Het heeft aan het eind van de middag nog gesneeuwd, maar het bleef weer niet liggen.
Op een plukje sneeuw her en der ligt hier niks meer. Koud is het ook (nog?) niet.
zhiva schreef:
Kom net van buiten, buienradar zegt gevoelstemp -7.7 Ik zeg gevoelstemp van -20
Oh hier is dat dus echt niet aan de orde. Toen ik net een rondje ben gaan lopen deed ik dat in een trui, winterjas, huispak-broek, dikke sokken en open crocs. Ik had het echt niet koud. Oke, de wind was af en toe wel koud/snijdend maar daar heb je het dan ook mee gehad.
Plassen water waren dan ook gewoon plassen water zonder een minuscuul laagje ijs. Hier vriest het dus niet eens een beetje.
Hier in de Belgische kempen is het berekou (naar mijn gevoel) zo'n -6. Alle sneeuw en dooiresten van gisteren zijn dus ijsbobbels, niet over te lopen. Gelukkig hebben we een tuin en zijn de jongens tevreden met wat gras (onder een laagje bevroren sneeuw) een een schoongeveegd terras. Ik ga echt geen 6 paar poten riskeren bij een wandeling.
Gisteren avond een flinke ronde door het bos gelopen. Dat doen we vandaag maar even niet. Er lagen overal grote afgebroken takken die bezweken waren door de dikke laag sneeuw erop.
Toch maar even in het dorp wandelen of op het fietspad langs het bos.
Op sommige plekken ligt de sneeuw hier wel 20 cm. Verder ook heel veel drab van gisteren en dat alles is nu keihard bevroren.
Dat wordt dus een hindernisbaan lopen naar de stallen om de beesten te gaan verzorgen zo
Het is hier zo mooi nu! Nog een lekker pak sneeuw, strakblauwe lucht en zon. Heerlijk! Wij zijn gisteren naar familie in Drenthe geweest en vanaf Harderwijk ongeveer lag er niks meer. Toch gek in zo'n klein land.