Foto's van je ras rond 1900.......... (foto's)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Foto's van je ras rond 1900.......... (foto's)

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaio schreef: nee klopt ook, dit is niet het goede voorbeeld ervoor. Is meer een voorbeeld van extreem kappen en de nek extreem onhoog trekken wat een zeer raar beeld geeft, want de hond ansich lijkt wel een ok bouw te hebben  ;)

Maar ik kan die extreme stand en extreme hoofden (zowat mastino), niet goed meer vinden, goede zaak dus  :biggrin2:
Zo? Ik moest ook wel ff zoeken.
Afbeelding

Gijs zijn vader is ook zo grof...
Afbeelding'

Gelukkig compenseert zijn moeder dat wel wat.
Afbeelding

Maar inderdaad zo veel verschil in het ras. Kwam deze teef ook tegen, zo te zien een dochter van Gijs zijn oom. Weer totaal anders.
Afbeelding
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Kaio schreef: kon bijna zijn vader zijn Ellen!
zn over over over over over grootvader ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef: nou deze heeft bijvoorbeeld de kreukels in de snuit wat volgens rasstandaard echt niet mag, maar komt er wel mee weg op shows (ligt aan de keurmeester)
Mijn smaak is het ook echt absoluut niet en het moet ook niet die kant op gaan, betekent nl te korte neus.
Afbeelding
Is deze hond nou hierdoor ongezond, nou nee, maar je moet wel gaan oppassen dat het niet extreem op extreem gaat.

maar dit vind ik ook niet mooi, maar wordt tevens geacentueerd door het wegscheren van de vacht op de hals en het omhoog en naar voren zetten van het te lange hoofdhaar
Afbeelding

En kijkend naar deze hoofden is er wel heel veel meer verschil met de newf in het begin  ;)
Ja, zeg dat wel! Wat mij betreft vind ik de koppen wel wat te grof ja en die kreukels ook niet mooi.
oja en speciaal gevonden de aflopende rug, maar dat is ook meer neerzetten van deze hond want er is een tijd geweest dat een gedeelte meer achterhoeking wilde,  en ja zo laat je het zien? Maar je ziet bij deze ook gewoon dat ie uit het lood gezet is achter en extra breed de poten uit elkaar, en niet te maken met hoeking. Maar je had er wel met teveel hoeking maar dat is deze niet, als je naar de knieen kijkt.
Afbeelding
Maar het ziet er niet uit
Nee, het ziet er niet uit. Het lijkt wel of ie moet poepen :biggrin2:. Maar je ziet wel dat als je de benen eronder zet, je gewoon een normale hond hebt.
Zelfde hond:
Afbeelding
Ziet er toch wat beter uit he!
Yup!
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

De Basset Artesien Normand kent verschillende voorouders. Diverse basset typen en pas in 1938 was men het er over eens hoe de hond die nu Basset Artesien Normand heet er uit moest zien.
De verschillende oude types:
Afbeelding
Afbeelding

In 1875:
Afbeelding

En Ilan:
Afbeelding

En dan ben ik blij dat er niet is doorgegaan op die kromme poten van het onderste plaatje uit 1875.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

eelke schreef: Zo? Ik moest ook wel ff zoeken.
Afbeelding

Gijs zijn vader is ook zo grof...
Afbeelding'

Gelukkig compenseert zijn moeder dat wel wat.
Afbeelding

Maar inderdaad zo veel verschil in het ras. Kwam deze teef ook tegen, zo te zien een dochter van Gijs zijn oom. Weer totaal anders.
Afbeelding
ja die eerste is ook al te grof.
Gijs zijn vader heeft ook wel een dikke kop maar is nog wel sound zoals ze dat noemen, geen overdreven belijningen alles moet in elkaar overlopen. Vind alleen zijn oren te laag aangezet. En het geheel hangt me wat teveel zeg maar.
En zijn moeder is wat subtieler in hoofd (zo te zien wel een mooi teefje!, maar ook echt duidelijk een teef en dat vind ik wel mooi, soms is dat moelijker te zien), dus zo best een goede combi

En die laatste foto vind ik gewoon te weinig hond voor een newf. Maar misschien is deze nog jong? Dan heb je wel zo een fase. Maar vind haar wel wat steil achter. Zo zie je maar dat ondanks dezelfde lijnen je best een groot verschil kunt krijgen per exemplaar.
Laatst gewijzigd door Kaio op za 25 jul 2015, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Cathelijn schreef:

