GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

vanaalst schreef: jeetje daar wordt je dus ook niet vrolijk van...
je zou juist verwachten dat de mannen makkelijker worden in de omgang, balen is dit..
nou dat ze tijdelijk moeilijker worden had ik wel verwacht, dat was vooraf bekend bij me.
maar deze keer is het dramatisch.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Ik heb juist een artikel gelezen waar stond dat castreren (slaat ook op de implantaat) de commuicatie veranderd met die hond. Normaal gezien een intacte dominante rue, daar ruiken ze direct aan wie er voor hen staat, die dominante reu verliest zijn geur en de andere honden hebben niet zoveel "respect" voor die hond en dan gaat die hond meer in d eclinch gaan om te laten zien van "weet je wel wie ik ben ?"
Ja ik kon het niet beter uitleggen, maar jullie begrijpen me wel hoop ik, ik zal zien of ik het artikel terug vind op het net.

Ik hoop in ieder geval dat het met Ares niet zo is,
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Didot heeft nu twee dagen het implantaat.
Vandaag aan we weer eens aan de wandel met zijn grote vriend.
En vanavond weer trainen met allemaal reuen in het groepje.
Misschien beeld ik het me in , maar ik vin  'm zo rustig en relaxt......
Lijkt me sterk dat het nu al werkt toch??? :-\

Wanner hebbe jullie de eerste verandering gemerkt? (positief danwel negatief)

Verder heb ik de komende weken een mooie graadmeter in de buurt: één van didot's favo teefjes is loops ;)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

na 1 week werd vinnie iets rustiger..
moet wel zeggen dat ie gisteren voor het eerst op een hond afvloog :o en niet met de bedoeling om te knuffelen!!
dat heeft ie nog nooit gedaan, dus hoop wel dat dat van voorbijgaande aard is.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

vanaalst schreef: na 1 week werd vinnie iets rustiger..
moet wel zeggen dat ie gisteren voor het eerst op een hond afvloog :o en niet met de bedoeling om te knuffelen!!
dat heeft ie nog nooit gedaan, dus hoop wel dat dat van voorbijgaande aard is.
o dan begint ie te werken... ;D :-X
duurt eventjes een weekje en dan heb je de ideale hond ;)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

oooh wat lekker!!!
moet zeggen dat ie vanavond met de behendigheid ook super relaxt was, wel willen maar gewoon rustiger!!!
en eten wat ie doet!!!
1 kilo per dag gaat er in zijn mik!!!
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

vanaalst schreef: oooh wat lekker!!!
moet zeggen dat ie vanavond met de behendigheid ook super relaxt was, wel willen maar gewoon rustiger!!!
en eten wat ie doet!!!
1 kilo per dag gaat er in zijn mik!!!
lekker hè :)

daarnet weze trainen en voor ons waren twee loopse teven op  veld geweest.
Nou dat heb ik geweten! Didot heeft niks anders gedaan dan mega snuffen en treken aan de lijn voor die heerlijke geuren.
Heb sterk de indruk dat hij toch al hefiger reageerde dan anders :-\
Verder was ie  dus ook super druk met trainen, maar wel hanteerbaar. Goeie rondjes gedraaid met hem :)
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Ik ga zo met Pim ook weer een implantaatje halen.

Ik zat ook te denken he, normaal zijn we allemaal best gespitst op hun gedrag(dan wel uitvallen, dan wel eetpratroon, tis en blijft gedrag) en nu we weten dat er iets in hun lichaam zit wat daar verandering in aanbrengt, zijn we zelf dan ook niet minder "gestresst"?
Dit geven we we weer door aan onze scheetjes en die voelen dit natuurlijk veilloos aan.

Ikzef weet dat ik met implantaat wel veel relexter ben dan nu ik weet dat hij echt zonder zit.
Ookal ben ik nu wel minder gespannen, ik ben het nog steeds vooral op trainingen. ;)
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

nou ik zelf dus niet...
ik ben alleen de eerste maand van implantaat nu dus gestrester omdat de mijne zo heftig erop reageren negatief.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ja, weet het eigenlijk niet...
alhoewel andere ook zeggen dat ze vince rustiger vinden, makkelijker..
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Jolly schreef: Ik ga zo met Pim ook weer een implantaatje halen.

Ik zat ook te denken he, normaal zijn we allemaal best gespitst op hun gedrag(dan wel uitvallen, dan wel eetpratroon, tis en blijft gedrag) en nu we weten dat er iets in hun lichaam zit wat daar verandering in aanbrengt, zijn we zelf dan ook niet minder "gestresst"?
Dit geven we we weer door aan onze scheetjes en die voelen dit natuurlijk veilloos aan.

Ikzef weet dat ik met implantaat wel veel relexter ben dan nu ik weet dat hij echt zonder zit.
Ookal ben ik nu wel minder gespannen, ik ben het nog steeds vooral op trainingen. ;)
Met trainen ben ik over het algemeen niet gespannen, het helpt wel dat we een heel fijn klein groepje hebben. De bazinnen kunnen het ook allemaal goed met elkaar vinden.
Verder zijn er genoeg "veiligheids " zekeringen in gebouwd.
Aan de spanning bij mijzelf op een wedstrijd ben ik hard mee aan het werk en dat ging de laatse keer ook erg goed.

vorig jaar heb ik door alle spanningen bij mij dan ook een periode niet getraind , nu gaat het weer goed en dat zie je dan ook meteen aan de resultaten op een training :D
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Wat ik echt opmerkelijk vind, is dat Indy nog steeds geen puspiem heeft, dat implantaat is 2 jaar geleden geplaatst. Hij had altijd een vreselijke druiper, overal vieze druppels (zelfs op m'n boeken  :-[ ) Zou het nou nog steeds niet werken allemaal?  :-\
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

*Dorothea* schreef: Wat ik echt opmerkelijk vind, is dat Indy nog steeds geen puspiem heeft, dat implantaat is 2 jaar geleden geplaatst. Hij had altijd een vreselijke druiper, overal vieze druppels (zelfs op m'n boeken  :-[ ) Zou het nou nog steeds niet werken allemaal?  :-\
Misschien zijn de bacterien die de puspiem veroorzaken na een halfjaar nu eindelijk echt helemaal weg?

Didot heeft 'm nu een weekje.
ik moet zeggen dat hij thuis wel érg rustig is!!
Zo rustig , dat ik er echt even aan moet wennen :-\

Buiten is hij ook best wel relaxt, lekker gespeeld vanochtend met zijn grote vriend.
Geurtjes zijn nog steeds mega interessant, dus wordt ik nog van loops plasje naar loops plasje gesleept. (er zijn er nu nog 3 loops in de buurt)
Verder heb ik het idee dat hij meer contact met mij zoekt als er andere honden in de buurt zijn, dat geeft wel hoop  ;)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

dat doet vince ook, meer contact zoeken met mij, nog meer!!!!!
maar volgens mij werkt ie bij hem nu optimaal!!
hij is zo gemoedelijk, lekker relaxt, zich nergens druk om makend, heerlijk zo!!!!!
en met trainen is ie nog net zo gedreven, wel rustig met wachten maar als ie mag...... ;D
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

vanaalst schreef: dat doet vince ook, meer contact zoeken met mij, nog meer!!!!!
maar volgens mij werkt ie bij hem nu optimaal!!
hij is zo gemoedelijk, lekker relaxt, zich nergens druk om makend, heerlijk zo!!!!!
en met trainen is ie nog net zo gedreven, wel rustig met wachten maar als ie mag...... ;D
Super!!  8) 8)

Plaats reactie