Ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met een tafelmodel (100 liter). Al snel had ik er een grotere bij met 5 lades (180 liter) . In middel heb ik er nog een kleine vrieskist (100 liter) en nog een tafelmodel (100 liter) bij
Het was de bedoeling dat als ik niet zoveel vlees heb de kleine vriekasten uit te doen, maar tot op heden is me dit 1x gelukt

In de ene tafelmodel zit alle organen. Ik maak steeds zakken voor 2 weken, met alle verschillende organen die ik dan heb. Meestal 6 zakken, omdat ik meestal voor 3 maanden in voorraad heb. Alles wat ik dan nog over heb stop ik allemaal in een la zodat ik kan zien wat ik weer bij moet bestellen tegen die tijd.
Omdat ik ook een kleine vrieskist heb en ik toch ook niet wilde blijven zoeken steeds. Heb ik ook gaan zoeken hoe ik het beste kon indelen. Ik heb nu dan ook onder op alle bulk spiervlees en vleesbot liggen wat netjes verpakt is (meestal vlees van Jolanda

) daarop heb ik 4 dozen (waar het vlees van Jolanda in heeft gezetten) op zijn kant staan. Iedere doos heeft zijn eigen soort vleesbot erin eend, kip, lam en geit. Daar boven op heb ik kleine doos die precies paste met parelhoen liggen. In het aparte deel boven de motor heb ik alle het geposioneerde spiervlees liggen. Daar heb ik in de lengte een stuk stevig karton in gedaan, zodat het vlees niet alle kanten op valt als en ander spievlees soort wat minder zijn. Ik kan in het totaal 8 verschillende soorten daar kwijt. In het andere tafelmodeletje heb ik 1 la met kalkoen vleesbot, omdat dit niet meer in de vrieskist paste. de rest is allemaal bulk wat niet netjes verpakt is, dus daar moet je ook wat meer passen en meten om het goed er in te krijgen. In de grote vrieskast heb ik 1 la met mixen, voor als ik even makkelijk wil doen

. 1 la met vis en de overige 3 lades zijn allemaal gemixt gevult voor de 2 weken barfmenu. Zo hoef ik maar een keer in de 6 weken al die vriezers open te trekken en alles uit te zoeken. Ik vul gewoon iedere la met een menu voor 2 weken en daar grabbel ik dan iedere dag wat uit. Maakt niet uit wat, want alles de la leeg ik weet ik dat Lobbes alles gehad heeft
Ik moet zeggen dit heeft wel zeker een jaar geduurt hoor voordat ik helemaal uit was hoe ik het wilde. Maar nu ik het wel aardig naar mijn zin
Ennuuh Bertine een grote vriezer is denk ik ook wel handig, zodat je wat meer bulk kunt kopen, maar je kunt ook nog altijd delen hoor dat doe ik ook regelmatig.