Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Je kunt het zo vaak zeggen als je wilt. Ik heb die ervaring niet. Ik zie ze nu net zo veel (weinig) als toen.
Het verbod werkte niet. Zo simpel  is het. Dit werkt allerminst. Maar terug gaan naar iets wat onnodige honden levens heeft gekost is ook niet de oplossing.
Al zie ik het wel gebeuren dat zoiets weer komt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nadia schreef: Je kunt het zo vaak zeggen als je wilt. Ik heb die ervaring niet. Ik zie ze nu net zo veel (weinig) als toen.
Het verbod werkte niet. Zo simpel  is het. Dit werkt allerminst. Maar terug gaan naar iets wat onnodige honden levens heeft gekost is ook niet de oplossing.
Al zie ik het wel gebeuren dat zoiets weer komt.
Maar volgens mij woon jij ook niet in een stad. Dus vraag ik me af, heb jij wel een goed beeld over wat er in de grote steden plaats vindt? En ik herhaalde het niet voor jou hoor, maar goed, jij blijft jezelf net zo goed herhalen: ik ben benieuwd naar jou/jullie oplossing.
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Lizzy schreef: Ik zeg ook niet dat de RAD terug moet komen.
Maar je wilt wel dat bepaalde rassen verboden worden. Welke verschillen met de RAD wil je dan zien?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nu niet meer nee. Toen de afschaffing kwam wel. En in niet zo'n welgestelde buurt. Ik werkte toen ook in een grote stad waar dit soort honden in trek zijn ook daar zag ik geen groei.

Mijn idee van oplossing heb ik al beschreven. Controle op de fok (en dus ook fokkers). Testen/keuringen op de hond. Maatregelen bij negatief test resultaat. En in beslag name bij niet handhaven van de regels. MAAR ik besef dat dit ook geen waterdicht plan is. Maar ergens zal begonnen moeten worden.

Verplichte cursussen/training voor de eigenaar ofzo. Ik weet het andere ook niet. Bloed kruipt waar het niet gaan kan. En hoe je het ook went of keert. Als de jongeren type bontkraag en gucci nektasjes zo'n stoere hond willen kopen ze er toch een. Want daar heb je niet meer dan 1 hersencel voor nodig.
Dit item blijft gewoon k*t en zolang 'men' niet verantwoordelijk en wijs genoeg is om weloverwogen keuzes te maken zal het helaas altijd een probleem blijven.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

kakocavi schreef: Maar je wilt wel dat bepaalde rassen verboden worden. Welke verschillen met de RAD wil je dan zien?
Een kleun van de RAD vond ik dat honden alleen op uiterlijk in beslag genomen werden en ergo en dan mocht je wel rond blijven lopen als je een stamboom had en anders niet, ondanks dat je als hond misschien wel echt een wat verkeerd uitgevallen kruising was die noppes vechthondenbloed in zich had zitten. Ik vind dat drastische maatregelen alleen genomen moeten worden als er calamiteiten (dreiging) zijn en bij overtredingen in de zin van...geen muilkorf/loslopend zou een fikse boete genoeg moeten zijn en bij recidiveren pas gaan praten over inbeslagname. Waarbij overigens best een dreiging van euthanasie aan gekoppeld mag zitten. Dat werkt in het buitenland wat betreft de rabiesvaccinaties ook prima.
Voor mij hoeft een ras niet verboden te worden, al is het maar omdat je dan de deur openzet naar "het volgende ras" en het end zoek is ook omdat niet iedere dikkop onder een specifiek ras valt. Ook om de welwillende echte liefhebber tegemoet te komen. Het duitse model...je mag zo'n hond hebben, maar wel onder voorwaarden en ja, we voeren een ontmoedigingsbeleid lijkt me prima om mee te beginnen. Hiermee schift je direct de sukkels eruit die helemaal geen extra dingen willen doen als ze een hond kopen.

