen. Meestal is oorontsteking door een bacterie of schimmel waarvan suiker een prefecte voedingsbron is.
Dwayne heeft vannacht goed geslapen dat is fijn. Grootste zorgen maak ik me vooral om zijn futloos zijn. Hij is net een vaatdoek. Heeft wel al zijn kracht nog. Heeft gisteren zelfs even gestaan en met de bal gegooid. Dat deed me wel goed
Edit: hij krijgt 3x daags PCM en AB.
Dankjullie voor de beterschap wensen
Hij krijgt de hele dag water aangeboden en ook 1 glas ors verdeeld over de hele dag.. Zo'n fijn gepureerd potje fruit eet hij wel een paar hapjes van, dus dat blijf ik aanbieden. Pushen doe ik sowieso niet (schreef ik toch ook nergens?) we pushen het eten nooit.
Vers sap uit de sappers wil ik nog wel geven. Maar met "principes overboord" denk ik direct aan (aanmaak) sap uit fles met bijbehorende suikers ga ik niet doen. Meestal is oorontsteking door een bacterie of schimmel waarvan suiker een prefecte voedingsbron is.
Dwayne heeft vannacht goed geslapen dat is fijn. Grootste zorgen maak ik me vooral om zijn futloos zijn. Hij is net een vaatdoek. Heeft wel al zijn kracht nog. Heeft gisteren zelfs even gestaan en met de bal gegooid. Dat deed me wel goed
Edit: hij krijgt 3x daags PCM en AB.
Dankjullie voor de beterschap wensen
Laatst gewijzigd door Nadia op vr 08 mei 2015, 06:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ruby/Billy
- 5-sterren

Orinake, gefeliciteerd met je kleine man.
Nadia, beterschap voor Dwayne
Nadia, beterschap voor Dwayne
Je kan ook een ui achter zijn oor plaatsen.
Er was er gisteren eentje niet moe
Er was er gisteren eentje niet moe
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Tamara gefeliciteerd!
Nadia, beterschap met Dwayne. Wel fijn dat hij in ieder geval nog bij je wil drinken. Vocht is het belangrijkste.
Nadia, beterschap met Dwayne. Wel fijn dat hij in ieder geval nog bij je wil drinken. Vocht is het belangrijkste.
Mijn kleintje kreeg een koorststuip.... tjonge... dat was ook weer ff wat anders.
Ook zij was al enige dagen niet goed te pas (maagdarminfectie).
We zijn nu bijna twee weken verder en alles lijkt weer zo'n beetje achter de rug.
We zijn nu bijna twee weken verder en alles lijkt weer zo'n beetje achter de rug.
Gefeliciteerd en wat een mooie datum om te onthouden :-)orinake schreef: Ik ben weer thuis
5/5/15 mochten we Éolas verwelkomen.
Met hem is ons gezinnetje echt wel compleet.
Het is weer een flinke reus; 54cm en 4kg020g
![]()
Nadia, beterschap met dwayne!
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
auch dat is schrikken!Ivonne schreef: Mijn kleintje kreeg een koorststuip.... tjonge... dat was ook weer ff wat anders.
Al die zieke kindjes hier!!! Ben blij dat ik daar van gespaard blijf voorlopig.
Ik zou me ook de tandjes schrikken van een koortsstuip! Ook beterschap voor Juliette 
Tamara, je bent wl vroeg weer thuis
Bevalling naar wens gegaan?
Gefeliciteerd met Éolas!
David hier is ook al niet lekker. Al 2 weken snotterig en de afgelopen 2 dagen ook niet lekker op z'n darmpjes. Gelukkig vanmiddag wel goed gegeten. Zo maar even wakker maken en kijken of hij avondeten wil. Drinken lukt wel goed. Volgens mij zitten er ook weer kiezen door te komen, want met tandenpoetsen was hij ook al uit z'n humeur.
David hier is ook al niet lekker. Al 2 weken snotterig en de afgelopen 2 dagen ook niet lekker op z'n darmpjes. Gelukkig vanmiddag wel goed gegeten. Zo maar even wakker maken en kijken of hij avondeten wil. Drinken lukt wel goed. Volgens mij zitten er ook weer kiezen door te komen, want met tandenpoetsen was hij ook al uit z'n humeur.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik mocht eigenlijk de dag na de bevalling al naar huis, maar aangezien we hier niet op gerekend hadden en hier thuis niks klaar stond ben ik een dagje langer geblevenkoekje schreef: Ik zou me ook de tandjes schrikken van een koortsstuip! Ook beterschap voor Juliette
De bevalling tja... op zich is alles goed gegaan
Om 3u zat er een scheurtje in men vliezen, maar bovenaan de vruchtzak. ik verloor dus vruchtwater en tja dan moet je vertrekken he...
In het ziekenhuis aangekomen, weinig tot geen weeën op de monitor te zien.
Om 8u kwam men gyne toe en kwam zij even kijken hoe het zat en tadaaaaaaaaa een boze gyne...
Blijkbaar waren mijn vliezen niet volledig gescheurd, tja dan komen die weeën dus niet verder op gang he.
Maar ondertussen lag ik daar wel al 5u met een zeer onrustige baby in men buik (ahja hij zat met een lek in zijn zwembad).
Dus vliezen verder gebroken en binnen de 10min begon de weeënstorm.
Felle weeën en een enorm drukkend gevoel. Iedereen verwachtte dus een bevalling als bij Éydis (op een uurtje was dat gepiept)
Helaas zat dat drukkend gevoel niet op de juiste plaats en duwde het naar de zijkant toe ipv naar onderen.
Om 12u ben ik gecrasht, mijn rug hield het niet meer. Doordat onze pruts maar niet wilde zakken en ik dus bleef hangen op een 8cm toch maar een epidurale laten prikken.
Uiteindelijk om 14u45 is de gyne terug binnengekomen en heeft zij terug controle gedaan.
Ondanks dat ik op die 8cm bleef hangen heeft ze beslist van door te doen en me te laten persen.
Baby zat scheef dus ik had nog uren kunnen blijven liggen op die manier, maar doordat het steeds moeilijker was om de harttonen van Éolas vast te houden (hij was enorm onrustig) wilde ze niet meer afwachten.
Om 15u06 is Éolas dan geboren.
Dan eerst een dik uur met hem liggen soezen op men bed, hem laten drinken en dan pas is hij gewogen, gemeten en ben ik naar men gewone bed verhuisd.