Hoe zien jullie vleesjes eruit ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe zien jullie vleesjes eruit ?

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Wild konijn Rita 2,50 de kilo

Afbeelding
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Van Natuurlijk Rauw Voer

Afbeelding
runderstoofvlees 3,54 per kilo

Afbeelding
paardenstoofvlees 3,54 per kilo

Afbeelding
Konijnenschouders wild konijn
per 2 stuks (pakweg 220 gram) 0,71 euro

Afbeelding
Konijnenvlees 3,75 per kilo

Afbeelding
Kalkoenfilet 2,36 per kilo

Afbeelding
Parelhoenkarkas 3,30 per kilo

(prijzen excl. 6% btw)
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Goh, ik vind al die vleesjes die toch nog toe de revue zijn gepasseerd, er wel heel fantastisch uitzien!!
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Annemarie Rijnveld schreef: Goh, ik vind al die vleesjes die toch nog toe de revue zijn gepasseerd, er wel heel fantastisch uitzien!!
Hier ben ik het volkomen mee eens, uitzonderingen daargelaten, parelhoen van Richard is idd puur kaal.
Zo ben ik ze niet gewent (Ja van de Herby tijd)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik vind ook dat de kwaliteit wat ik zelf bijvoorbeeld voer veel hoger ligt. Er is meer verkrijgbaar, zo voerde je voorheen afsnijsels waar amper vlees aan zit, voeren we nu echt lappen vlees. Maar, ik geloof ook echt dat er nogsteeds mindere kwaliteit gevoerd word. Soms zie ik in de verzamelplaats dingen voorbij gaan die ik echt niet wil voeren. Zo stuit ik soms ook wel tegen producten aan welke niet geweldig zijn.
jara
4-sterren
4-sterren

Bericht door jara »

Zalm van de visboer uit Urk....gratis...ik krijg meestal voor z'n 6 weken vis en dan bestel ik weer nieuwe voorraad die hij dan meeneemt naar Steenwijk

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jara op zo 27 mei 2012, 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Nadia schreef: Ik vind ook dat de kwaliteit wat ik zelf bijvoorbeeld voer veel hoger ligt. Er is meer verkrijgbaar, zo voerde je voorheen afsnijsels waar amper vlees aan zit, voeren we nu echt lappen vlees. Maar, ik geloof ook echt dat er nogsteeds mindere kwaliteit gevoerd word. Soms zie ik in de verzamelplaats dingen voorbij gaan die ik echt niet wil voeren. Zo stuit ik soms ook wel tegen producten aan welke niet geweldig zijn.
Daar ben ik het mee eens.....toen ik 3 jaar geleden begon met barfen was dr kwaliteit beter, en gemalen was niet standaard. Nu moet je gewoon veel meer moeite doen.
Maar het spul van nrv.nl vind ik dr echt mooi uitzien.
Manon
3-sterren
3-sterren

Bericht door Manon »

jara schreef: Zalm van de visboer uit Urk....gratis...ik krijg meestal voor z'n 6 weken vis en dan bestel ik weer nieuwe voorraad die hij dan meeneemt naar Steenwijk

Afbeelding
Zie ik hier kwijldruppels op de grond??? ;D
Marije Lei
4-sterren
4-sterren

Bericht door Marije Lei »

Ik had vorige maand ook parelhoenkk van Richards en die was mooi bevleesd, niet zo kaal als deze op de foto. Ik zal, als ik de nieuwe levering binnen heb, ook foto's maken.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Ik zie hier echt prachtige stukken vlees voorbij komen ;)
Hebben jullie wel eens vlees gehad wat er zo goed uitzag dat je erzelf ook van heb gegeten.
Ik weet dat de hazepootjes van Rita en de kalkoenreepjes van Sarah wel eens door mensen werden gegeten. Maar vraag me af of jullie dat ook doen als het bij een versvervoerder vandaan komt. ???
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat zou er helemaal aan liggen hoe het vervoerd is. In theorie moet al het vlees ook gebruikt kunnen worden voorvhumane consumptie, maar ik zou het van een internet bedrijf niet eten, puur omdat ik niet weet hoe ofvwat.

Als ik eigen spul heb gehaald bij eigen leverancier, zoals kipfilet of kakoenfilet durf ik dat best te eten. Ik heb nl. Controle gead over het traject anaf leverancier tot mijn vriezer. Konijnenbouten van jolanda heb ik ook al gegeten. Maar besef goed dat vlees op barfplaats word aangeboden als hondenvlees en zo ook word behandeld. Het staan eens op een stoep, ligt in de aanhanger etc.

Sorry voor tikfouten.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik eet ook geen kattenvoer. Ik heb 1x tartaar gegeten wat uit de AH kwam en eigenlijk voor de katten gekocht was. Daar voelde ik me al beetje raar bij  :D
Het gebeurt hier ook wel eens dat dingen vanzelf kattenvoer worden. Een kangoeroefileetje van de Sligro wat al 2 dagen in de koelkast ligt om te ontdooien en niet na 1 dag opgegeten wordt, is dan kattenvoer. Sien vindt dat niet erg.
Sommige dingen van bepaalde leveranciers zijn (KB, VSE) van hele goede kwaliteit en zou je best zelf kunnen eten zonder direct altijd ziek te worden of rare dingen te krijgen of dat het raar smaakt. Maar ik zou het nooit eten. Het grootste gedeelte zal wel tussen mijn oren zitten, maar zowat alles wat je ook als barf koopt, is ook als barf behandeld.
Ik weet ook dat een pekingeend die ik bij de toko kan kopen ook van VSE komt, waar bv ook mijn eendennekken vandaan komen. Ik vind zelf een pekingeend bereiden teveel werk voor 2 en ook te groot. Ik barf al te lang om het bevroren en rauw als mensenvoer te kunnen zien. Zo'n eend daar in de vriezer is voor mij kattenvoer. Ik heb wel eens bij Dun Yong (bekende toko in A'dam) een kilo eendenmaagjes gehaald, voor de katten.

Als ik geen geld heb om goed vlees te kopen, eet ik wel een keer extra vegetarisch, dus nog vaker dan wat ik normaal al doe. Ik denk dat ik best leuk kan koken en vega is mn specialiteit geworden. Als ik goed vegetarisch kook, mist er echt niets aan voedingsstoffen en is het zeker erg lekker en goed vullend.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Eendkarkas VSE

Afbeelding
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Jouw foto is beter :) Op mijn foto zagen ze zo raar bruin uit.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Peking eend (wat een beetje gek was, en hoe moet je dat nu eten, dus dan maar heel de keuken door  ::))
Afbeelding

Konijnkarkas en hazensnijdsel
Afbeelding

Haas orgaan, vooral hart/long
Afbeelding

Konijnenspiervlees, heb ik gebruikt voor Konijn in Geuze (zelf gegeten dus)
Afbeelding

Plaats reactie