Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ik had de bio versie van Lidl. Maar ook die is niet te hachelen. Wat maakt dat de Ap aardappel wel lekker is en de Lidl aardappel goor?
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Welke soort het is; tegenwoordig zie je bijna overal bij staan welke soort aardappel het is, opperdoezer (die weet ik ff snel uit mijn hoofd [emoji16]) bijvoorbeeld.Lizzy schreef:Ik had de bio versie van Lidl. Maar ook die is niet te hachelen. Wat maakt dat de Ap aardappel wel lekker is en de Lidl aardappel goor?
-
BusKay
Ik vind zoals ik al zei de Jumbo kruim lekker en weet dat de normale Lidl niet geweldig is (echter in een puree kan allesLizzy schreef:Ik had de bio versie van Lidl. Maar ook die is niet te hachelen. Wat maakt dat de Ap aardappel wel lekker is en de Lidl aardappel goor?
Mensen schijnen dit niet te willen snappen. Kook gewoon op die schijf van vijf en kook gezond zonder al te veel potjes en voorgesneden of voorbewerkte troep dan ben je al een eind op de goede weg...
En ja ook ik eet linzen en kikkererwten of maak zelf mijn tahin...
Maak voor de winter eens je eigen zuurkool... kan echt geen bio-zuurkool tegenop hoor...
Sorry Constance maar bij veel supermarkten zie je geen ras op de verpakking staan.. Enkel of hij kruimig is of vastkokend..constance.blokzijl schreef:<br abp="630"><br abp="631">Welke soort het is; tegenwoordig zie je bijna overal bij staan welke soort aardappel het is, opperdoezer (die weet ik ff snel uit mijn hoofd [emoji16]) bijvoorbeeld.
Oppendoezer... misschien bij appie maar verder nergens en 2,50 / 3,00 € de kilo?? Lekker pureetje!!
In 20 jaar gaan we van 1,8 miljard naar 4,8 miljard vleeseters... (ik heb het dus over vleesetende mensen).. wat willen we nu met ons goed gedrag en een jeugd die geen andere interesse heeft dan voor hun mobiel of die joint waarbij ik een paar goede tegenkom en met hen medelijden heb omdat ik weet dat zij 2 x zo hard moeten knokken.
Bloemkool/aardappels/hamburger en saus.
Gekookte BIO aardappeltjes in schil, salade en een dooie makreel voor Leo. Met veel zellufgemaakte knoflooksaus.
Gebakken piepers, sperziebonen, broccoli, worstje van dode vogel, rauwkost. Als toetje yoghurt.
Heb vandaag een vegaburger gemaakt. Zelf gemaakt die burger he!
En een hamburger van gebouwd, sla vergeten te kopen, maar ik had nog spinazie en rucola, da's ook groen.
Wilde sneller zijn, dus deed ik deksel op pan, niet zo goed idee met vegabruger wordt ie wat slapjes
Maar lekker was ie nog steeds.
Alleen vindt ML niet dat het burger mag heten, burger is voor VLEES! Dus we moeten het groentesnotschijf oid noemen en dat vind hij het helemaal prima
Ik vind BIO aardappeltjes doorgaans lekkerder
OF zou ik dat maar denken
Oja het liefst pak ik vastkokende aardappel voor alles, puree (die ik alleen met wat boter maak
), friet etc. Meer smaak vind ik 
En een hamburger van gebouwd, sla vergeten te kopen, maar ik had nog spinazie en rucola, da's ook groen.
Wilde sneller zijn, dus deed ik deksel op pan, niet zo goed idee met vegabruger wordt ie wat slapjes
Alleen vindt ML niet dat het burger mag heten, burger is voor VLEES! Dus we moeten het groentesnotschijf oid noemen en dat vind hij het helemaal prima
Ik vind BIO aardappeltjes doorgaans lekkerder
Oja het liefst pak ik vastkokende aardappel voor alles, puree (die ik alleen met wat boter maak
Ik zie het toch ook meestal op de verpakking in de supermarkt staan? Jumbo heeft als kruimige aardappel bijvoorbeeld de Milva. Staat er met kleinere zwarte letters op gedrukt.BusKay schreef: Sorry Constance maar bij veel supermarkten zie je geen ras op de verpakking staan.. Enkel of hij kruimig is of vastkokend..
