Zouden er goede redenen zijn om je wasmachine niet te reinigen met vaatwasreinig

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zouden er goede redenen zijn om je wasmachine niet te reinigen met vaatwasreinig

Kaio
5-sterren
5-sterren

Re: Zouden er goede redenen zijn om je wasmachine niet te reinigen met vaatwasreinig

Bericht door Kaio »

je hebt toch ook wasmachine reiniger? Of is dat alleen hier in Duitsland? Tenminste zag ik toevallig van de week, voor een euro of 3 bij de DM.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef: je hebt toch ook wasmachine reiniger? Of is dat alleen hier in Duitsland? Tenminste zag ik toevallig van de week, voor een euro of 3 bij de DM.
Jawel, maar die is hier 3 keer zo duur!
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Lizzy schreef: Jawel, maar die is hier 3 keer zo duur!
Niet bij de jumbo  :biggrin2: daar heb je Groenland zooi die je voor je vaatwasser en wasmachine kan gebruiken kost nog geen 2 euri dacht ik
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Als ik de was op 95 gr. wil wassen dan duurt zo wasbeurt 2.10 korter kan ik niet instellen.
Lekker zeg zo "zelfdenkende" wasmachine,nou als deze kapot gaat,dan koop ik gewoon zo goedkoper eenvoudiger model
kaszi
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door kaszi »

Ligaa schreef: Ik heb ook maar eens gemaild naar Miele. Ik was benieuwd wat je nou nog wel kon gebruiken. Als je Googlet op aluminium, vind je resultaten die zeggen dat dat tegenwoordig niet meer in wasmachines zit. Dat je vriendelijke soda hebt die je wasmachine niet aantast. Maar ook dat je zelfs geen azijn moet gebruiken. Afijn, ik heb even gevraagd wat ik dan wel kon gebruiken, gezien ik toch eens over wil op minder agressieve/milieuvriendelijker wasmiddelen (Marseillezeep ofzo) maar dat is toch vaak met soda, en ik wil graag blijven schoonmaken met azijn. Maar:

Dank u wel voor uw e-mail. Uiteraard willen wij u graag van dienst zijn. Wij adviseren u geen soda en geen azijn te gebruiken in uw wasautomaat. Dit kan de onderdelen in uw wasautomaat aantasten. Om te voorkomen dat er kalkafzetting ontstaat in uw wasautomaat dient u de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel te doseren volgens de verpakking. De huidige wasmiddelen bevatten namelijk ontkalkingsmiddel. Om uw wasautomaat te reinigen adviseren wij het speciaal daarvoor bestemde reinigingsmiddel. Dit is te bestellen via de shop op onze website http://www.miele.nl.
Hebt u nog vragen? Belt u ons gerust op het nummer 0347-378888. Dit kan tijdens kantooruren.

Dusja. In wiens belang praat hij nou? Ik heb het toch duidelijk gehad over milieuvriendelijker methoden, dus niet dat ik vind dat mijn wasmachine niet goed wast of dat ik twijfel of de wasmiddel wel goed genoeg is. En wat kun je dan wel gebruiken? Als zelfs de fabrikant je al geen goed advies kan geven wie weet het dan wel?  :-X
Hebben dat spul gekocht en het doet NADA NIETS!  Machine was nog net zo vuil als ervoor.
Dus heb ik daarna een kookwasje met soda gedraait en ja hij was PROPER!  Eerste keer soda in 10 jaar.
Vanaf nu elke week een kookwasje en hopen dat hij proper blijft. 
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Wasmachine reinigen waarom? Onze vorige wasmachine is zonder te reinigen, iets meer dan 26 jaar oud geworden.

Als de kleren schoon uit de wasmachine komen is de wasmachine toch ook schoon?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Bij de action verkopen ze ook wasmachine reiniger voor weinig.
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Iemand ervaring met zelfgemaakte wasmiddel van (Marseille/vergelijkbare) zeep dan misschien? Want daar moet dus soda bij voor de witte was, en van mijn moeder weet ik dat ze het niet echt fris vond als ze er geen soda bij deed.

Wij gebruiken trouwens niet alleen wasmiddel, maar ook nog wel eens groene zeep, ossegal, dat soort dingen.  Dus af en toe was ik met azijn voor de zekerheid, ruikt het wel altijd weer wat frisser heb ik het idee. ::) Wij gebruiken geen wasverzachter trouwens en wassen wel regelmatig op 60 of 75 graden, en soms 90.
Laatst gewijzigd door Ligaa op ma 06 jul 2015, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Hier gaat er bij iedere wasbeurt gewoon azijn bij het wasmiddel, zodat ik minder vloeibare zeep nodig heb (nog maar 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid) en als ik erg stinkende vuile wasgoed heb, dan staat dat een nacht in sodawater voordat het de wasmachine in gaat en gaat er een flinke schep soda bij het wasmiddel als ik dan ga wassen. Tot nu toe heb ik nog niet gemerkt dat dit niet goed is voor mijn wasmachine.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ligaa schreef: Iemand ervaring met zelfgemaakte wasmiddel van (Marseille/vergelijkbare) zeep dan misschien? Want daar moet dus soda bij voor de witte was, en van mijn moeder weet ik dat ze het niet echt fris vond als ze er geen soda bij deed.

Wij gebruiken trouwens niet alleen wasmiddel, maar ook nog wel eens groene zeep, ossegal, dat soort dingen.  Dus af en toe was ik met azijn voor de zekerheid, ruikt het wel altijd weer wat frisser heb ik het idee. ::) Wij gebruiken geen wasverzachter trouwens en wassen wel regelmatig op 60 of 75 graden, en soms 90.
Vind je dat niet eng, azijn en soda in 1 machine?
Ik gebruik altijd azijn, sinds het openen van dit topic gebruik ik de gewone wasbeurt ipv de ecostand, dat maakt echt een enorm verschil!
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Eng niet, zinloos wel. Base + zuur heft elkaar op, toch? Dus dan heeft het geen zin meer. Of wel als je het mengt met zeep? Verder dan dat reikt mijn kennis niet over zuren en basen. ;)
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik gebruik soda+azijn als gootsteenontstopper, geeft een leuk effect maar moet er niet aan denken dat dat bij mijn kleren gebeurt
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ik heb het nooit uitgetest. ;D
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

charmed schreef: Wasmachine reinigen waarom? Onze vorige wasmachine is zonder te reinigen, iets meer dan 26 jaar oud geworden.

Als de kleren schoon uit de wasmachine komen is de wasmachine toch ook schoon?
Dat lijkt mij ook, en ik denk al die zogenaamde reinigers onzin is gewoon op 95 graden uitgebreid programma zo nu en dan laten draaien.
Van het weekend gedaan zonder ook maar iets erin en toch sop! Teken dat hij het eruit gooit lijkt mij
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Als je je kleren weg kunt gooien omdat de machine vol zit met wasluis, komt je was er dus niet schoon uit. Ik geloof dat het al aan bod is geweest maar de machines van tegenwoordig zijn te zuinig met water. En de fabrikanten geven dit probleem zelf toe. Maar eens per week op 95 graden is natuurlijk ook reinigend.

Plaats reactie