Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Haha.. Op het moment te weinig kennis om ze in leven te houden. Al zouden ze dood ook wel tot nut komen :p
-
hannabelgje
- 5-sterren

Grapjas. Gewoon hokje bouwen en over een maand of drie de kipjes erin. Niks moeilijks aan. 
Mm lijkt me heerlijk, kan denk ik ook met spinazie (heb geen paksoi)Jantina schreef: Kipfilet marineren in ketjap en knoflook. Bakken en uit de pan. In de pan reepjes rode paprika, dan paksoi, op t laatst kip er weer bij en noedels. Heel kort lente ui mee verwarmen. Beetje chilisaus erbij, heerlijk!
Gisteren paprika en peperplant gekocht. Staan op het terras en de paprika plant heeft al groene vruchten, kunnen we binnenkort ook van snoepen. Mmmmm
De spinazie en de sla groeien hun vakjes uit. Krijg ze niet bijgegeten
Tjonge wat gaat het bij jullie hard! Bij ons is het wat trager allemaal, maar ach, wat in het vat zit, verzuurd niet. Nou ja, behalve zuurkool dan. 
Net nog een biologisch muntplantje gekocht voor Vilja. Die wil graag verse muntthee maken. Hij gaat wel in een pot want ik heb niet zo'n behoeft aan munt door de hele tuin.
Ik zag dat mijn braam ook weer bloemen krijgt. Ik had m eigenlijk nog moeten snoeien....
Net nog een biologisch muntplantje gekocht voor Vilja. Die wil graag verse muntthee maken. Hij gaat wel in een pot want ik heb niet zo'n behoeft aan munt door de hele tuin.
Ik zag dat mijn braam ook weer bloemen krijgt. Ik had m eigenlijk nog moeten snoeien....
Spinazie heb ik nooit geprobeerd, maar Chinese kool bijvoorbeeld wel.kaszi schreef: Mm lijkt me heerlijk, kan denk ik ook met spinazie (heb geen paksoi)
Gisteren paprika en peperplant gekocht. Staan op het terras en de paprika plant heeft al groene vruchten, kunnen we binnenkort ook van snoepen. Mmmmm
De spinazie en de sla groeien hun vakjes uit. Krijg ze niet bijgegeten![]()
Ik moet trouwens zeggen dat mijn mini moestuin in de achtertuin nog wel wat hoop geeft. De Little gem sla gaat eindelijk wat doen, en de spitskool en broccoli lijkt toch ook geen verloren toestand... De kruiden deden en doen het goed. De andijvie is een kippenfeest. Ach, jammer dan. Ik mag van mijn vriend niet eens meer in de grote moestuin gaan kijken dus dat daar echt alles dood is laat zich wel raden.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Klinkt toch nog best hoopvol hoor Jantina.
Zucht.. 3 weken verder en mijn selderij, spinazie en komkommer zijn WEER niet opgekomen.... grrrr...

-
hannabelgje
- 5-sterren

Waar zaai je in? Zaaigrond?
op mjn paksoi staat pas zaaien in augustus ivm schietgevaar, dus die heb ik nog niet gezaaid.
Mijn lieve mannetje heeft de laatste dagen mijn moestuintje stevig ge-upgrade, van het weekend ga ik dus de pompoenen en augurken buiten zetten
Mijn lieve mannetje heeft de laatste dagen mijn moestuintje stevig ge-upgrade, van het weekend ga ik dus de pompoenen en augurken buiten zetten
Een mix van een klein beetje zand en verder Florentus biologische moestuinaarde. Ik heb het ook geprobeerd in een mix van een klein beetje zand en dan 50-50 moestuintaarde en potgrond van de biologische Florentus tak.hannabelgje schreef: Waar zaai je in? Zaaigrond?
De rest doet het allemaal wel in 1x goed..
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Leuk! Pompoenen zou ik ook doen als ik meer ruimte zou hebben, zijn zulke prachtige planten, bloemen en vruchten!Kaio schreef: op mjn paksoi staat pas zaaien in augustus ivm schietgevaar, dus die heb ik nog niet gezaaid.
Mijn lieve mannetje heeft de laatste dagen mijn moestuintje stevig ge-upgrade, van het weekend ga ik dus de pompoenen en augurken buiten zetten![]()
Op de rucola stond ook al pas op voor schietgevaar, ik zag zelf al een rucola blaadje met een pistool lopen, maar daar hoef ik dus niet bang voor te zijn
Ja mijn rucola heeft ook pistooltjes
Maar als ie net geschoten heeft vind ik hem nog prima te eten, wordt er niet direct bitter van.
Ben benieuwd heb nog nooit pompoenen gehad (andere plantjes ook niet maar daarvan heb ik beter idee hoe ze eruit gaan zien)
Maar als ie net geschoten heeft vind ik hem nog prima te eten, wordt er niet direct bitter van.
Ben benieuwd heb nog nooit pompoenen gehad (andere plantjes ook niet maar daarvan heb ik beter idee hoe ze eruit gaan zien)
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Bij mij deden de pompoenen het heel erg goed ik had ze zelf opgekweekt vanuit de pitten van een gekochte bio pompoen. Ze hebben heel veel ruimte nodig want ze gaan alle kanten op.Kaio schreef: Ja mijn rucola heeft ook pistooltjes![]()
Ik had m op de boerderij en ons tuintje lag naast het koeienveld dus genoeg mest in de grond en dat heb ik geweten. De pompoen groeide vrolijk over het hele terras heen.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Heb je de komkommerzaden in water gelegd voordat je ze in de grond stopte? Dat vergroot het ontkiemen van de komkommer. Je kan ze ook laten ontkiemen in een bakje met natte servetje en afsluiten met bijvoorbeeld vershoudfolie. Als ze ontkiemt zijn in de grond poten, dan hebben ze al een start gemaakt.Roosj schreef: Zucht.. 3 weken verder en mijn selderij, spinazie en komkommer zijn WEER niet opgekomen.... grrrr...![]()
![]()
Nee, dat wist ik niet, wat super!!Mandarijn schreef: Heb je de komkommerzaden in water gelegd voordat je ze in de grond stopte? Dat vergroot het ontkiemen van de komkommer. Je kan ze ook laten ontkiemen in een bakje met natte servetje en afsluiten met bijvoorbeeld vershoudfolie. Als ze ontkiemt zijn in de grond poten, dan hebben ze al een start gemaakt.
Hoe lang moet je ze weken? Kunnen ze met de komende temperaturen wel rechtstreeks in de grond? (18 graden overdag, 8 's nachts). Ze staan wel op een plek waar op een paar ochtend uurtjes na de hele dag de zon schijnt.