Net een "proef" taart gemaakt (2e kerstdag moet ik voor iets lekkers bij de koffie zorgen), het is een torta caprese met hazelnoottopping.
Mijn collega's gaan mij morgen erg aardig vinden
Bladerdeeg kerstboom (oke, oke, de vorm is een béétje mislukt ) met pesto vulling. In het recept pesto uit een potje, maar ik heb zelf pesto gemaakt. Het was echt heel erg jammie!
Kaela schreef:Bladerdeeg kerstboom (oke, oke, de vorm is een béétje mislukt ) met pesto vulling. In het recept pesto uit een potje, maar ik heb zelf pesto gemaakt. Het was echt heel erg jammie!
Dat heb ik ook ergens voorbij zien komen! Zag er ook super lekker uit, ik heb een filmpje gezien waar ook een dipje bij zat?
Kaela schreef:Bladerdeeg kerstboom (oke, oke, de vorm is een béétje mislukt ) met pesto vulling. In het recept pesto uit een potje, maar ik heb zelf pesto gemaakt. Het was echt heel erg jammie!
constance.blokzijl schreef:Dat heb ik ook ergens voorbij zien komen! Zag er ook super lekker uit, ik heb een filmpje gezien waar ook een dipje bij zat?
Dipje heb ik niet gemaakt. We hadden er een kom soep bij en was lekker zo.
Angelique schreef:
Bij de Karwei staan slechtere kerstbomen hoor
Ik haal hem weer even omhoog [emoji16]
Morgen moet er getrakteerd worden door mij, op mijn werk is het een gewoonte om te trakteren op gebak, taart of saucijzenbroodjes en appelflappen.
Ik ben eigenwijs (en moet een te grote groep trakteren omdat ik bij de receptie zit en dus heel veel zie en spreek in het bedrijf) dus ik maak elk jaar cupcakes!
Deze keer; Maltezer cupcakes met botercreme. Salted caramel cupcakes, ook met een botercreme, en double chocolate cupcakes.
De caramel heb ik ook zelf gemaakt en is super gelukt! De choco topping hoop ik nog te redden.... Ff afwachten als die voldoende is afgekoeld hoe hij dan is, hij lijkt nog een beetje, hoe zal ik het zeggen, niet goed gemixt met de slagroom en dus wat korrelig?
Foto's komen als ze helemaal klaar zijn, maar dat wordt vanavond...
constance.blokzijl schreef:Ik haal hem weer even omhoog [emoji16]
Morgen moet er getrakteerd worden door mij, op mijn werk is het een gewoonte om te trakteren op gebak, taart of saucijzenbroodjes en appelflappen.
Ik ben eigenwijs (en moet een te grote groep trakteren omdat ik bij de receptie zit en dus heel veel zie en spreek in het bedrijf) dus ik maak elk jaar cupcakes!
Deze keer; Maltezer cupcakes met botercreme. Salted caramel cupcakes, ook met een botercreme, en double chocolate cupcakes.
De caramel heb ik ook zelf gemaakt en is super gelukt! De choco topping hoop ik nog te redden.... Ff afwachten als die voldoende is afgekoeld hoe hij dan is, hij lijkt nog een beetje, hoe zal ik het zeggen, niet goed gemixt met de slagroom en dus wat korrelig?
Foto's komen als ze helemaal klaar zijn, maar dat wordt vanavond...
Klinkt lekker
Ik heb net advocaat gemaakt. Daarmee ga ik heerlijke advocaatcake maken
Ha, grappig dit topic!
We 'bakken' niet voor onze honden, maar wel voor onszelf...
Gisteren een vegan taart voor de verjaardag van dochterlief (9) gebakken. Ieder mag op zijn verjaardag een taart (of twee) uitkiezen en moeders 'bakt'.... was erg lekker en op tot de laatste kruimel!