Grootste probleem in NL zal echter weer zijn dat gemaakte regels niet of nauwelijks gehandhaafd worden, of dat er, zoals bij de RAD een project van gemaakt wordt, waarbij er compleet doorgeslagen wordt.
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Ik pleit nog steeds voor het zwitserse model. Wil je een hond?  Wat voor ras dan ook, eerst examen halen. Heb een hond die op de gevaarlijke hondenlijst staat? Eén op één uitlaten. Dus 1 geleider op 1 hond.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Wat Angelique schrijft kan ik me in vinden :)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Juul schreef: Ik pleit nog steeds voor het zwitserse model. Wil je een hond?  Wat voor ras dan ook, eerst examen halen. Heb een hond die op de gevaarlijke hondenlijst staat? Eén op één uitlaten. Dus 1 geleider op 1 hond.
Ook dit lijkt me geen slecht plan.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Juul schreef: Ik pleit nog steeds voor het zwitserse model. Wil je een hond?  Wat voor ras dan ook, eerst examen halen. Heb een hond die op de gevaarlijke hondenlijst staat? Eén op één uitlaten. Dus 1 geleider op 1 hond.
+1 Lijkt me niet zo moeilijk, maar hier in Nederland kan alles.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Angelique schreef: Een kleun van de RAD vond ik dat honden alleen op uiterlijk in beslag genomen werden en ergo en dan mocht je wel rond blijven lopen als je een stamboom had en anders niet, ondanks dat je als hond misschien wel echt een wat verkeerd uitgevallen kruising was die noppes vechthondenbloed in zich had zitten. Ik vind dat drastische maatregelen alleen genomen moeten worden als er calamiteiten (dreiging) zijn en bij overtredingen in de zin van...geen muilkorf/loslopend zou een fikse boete genoeg moeten zijn en bij recidiveren pas gaan praten over inbeslagname. Waarbij overigens best een dreiging van euthanasie aan gekoppeld mag zitten. Dat werkt in het buitenland wat betreft de rabiesvaccinaties ook prima.
Voor mij hoeft een ras niet verboden te worden, al is het maar omdat je dan de deur openzet naar "het volgende ras" en het end zoek is ook omdat niet iedere dikkop onder een specifiek ras valt. Ook om de welwillende echte liefhebber tegemoet te komen. Het duitse model...je mag zo'n hond hebben, maar wel onder voorwaarden en ja, we voeren een ontmoedigingsbeleid lijkt me prima om mee te beginnen. Hiermee schift je direct de sukkels eruit die helemaal geen extra dingen willen doen als ze een hond kopen.

Grootste probleem in NL zal echter weer zijn dat gemaakte regels niet of nauwelijks gehandhaafd worden, of dat er, zoals bij de RAD een project van gemaakt wordt, waarbij er compleet doorgeslagen wordt.
Helemaal mee eens.

Ik denk ook dat het een groot verschil is, Limburg/Zuid Holland ik kan me zo voorstellen dat er in Rotterdam heel andere type`s met betreffende rassen lopen.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Ramses1 schreef: Helemaal mee eens.

Ik denk ook dat het een groot verschil is, Limburg/Zuid Holland ik kan me zo voorstellen dat er in Rotterdam heel andere type`s met betreffende rassen lopen.
Hier in Nunspeet zijn ze voor zover ik weet ook op één hand te telllen gelukkig. Moet er niet aan denken in de randstad te wonen!
Alhoewel ik er wel ben opgegroeid, maar dat was in een andere tijd.
Lil

Bericht door Lil »

Ramses1 schreef: Helemaal mee eens.

Is toch allemaal drugswalhalla...

Nadia, ik heb na de afschaffing in regio Heerlen en later ook in regio Maastricht wel degelijk een toename van de honden gezien. Nu zie je ze idd net iets minder.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Van mij mag een verbod nog steeds maar ik vind wat Angelique beschrijft + het Zwitserse model eigenlijk ook heel prima. Ik zou daar aan toe willen voegen : een (wel een goeie want de MAG test zoals ie was vond ik nou een van de grootste kleuns) MAG test voor fokkers en eigenaren en toekomstige eigenaren van de honden.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ja in duistland hebben we de honden apart moeten verzekeren, ook ras opgeven. Want honden die vallen onder de gevaarlijke hondenwet kun je dus niet eens WA verzekeren.
Volgens mij moet je heel veel moeite doen dan om te bewijzen dat je hond niet gevaarlijk is.
Tja ik ben het ergens wel met Lizzy eens, nu dat de RAD afgeschaft is zie je ineens heel veel meer van dit soort. En dan zijn het meestal niet de meest snuggere of ja "rustige" baasjes erachter, genoeg ervan vinden het super "zo'n felle hond".  :-\ En ik denk dat het met name daar mis gaat.
Overigens heb ik ook eens een aantal geblokt, waren er 4, een stond al bij Fozzy, kwam een 2e aan, toen ging een in de aanval en toen kwamen er nog een 2 die ik nog weg heb kunnen jagen. Die anderen vielen gelukkig ook mee nadat en taaiden af, nadat Fozzy hem in de struiken gezwiept had. (dan ben ik ook blij met een newf die wat bij te zetten heeft, qau vacht en formaat) Volgens mij lag bazinnetje ergens verop te zonnen  ::) En ja ik ben met dit ras ook banger.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ook hier een enorme toename van dat soort honden en dan met stip op 1 toch wel de cane corso. Die zag je eerder nooit en nu lopen ze overal.

Plaats reactie