Ow jee, wat is dit?? (blijkt lymfeklierkanker)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Ow jee, wat is dit?? (blijkt lymfeklierkanker)

Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

*milik* schreef: Hoe gaat het met jullie?
Het gaat heel wisselend. Steeds als ik denk; het gaat slechter, we moeten de chemo heroverwegen, dan lijkt hij toch ineens best wel weer oké.
Ik vind het erg moeilijk om in te schatten hoe het hem echt vergaat en wanneer we kunnen spreken van een stap niet niets of niet voldoende oplevert, om vandaar weer verder te gaan.

De klier die is ingespoten is zo goed als verdwenen...de overige klieren lijken niet te veranderen, of althans niet noemenswaardig. Soms lijkt Yuki zich beroerd te voelen...dat kan vanwege de orale toediening van de Neoplasene, maar natuurlijk ook vanwege het ziek zijn en/of het proces wat in zijn lichaam gaande is. Ik kan het niet zeggen.  :-\
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

yuki11 schreef: Het gaat heel wisselend. Steeds als ik denk; het gaat slechter, we moeten de chemo heroverwegen, dan lijkt hij toch ineens best wel weer oké.
Ik vind het erg moeilijk om in te schatten hoe het hem echt vergaat en wanneer we kunnen spreken van een stap niet niets of niet voldoende oplevert, om vandaar weer verder te gaan.

De klier die is ingespoten is zo goed als verdwenen...de overige klieren lijken niet te veranderen, of althans niet noemenswaardig. Soms lijkt Yuki zich beroerd te voelen...dat kan vanwege de orale toediening van de Neoplasene, maar natuurlijk ook vanwege het ziek zijn en/of het proces wat in zijn lichaam gaande is. Ik kan het niet zeggen.  :-\
Hé, da's toch alvast iets? Is er nu ook voldoende plek om (een van) de andere klieren in te spuiten zonder dat je bang moet zijn dat zijn keel wordt dichtgedrukt?

Moed houden, hoor! Dat lymfklierkanker niet weggaat zonder dat de patiënt er wat ongemak bij ervaart, is bijna logisch. Het is vervelend dat je een hond niet kunt uitleggen waarom je van de rare dingen met hem doet, maar daar staat tegenover dat een hond wel aanvoelt dat je het beste met hem voor hebt!
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Update;

Vandaag weer naar Rutteman geweest, omdat ik een controle wilde. Hij is degene die de klieren steeds heeft gevoeld en dus een goed vergelijk heeft. Alles was met zo'n 20% toegenomen, ook de ingespoten klier.
We zijn dus overgestapt op de chemo.

Vanmiddag heeft hij zijn 1e infuus gehad; Vincristine en Cytostar.
Vincristine is, evenals Neoplasene, een alkaloide...dit keer uit de Maagdenpalm.

Als hij overmorgen fit is, moet ik hem een 2 pillen geven (cytostatica), de dag erna 1 en de dag daarna weer 1. Dan rust en maandag terug.

En nu gaan we uitrusten.
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Ik blijf meelezen hoor !!!
Ik hoop zo dat Yuki de chemo goed kan "behappen" , sterkte saampjes. en goed uitrusten.....
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Wat een vechter ben jij voor Yuki :-* Ik heb respect voor alles wat jij voor hem doet. Ik steek een kaarsje op voor jullie dat het gaat helpen  :bigarmhug:
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Toch de chemo...... Wat je ook doet, ik blijf erbij dat je het beste voor Yuki doet. Ik blijf duimen en wens je sterkte. Een knuffel voor jullie beiden. :-*
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Jammer dat het toch chemo moest worden, maar het zij zo!
Ik hoop zo voor jullie dat het gaat aanslaan :-*

Wanneer moet je weer terug of zou je kunnen merken of het aanslaat?
Geef Yuki maar een dikke knuffel! :bigarmhug:
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

:bigarmhug:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Dat zal even slikken voor je zijn geweest, maar knap dat je toch de knoop hebt doorgehakt. Nu weet je tenminste dat je alles hebt geprobeerd wat er mogelijk was, en als het echt te zwaar wordt voor je Yukel, kun je er alsnog mee stoppen en het beste uit de jullie nog resterende tijd halen. Maar laten we niet te vroeg somber doen, wie weet heeft ie er veel baat bij en valt de impact op zijn welzijn mee!

Weet je, ik heb alle begrip voor je afkeer van chemicaliën, maar aan de andere kant: als het om je eigen lichaam ging, zou je dan ook chemo hebben geweigerd? Waarschijnlijk niet. Voel je dus niet schuldig over de keuze die je nu hebt gemaakt, al zal het wel even duren (en vooral van het resultaat afhangen!) voordat je weer lekker in je vel zit hierover. Sterkte meid, ook voor je witte ridder!
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Laten we hopen dat het helpt voor Yuki , Moeilijk allemaal hoor. Sterkte  :-*
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Oh wat balen dat je toch je grootste weerstand moest gaan overwinnen. In t begin had ik moeite met je alternatieve keuzes. Ik ben meer van grof geschut. Dat weet je. :-*  maar ik zie nu wel dat jij de juiste keuze maakte. Je hebt nu, helaas, alles uit de kast moeten halen. Maar je hebt ook wel alle kansen kunnen pakken. Ik hoop dat het meer positieve werking gaat hebben dan de nare bijwerkingen en dat jullie je er beiden goed bij zullen voelen of gaan voelen. :-*
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

:-* :-* :-* en  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
voor jou en Yuki.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

heel veel sterkte, ik hoop dat het wat gaat doen!
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Sterkte, je bent een dapper mens en Yuki mag heel blij zijn met jou als baasje!
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Pfff wat heb jij een enorme stap genomen.. Wat zeg ik; sprong! Ik hoop dat Yuki zich er goed bij blijft voelen. Veel succes in elk geval.

Plaats reactie