gentle.foto pag 6,9,11,14,16,17,19,20, 22,23,24morgen onder narcose/28,30,32

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: gentle...foto pag 6

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ik ga dat ook niet smeren maar hij krijgt het bij zn eten
nu heb ik een mooncolar meegekregen maar het ding is lek, thundershirt?
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

vanaalst schreef: ik ga dat ook niet smeren maar hij krijgt het bij zn eten
nu heb ik een mooncolar meegekregen maar het ding is lek, thundershirt?
als je de plek maar niet afsluit en anders als die er niet vanaf kan blijven een kraag om het is zielig maar is niet anders.
gr paulien en ruud.
Daantje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daantje »

och ,ik lees dit nu pas  :o

Wat een rotplek .
Arme Gentle .

Ook hier helaas ervaring met zoiets en ik zou er verder niet mee gaan tobben door er van alles op te smeren.
Zo'n hotspot moet drogen en moet niet "broeien  "in een thundershirt ofzo.

Ik zou grof  geschut inzetten omdat het te ernstig is voor wat gesmeer met van alles
en veel meer kaalscheren rondom die hotspot ,want het gaat verder broeien naar rechtsboven lijkt het wel
desnoods morgen hydrocortisonzalf  erop smeren en hopelijk slaat de AB snel aan.

Heel veel beterschap voor Gentle en sterkte voor jou  :bigarmhug:
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

vanaalst schreef: hij krijgt kokosolie bij zn eten, zal het ook inwendig werken?
Ik doe het zo. Was me handen eerst goed en dan neem ik een lepel en pak een schepje kokosolie.
Hond staat naast me zodra ik het potje kokosolie in mijn handen heb, ze mag dan wat van mn handen likken.
En verder smeer ik de plekken goed in. Het deed bij haar pijn hoor, we moesten niet in de buurt van haar rug
komen, dat is nu over het doet geen pijn meer en als ga smeren blijft ze nu gewoon staan, ik ben zo blij.
Ik kreeg weer last van zwemmerseczeem en na een keer smeren geen last meer. Het zou ook gebruikt kunnen worden bij psoriasis. Voor wat is het nou eigenlijk niet goed. Ik smeer meestal 2x per dag, het heeft een verzachtende werking. Het werkt dus inwendig en uitwendig.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ach gos toch, ik krijg al gekmakende jeuk als ik alleen naar de foto kijk; wat moet die arme Gentle dan wel niet doormaken! :'(

Sterkte voor je ventje (en voor jezelf).
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

meer haar eromheen verwijderen! je moet de rode rand goed kunnen zien en daaromheen nog goede huid, het kan zich nl razendsnel uitbreiden.
Vorig jaar helaas wat ervaring opgedaan met Kaio.  http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 62.45.html
Als ie zo'n pijn heeft, meer pijnstillers geven, ik heb het ook gegeven de prik zou 24 uur werken, nou amahoela, dus pijnstillers erin. Hij rende ook gillend van zichzelf weg.
Verder heb ik alleen maar schoongemaakt met schoon water en daarna goed drooggedept en we hadden er ook dermiel wondzalf bij gekregen (honing, etherische olieen en nog wat spul)
Mijn eigen ervaring met groene leem oid is dus niet goed omdat je niet meer ziet wat er aan de hand is en zo ben je weer te laat en met zo'n dikke vachten is het dan zo'n smurrie en bovendien als de wond ook nog ontstoken (groen) is zie je ook weer niks. De dermiel wondzalf zag ik echt een verzachtende werking van bij hem (en is dun en kleurloos).
Eventueel een los katoenen groot shirt kopen en dan verknippen, dit zit losser zodat de wond wel kan ademen, vind een thundershirt veel te strak en kan schuren. Oja meer t-shirts, iedere dag in de kookwas flikkeren. Zo deden we dat met de hotspot die hij toen op zijn schouder had en waaraan ook de andere honden zaten. Heb jij dat ook dat de rest het wil verzorgen?

Beterschap voor gentle  :-* En ook sterkte voor jou want het is echt een ellende om zo te zien, gelukkig zal de AB binnen een paar dagen werken.
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Mijn idee zou ook zijn veel kaler knippen. Knippen tot je weer een centimeter of 4-5 onaangedane huid ziet, vaak gaat het verder door dan je zou denken en breid het zich onder de vacht verder uit. Zou geen shirt aandoen of alles wat maar afdekt, er moet lucht bij, is er niemand die je kent met een comfycone? Dat zijn niet van die nare kragen.
Kan me voorstellen dat ie zich geen raad weet, beterschap!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Frank had ook altijd vreselijke hotspots. Bij hem werkte de medicatie gelukkig wel. wat je ook doet smeer er niks op, dat doet en pijn en het geeft meer aanleiding tot likken. Vaal merkte ik binnen 24 uur toch wel verschil dat hij er minder last van had. Heel veel sterkte voor het arme ventje.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

terug geweest en metacam gehaald gelijk erin gemikt!
die zwemband terug gebracht die was lek, een grote medpetsshirt meegenomen....even kijken straks...
moet wat voor de nacht nu....
ze hebben hem zelf geschoren ik ga er echt verders niet aanzitten enkel smeren met wat ik heb gekregen...kan me al voor me kop slaan dat ik gisteren niet ben geweest.....
als het morgen niet minder is sta ik gelijk weer op de stoep!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

vanaalst schreef: terug geweest en metacam gehaald gelijk erin gemikt!
die zwemband terug gebracht die was lek, een grote medpetsshirt meegenomen....even kijken straks...
moet wat voor de nacht nu....
ze hebben hem zelf geschoren ik ga er echt verders niet aanzitten enkel smeren met wat ik heb gekregen...kan me al voor me kop slaan dat ik gisteren niet ben geweest.....
als het morgen niet minder is sta ik gelijk weer op de stoep!
Heel goed plan, ik heb inmiddels ook de ervaring met hotspot gevallen dat als je denkt 'ik moet een afspraak maken' het al te laat is.. niet om je een schuldgevoel aan te praten, maar die krengen gaan zó snel!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ja als Frank 's morgens begon te plukken en likken had hij 's avonds een giga hotspot. Dat was altijd spoed en dat wist de da gelukkig ook, ik mocht altijd gelijk komen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ik wist niet dat dit het was!
ik zag zn flippie wel en dacht dat dat het was, toen effe later rood erom heen....pas toen de da aan het scheren was zag ik pas hoe of het echt was... :-[
al die haren ook altijd
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

hannabelgje schreef: Ja als Frank 's morgens begon te plukken en likken had hij 's avonds een giga hotspot. Dat was altijd spoed en dat wist de da gelukkig ook, ik mocht altijd gelijk komen.
heb 20 jr honden en nog nooit eentje met een hotspot gehad....
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

vanaalst schreef: ik wist niet dat dit het was!
ik zag zn flippie wel en dacht dat dat het was, toen effe later rood erom heen....pas toen de da aan het scheren was zag ik pas hoe of het echt was... :-[
al die haren ook altijd
Kun je je het topic van Gijs nog herinneren, van de berenklauw? Dat was ook echt erg, zeker toen ze begonnen met scheren, die moest mekant helemaal kaal aan de onderkant...  :'(
Heeft hij geen koorts toch?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ja dat weet ik nog wel

Plaats reactie