Ontevreden over Lotgering

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Ontevreden over Lotgering

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ik overdrijf niet...dit is mijn ervaring met deze kvv
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Hoeveel jaar geleden want ik heb toch alleen maar goede ervaring er mee Deja heeft er heel lang op gestaan en Beau ook een tijdje voor ik ging barfen. En ze deden het er prima op.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

pppfff zeker een jaar of 2 misschien wel 3
maar ik vind een andere kvv ook niks terwijl er andere t geweldig vinden
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ellen ik heb de ervaring met Lotgering dat het erg grof gemalen is dat je de stukken best herkend, dat het niet altijd lekker ruikt geef ik toe, maar heb nu ook darf en dat ruikt ook niet lekker, heb er over gebeld en ze zeiden dat komt door de lamspens die er momenteel door verwerkt wordt, heb ook Tinlo hert ook nog andere smaakjes hoor, maar dat hert zag net zo licht als gewone kvv. dus mijn dunkt zit er weinig hert in en dat voor 5,50 vind ik veel te duur.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

en dat vind ik een nadeel van kvv dat je gewoon niet weet  wat ze er doorheen mikken....die verschillende samenstelling daar hou ik niet van...
maar ieder t zijne natuurlijk
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 17 jun 2013, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik doe dit ook totdat ze wat ouder is het gaat ieder week met zo'n 50 gram omhoog dus moet je dan iedere week bijstellen en portioneren lukt dan ook niet en ben toch al niet zo zeker van mijn barfen of ze wel genoeg krijgt van alles dus dan maar een aantal soorten kvv. ik heb van lotgering totaal vis paard en wild en van tinlo eend konijn en hert, neem ik dus niet meer en van darf dat zijn ook 4 soorten door elkaar dus verschillende kvv's hoop dat ze dan alles krijgt en als de hoeveelheid stabiel wordt wil ik langzaam overstappen op barf. Als ze naar 3 maaltijden gaat ga ik voor de helft barfen en de andere helft blijft voorlopig nog kvv.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

dat is toch goed..lekker afwisselen!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="deja"]
Ik vind dat jullie wel heel erg afgeven op Lotgering, ik had van de week twee soorten in de bak van Fajah dat was hert van Tinlo 5,50 per kilo en de vis versie van Lotgering ik zag werkelijk geen verschil in de substantie en merkte eigenlijk op dat de Tinlo hert wel erg licht van kleur was voor hert, dus heb wel de gedachte dat Tinlo heel veel kipkarkas in zijn hertevlees verwerkt anders kan het nooit zo licht zien. De geur van Lotgering was eigenlijk uitstekend en zag best vlees en orgaan erin zitten in de geur merkte ik bijna geen verschil, dus vind dit wel een beetje overdreven.
[/quote]

Mij zal het allemaal een zorg wezen maar even ter info: gemalen bot is diep donker rood, tegen bordeaux aan.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

wat kan dan de reden zijn dat tinlo hert zo ligt ziet.
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Hert licht van kleur.... hmmm weird....

Ik heb toch eigenlijk bijna alles van hert wel zelf gemalen... maar hert is donker rood (orgaan) tot bruin (spiervlees) van kleur. En het bot zelf (ligt eraan hoe grof/fijn) = donkerrood of bruin met witte stukjes :P
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Nou dat weet ik dus ook zeker dat hert donkerrood is heb ook met Tinlo gebeld en er werd verteld dat ze hert met kikpkarkas door elkaar doen omdat hertenbot te hard is en geen goede calciumbron is kip is beter beweerd Tinlo, nou ja dat geloof je dan maar stelde gelijk ook de vraag of kip niet overheerst in de Tinlo hert nee hoor mevr. dat is niet zo nou dan snap ik niet waarom het zo'n lichte kleur heeft. Dus voor mij geen Tinlo hert meer. Ik vind de versie van Lotgering veel mooier 6 soorten wild en dat ziet donkerrood.
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Shanti en co »

[quote="deja"]
Nou dat weet ik dus ook zeker dat hert donkerrood is heb ook met Tinlo gebeld en er werd verteld dat ze hert met kikpkarkas door elkaar doen omdat hertenbot te hard is en geen goede calciumbron is kip is beter beweerd Tinlo, nou ja dat geloof je dan maar stelde gelijk ook de vraag of kip niet overheerst in de Tinlo hert nee hoor mevr. dat is niet zo nou dan snap ik niet waarom het zo'n lichte kleur heeft. Dus voor mij geen Tinlo hert meer. Ik vind de versie van Lotgering veel mooier 6 soorten wild en dat ziet donkerrood.
[/quote]

Misschien gebruiken ze tam hert, tam konijn is ook licht van kleur terwijl wild konijn rood is.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Tam hert is ook rood.

Kan me iets van pens nog indenken dan...?
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik weet eigenlijk niet of er pens in zit ik zal eens op een rol gaan kijken.
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Als je pens maalt (vuile pens... lijkt me niet logisch om schone pens te malen..) dan is het groen, dat zie je meteen :P

Plaats reactie