Oppendoezer... misschien bij appie maar verder nergens en 2,50 / 3,00 € de kilo?? Lekker pureetje!!.
OT: de Thai vandaag laten koken en bezorgen
dinky89 schreef:Ik zie het toch ook meestal op de verpakking in de supermarkt staan? Jumbo heeft als kruimige aardappel bijvoorbeeld de Milva. Staat er met kleinere zwarte letters op gedrukt.
OT: de Thai vandaag laten koken en bezorgen
Staat er volgens mij ook bijna altijd op, vaak bij land van herkomst, soms wel erg kleine letters dat wel
tBusKay schreef:Ik vind zoals ik al zei de Jumbo kruim lekker en weet dat de normale Lidl niet geweldig is (echter in een puree kan alles) Een bio van lidl of ap eet ik niet en zal ik ook nooit eten omdat in mijn opinie het woord BIO de grootste belazerij is die er bestaat!! en alleen goed is voor de KASSA!! Het woord SUPERFOOD idem!!
Mensen schijnen dit niet te willen snappen. Kook gewoon op die schijf van vijf en kook gezond zonder al te veel potjes en voorgesneden of voorbewerkte troep dan ben je al een eind op de goede weg...
En ja ook ik eet linzen en kikkererwten of maak zelf mijn tahin...
Maak voor de winter eens je eigen zuurkool... kan echt geen bio-zuurkool tegenop hoor...
Sorry Constance maar bij veel supermarkten zie je geen ras op de verpakking staan.. Enkel of hij kruimig is of vastkokend..
Oppendoezer... misschien bij appie maar verder nergens en 2,50 / 3,00 € de kilo?? Lekker pureetje!!
In 20 jaar gaan we van 1,8 miljard naar 4,8 miljard vleeseters... (ik heb het dus over vleesetende mensen).. wat willen we nu met ons goed gedrag en een jeugd die geen andere interesse heeft dan voor hun mobiel of die joint waarbij ik een paar goede tegenkom en met hen medelijden heb omdat ik weet dat zij 2 x zo hard moeten knokken.
Zelf gemaakt is altijd beter maar om nou te zeggen dat bio geld klopperij is vind ik echt totaal onwetendheid.
Die bio boeren verdienen geen ruk meer dan de "gewonen" boer en moet ook zich ook aan helen strengen eisen voldoen, ik heb een opleiding tot bio boer gedaan en die mensen werken knetter hard voor erg weinig geld.
Er is inderdaad geen bewijs dat bio producten meer voeding stoffen bevatten maar ze bevatten geen gif wat echt niet lekker voor je is, ook is biologis niet allen direct gezond en belangrijk voor je maar ook indirect.
Zo als dat het echt veel beter is voor de natuur waar we allemaal heel erg afhankelijk van zijn, bijvoorbeeld een van de aller belangrijkste dieren voor ons mens is uit aan sterven dankzij het gif wat er in de landbouw gebruikt word. Zonder dit kleine diertje zullen een zeer klein deel van het voedsel hebben dan wat we nu hebben, wat ontzetten veel groente en fruit heeft hun bestaan te danken aan de bij.
Maar goed veel mensen vinden de natuur en de zorg voor een gezonde werel onzin en geld klopperij, dankzei die houding is onze werel ernstig vervuild en zit er gewoon plastiek in de honing omdat de bijen die mini stukjes verzamelen.
Daarbij is superfood iets totaal anders dan biologies, dus dat moet je in mijn ogen ook echt niet met elkaar gaan vergelijken.
Hoewel ik best vind dat wij wat meer voor ons eten kunnen betalen zodat de boeren ook een uit het rood kunnen draaien.
Oja ik eet vandaag kikkererten, met zalm en sla.
-
BusKay
Ik zie ook menig boer in een oude roestbak rijden en wonen ook in een armzalig huisje...jasmijn schreef:t
Hoewel ik best vind dat wij wat meer voor ons eten kunnen betalen zodat de boeren ook een uit het rood kunnen draaien.
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 41
Ovengebakken patat van zoete aardappel, gebakken vis en salade. Kop koffie toe.
Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
- Charlie Angel
- Moderator
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 41
De dag om gegooid vandaag, dus lekker smakelijk ovenfrietjes gedaan.