Nelson's buikje jeukt. Oorzaak gevonden?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Nelson's buikje jeukt. Oorzaak gevonden?

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Wow wat een verhaal!!! Wij ook ieder jaar vliegende mieren in de badkamer. Ik ben ze nu te lijf met azijn en gaat goed!
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Om mieren te weren kun je ook bakpoeder strooien. Dit adviseert mijn schoonvader zijn klanten om de tijd te overbruggen tot hij bij ze kan komen om de mierenplaag te bestrijden.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Mowgli schreef: Om mieren te weren kun je ook bakpoeder strooien. Dit adviseert mijn schoonvader zijn klanten om de tijd te overbruggen tot hij bij ze kan komen om de mierenplaag te bestrijden.

Ik meende ook onthouden te hebben van grootmoeder dat bakgist met een beetje honing zou werken. Ze zouden het mee in hun nest dragen en daar zou het beginnen gisten door de warmte en zoetigheid maar waarom de mieren ervan dood gaan?????
Toen wij hier enkele jaren geleden de afvoer van de riolering gingen vervangen bleken de mierer een groot nest te hebben tot meer dan 1m diep onder onze tuinpad. En wij maar poeder strooien ;)
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

inni schreef:
Ik meende ook onthouden te hebben van grootmoeder dat bakgist met een beetje honing zou werken. Ze zouden het mee in hun nest dragen en daar zou het beginnen gisten door de warmte en zoetigheid maar waarom de mieren ervan dood gaan?????
Toen wij hier enkele jaren geleden de afvoer van de riolering gingen vervangen bleken de mierer een groot nest te hebben tot meer dan 1m diep onder onze tuinpad. En wij maar poeder strooien ;)
Omdat ze het eten en dan soort van ontploffen door het gisten van het voer?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Jeuhj! Nelson heeft al sinds gisteravond niet meer gekrabd, terwijl hij gisteren zelfs heeft gezwommen.

De mieren waren de oorzaak!
:groupwave2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef: Jeuhj! Nelson heeft al sinds gisteravond niet meer gekrabd, terwijl hij gisteren zelfs heeft gezwommen.

De mieren waren de oorzaak!
:groupwave2:
Jippie! Super nieuws!
sella

Bericht door sella »

Heerlijk nieuws!!! Op naar een heerlijke kriebelloze zomer kanjer!
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Fijn dat hij geen jeuk meer had. Heeft de ongediertebestrijder Nog gezegd om welke soort mieren het gaat? Mijn vriend had het erover dat het eventueel faraomieren zouden kunnen zijn. Die zijn heel erg klein en hebben ook een roodachtige kleur. Het is heel moeilijk om deze te bestrijden, omdat ze een hele grote populatie hebben en op veel verschillende plaatsen hun nest bouwen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Mowgli schreef: Fijn dat hij geen jeuk meer had. Heeft de ongediertebestrijder Nog gezegd om welke soort mieren het gaat? Mijn vriend had het erover dat het eventueel faraomieren zouden kunnen zijn. Die zijn heel erg klein en hebben ook een roodachtige kleur. Het is heel moeilijk om deze te bestrijden, omdat ze een hele grote populatie hebben en op veel verschillende plaatsen hun nest bouwen.
Het zijn kleine, oranje/rode mieren. Er is met forser gif bestreden.
Ingrid (shadow)
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ingrid (shadow) »

goh wat een verhaal zeg en wat een narigheid, gelukkig waarschijnlijk de oorzaak gevonden

voor wie nog mieren in huis of tuin heeft ik vind hier een goede site
en ook natuurlijke middelen om te bestrijden
ik ben zelf ook al een tijdje bezig want naast het zwembadrand bij ons in de tuin zit een mierennest zo ook vliegende mieren pff moeilijk zeg die dingen bestrijden

misschien hebben mensen wat aan deze site en zie onderaan de gangen

-->> http://www.duurzaamthuis.nl/mieren-best ... genstander
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Jeetje, dat is toch echt niet iets wat je bedenken kan. Maar ondanks alle ellende ermee, wel super fijn dat Nelson verder gewoon gezond en wel is! Hopelijk zijn jullie er snel helemaal van verlost!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef: Jeetje, dat is toch echt niet iets wat je bedenken kan. Maar ondanks alle ellende ermee, wel super fijn dat Nelson verder gewoon gezond en wel is! Hopelijk zijn jullie er snel helemaal van verlost!
Nou, van de mieren niet misschien, maar van de jeuk wel!
Echt top. Nelson heeft deze week twee keer gezwommen. Nu laat ik hem alleen in water zwemmen waar stroming op staat en er fris uit ziet, maar zelfs na dat zwemmen geen jeuk gehad!

Plaats reactie