En dan ben ik blij dat er niet is doorgegaan op die kromme poten van het onderste plaatje uit 1875.
Zeg dat wel!
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Er waren/zijn bij ons ras heeeeeel erg veel honden die geen stamboom hebben, de zogenaamde landpinscher. Die is gebruikt om het ras weer uit te breiden. Dit gebeurt nog steeds en daardoor is het juist een mega-gezond ras. Landpinschers zijn qua uiterlijk erg divers, waardoor het uiterlijk nu ook erg divers is. dit staat overigens ook in de rasomschrijving...
De vader van Berta en Baldur is bijvoorbeeld een landpinscher, terwijl er 2 stamboom reuen waren. Expres gedaan om inteelt te voorkomen. Een van die reuen is dan weer op Berta gezet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lizetta schreef: Er waren/zijn bij ons ras heeeeeel erg veel honden die geen stamboom hebben, de zogenaamde landpinscher. Die is gebruikt om het ras weer uit te breiden. Dit gebeurt nog steeds en daardoor is het juist een mega-gezond ras. Landpinschers zijn qua uiterlijk erg divers, waardoor het uiterlijk nu ook erg divers is. dit staat overigens ook in de rasomschrijving...
De vader van Berta en Baldur is bijvoorbeeld een landpinscher, terwijl er 2 stamboom reuen waren. Expres gedaan om inteelt te voorkomen. Een van die reuen is dan weer op Berta gezet.
Wow, goed bezig zeg, bij jullie ras :o! Dat is best wel uniek!
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Lizzy schreef: Wow, goed bezig zeg, bij jullie ras :o! Dat is best wel uniek!
Ja vind ik ook! Toen ik daar achter kwam  bij het uitzoeken van een ras, was ik eigenlijk al verkocht...
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

De zwart wit foto's zijn de bordercollies van vroeger, varierend van 1893, 1901, 1937, 1965.
De red merle is mijn eigen teefje van nu 2 jaar, werklijn.
Daaronder een foto van de huidige showlijn van de bordercollies. Waarbij er helaas steeds minder het natuurlijke drijven in zich hebben.

Afbeelding
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Lizetta schreef: Er waren/zijn bij ons ras heeeeeel erg veel honden die geen stamboom hebben, de zogenaamde landpinscher. Die is gebruikt om het ras weer uit te breiden. Dit gebeurt nog steeds en daardoor is het juist een mega-gezond ras. Landpinschers zijn qua uiterlijk erg divers, waardoor het uiterlijk nu ook erg divers is. dit staat overigens ook in de rasomschrijving...
Oh ja, wat goed joh!

Die voorkeur voor wat zwaardere honden bij veel rassen valt mij ook op en fascineert mij eigenlijk wel. Zouden mensen van verschillende rassen ook een beetje voorkeuren van elkaar hebben overgenomen?
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Ik vind dit zo'n leuk topic en zou zo graag meedoen, maar ik kan helaas niets vinden. De bolognezer is een heel oud ras. De naam is afgeleid van barbet en betekent zoiets als kleine barbet. Bij zoeken vind ik alleen een paar heel oude schilderijen, waar zo'n vaag wit klein hondje op staat.  :-\
Van de fokker van Tilly hoorde ik wel een keer dat de hondjes steeds kleiner zouden worden en dat ze niet graag zou zien dat ze daardoor problemen zouden krijgen.
sella

Bericht door sella »

Ik vindt het formaat van mijn herders goed zoals ze zijn. We stonden ergens te wachten en er kwam een man op ons af, en zei ik heb een blabla. Dat is een Duitse herder met een reuzenras ingefokt. Schofthoogte zo een 85 cm en gewicht zo een 70-80 kg :-X :uglystupid2:
Een ras met niet geweldig sterke ruggen en heupen, ga je nog groter maken. Het was maar flauw dat we zo lauwtjes reageerden.
Het spreekt schijnbaar een groep mensen aan, alsmaar groter en extremer, ook qua vacht.
Er zijn ook een groep mensen die de dwerggroei bij de duitser schattig vinden. Naast de dwerggroei hebben ze vaak problemen met de organen. En worden vaak niet ouder dan 3-4. Ik kan niet bevatten dat die mensen het jammer vinden dat er op geselecteerd wordt.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Kaio schreef: ja die eerste is ook al te grof.
Gijs zijn vader heeft ook wel een dikke kop maar is nog wel sound zoals ze dat noemen, geen overdreven belijningen alles moet in elkaar overlopen. Vind alleen zijn oren te laag aangezet. En het geheel hangt me wat teveel zeg maar.
En zijn moeder is wat subtieler in hoofd (zo te zien wel een mooi teefje!, maar ook echt duidelijk een teef en dat vind ik wel mooi, soms is dat moelijker te zien), dus zo best een goede combi

En die laatste foto vind ik gewoon te weinig hond voor een newf. Maar misschien is deze nog jong? Dan heb je wel zo een fase. Maar vind haar wel wat steil achter. Zo zie je maar dat ondanks dezelfde lijnen je best een groot verschil kunt krijgen per exemplaar.
toch is er blijkbaar in de schedel van de newf ook eea gewijzigd. Gisteren kwam ik deze foto ook tegen, links de bull terrier, rechts de newf. De jaartallen bij de newf zijn van boven naar beneden 1926, 1964 en 1971......... Bij de laatste foto zie je een hele duidelijke stop.....

Afbeelding
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Sher schreef: Ik vind dit zo'n leuk topic en zou zo graag meedoen, maar ik kan helaas niets vinden. De bolognezer is een heel oud ras. De naam is afgeleid van barbet en betekent zoiets als kleine barbet. Bij zoeken vind ik alleen een paar heel oude schilderijen, waar zo'n vaag wit klein hondje op staat.  :-\
Van de fokker van Tilly hoorde ik wel een keer dat de hondjes steeds kleiner zouden worden en dat ze niet graag zou zien dat ze daardoor problemen zouden krijgen.
hier heb je een foto van een petit barbet uit 1830

Afbeelding

een foto uit 1915:
Afbeelding

1942:
Afbeelding

1900:
Afbeelding

Plaats reactie