Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
judith1967
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ooooh wist ik ook niet van de komkommer.
nou heb hem nu zo gezaaid,lukt dat niet probeer ik dat
Gisteren hebben wij al van de Rucola gegeten,wat blaadjes door de slamix(uit de winkel) en was lekker!!!
nou heb hem nu zo gezaaid,lukt dat niet probeer ik dat
Gisteren hebben wij al van de Rucola gegeten,wat blaadjes door de slamix(uit de winkel) en was lekker!!!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik zaai de komkommer zonder te weken en dat komt gewoon op. Ik zaai wel altijd in zaai en stekgrond. Dat maakt veel verschil vind ik. Het kan zijn dat de potgrond te rijk is en daar houden zaadjes en zaailingen niet van. Ook niet veel water geven want dan gaan de zaden rotten.
.
.
- spreeuwtje
- 5-sterren

Wanneer oogst ik ruccola?
Ik heb een hele bos.
Trek je dan de blaadjes eraf? Of knippen?
Laat je de wortels zitten?
Ik heb ook weer radijsjes gezaaid en kroppen sla meer ruimte gegeven.
Ook kom krommers gezaaid. T begint er op te lijken.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Je snijdt rucola dicht bij de grond af zodra ze blad geven.
Ik zou die wel gaan snijden als ik jou was, lekker Rucola salade vanavond
Ik zou die wel gaan snijden als ik jou was, lekker Rucola salade vanavond
Idd bij de grond afknippen. Wij hebben er nu inmiddels 3x van gegeten
(volledig kaal geknipt en komt weer op
)
Zo dat is nog eens een hele berg Ruccola!!
Ik knip ze met de tuinschaar of pluk ze met m'n handen. Het maakt niet zo uit denk ik.
Sommige van mijn Ruccola blaadjes beginnen nu haren te krijgen ???
Ik knip ze met de tuinschaar of pluk ze met m'n handen. Het maakt niet zo uit denk ik.
Sommige van mijn Ruccola blaadjes beginnen nu haren te krijgen ???
-
Mandarijn
- 5-sterren

Ik week ze een tiental minuten tot half uur. Dit jaar 3 van de 4 zijn opgekomen. Succes met de komkommers.Roosj schreef: Nee, dat wist ik niet, wat super!!
Hoe lang moet je ze weken? Kunnen ze met de komende temperaturen wel rechtstreeks in de grond? (18 graden overdag, 8 's nachts). Ze staan wel op een plek waar op een paar ochtend uurtjes na de hele dag de zon schijnt.
-
purple_ikke
- 1-ster

2 geplant zonder te weken en 2x gewoon raak 
Ik ga het zondag uitproberenMandarijn schreef: Ik week ze een tiental minuten tot half uur. Dit jaar 3 van de 4 zijn opgekomen. Succes met de komkommers.
Op de verpakking stond dat ik per 3 zaden moest zaaien. Mijn zakje is dus al zowat leeg, maar ik ga het nu met gewoon 1 zaadje per plant proberen, kijken hoe dat gaat
Bedankt!!
-
Mandarijn
- 5-sterren

Ik heb ze apart gezaaid. Dan hoef je ze ook niet uit te dunnen als ze allemaal opkomen. Zo beschadig ik de wortels niet van de planten.
-
judith1967
- 5-sterren

Doe je komkommerzaadjes dan ook eerst in een potje,en dan als het een plantje word overzetten?hannabelgje schreef: Ik zaai de komkommer zonder te weken en dat komt gewoon op. Ik zaai wel altijd in zaai en stekgrond. Dat maakt veel verschil vind ik. Het kan zijn dat de potgrond te rijk is en daar houden zaadjes en zaailingen niet van. Ook niet veel water geven want dan gaan de zaden rotten.
.
Ik heb nu gewoon de zaadjes in mijn MM bak gezaaid(en idd in potgrond samen met compost)
Begreep uit de tekening op de achterkant dat ze gelijk in de volle grond gezaaid konden worden
Er stond op het zakje per 3 zaaien en dan de 2 zwakste afknippen.Mandarijn schreef: Ik heb ze apart gezaaid. Dan hoef je ze ook niet uit te dunnen als ze allemaal opkomen. Zo beschadig ik de wortels niet van de planten.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Wie kan me helpen met koriander? Ik heb de koriander in mijn keuken kruiden hangbak staan maar iedere keer gaan ze op een gegeven moment proberen bloemen te maken en nieuwe zaadjes. Op zich leuk maar ik heb er niets aan en de smaak wordt er niet beter van.
Hoe moet ik koriander 'officieël' oogsten (ik knip nu het bovenste stuk af met de blaadjes er aan en de rest laat ik staan)
Hoe moet ik koriander 'officieël' oogsten (ik knip nu het bovenste stuk af met de blaadjes er aan en de rest laat ik staan)
Geen idee, mijn bieslook bloeit ook. Maar vind ik niet erg. Koriander gebruik ik niet veel, dus koop ik enkel gedroogd..
-
sella
Ik knip gewoon een stengel van het kruid dat ik nodig heb. Ik laat de planten nu ook gewoon bloeien, ze vormen straks vanzelf weer nieuwe scheuten. Bloemen van de kruiden zijn ook lekker in een salade.