Tandenpoetsen met Keltisch zeezout of andere alternatieven voor tandpasta?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Tandenpoetsen met Keltisch zeezout of andere alternatieven voor tandpasta?

Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

-Annemarie- schreef: Deze zijn lekker! https://www.lush.nl/shop/product/produc ... oothy-Tabs

Ik gebruik wel een halve, dat is meer dan genoeg.  :)
Apart, poetsen met een pilletje. Als ik naar de ingrediënten kijk  zie ik wijsteenzuur en citroen(uhh was het schil, oid) staan, zuren zorgen ervoor dat de "poriën"  van je glazuur open gaan staan, je glazuur word dan wat zachter, als je dan gaat poetsen beschadig je je glazuur, en dat is voor 1x niet erg, maar als je het vaker doet, kan je in de toekomst problemen krijgen.
Dat is waarom er ook geadviseerd word als je met je ontbijt iets zuurs hebt gegeten(yoghurt) of gedronken( jus d'orange) om dan zeker 1 uur te wachten voordat je gaat poetsen.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lizzy schreef: Het klinkt serieus heel goed!
Ik ben er nog steeds over te spreken.
Kom maar langs met je tandenborstel, dan kan je het een keer proberen  :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Borke schreef: Ik ben er nog steeds over te spreken.
Kom maar langs met je tandenborstel, dan kan je het een keer proberen  :biggrin2:
Hahahaha, zie je het voor je ;D ;D ;D

Ja nee, ik zou het dolgraag willen proberen en ik denk ook dat het heel fijn is om de tanden van de honden er mee te doen maar ik vind het serieus erg duur. Misschien dat het ooit via I herb te koop komt, dus daar wacht ik wel op :)
Lil

Bericht door Lil »

Extreme schreef: Apart, poetsen met een pilletje. Als ik naar de ingrediënten kijk  zie ik wijsteenzuur en citroen(uhh was het schil, oid) staan, zuren zorgen ervoor dat de "poriën"  van je glazuur open gaan staan, je glazuur word dan wat zachter, als je dan gaat poetsen beschadig je je glazuur, en dat is voor 1x niet erg, maar als je het vaker doet, kan je in de toekomst problemen krijgen.
Dat is waarom er ook geadviseerd word als je met je ontbijt iets zuurs hebt gegeten(yoghurt) of gedronken( jus d'orange) om dan zeker 1 uur te wachten voordat je gaat poetsen.
Mij leek het ook al niet zo goed. Ik poets al jaren voor het ontbijt mijn tanden. Was advies van de tandarts. Ontbijt yoghurt en/of fruit namelijk.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Lil schreef: Mij leek het ook al niet zo goed. Ik poets al jaren voor het ontbijt mijn tanden. Was advies van de tandarts. Ontbijt yoghurt en/of fruit namelijk.
Wat voor nut heeft dat dan? Poetsen is toch juist bedoeld om plak door etensresten etc. te verwijderen, en sinds de laatste keer tandenpoetsen (de voorgaande avond voor het slapengaan) heb je toch niets meer gegeten?
Lil

Bericht door Lil »

Anne in Duitsland schreef: Wat voor nut heeft dat dan? Poetsen is toch juist bedoeld om plak door etensresten etc. te verwijderen, en sinds de laatste keer tandenpoetsen (de voorgaande avond voor het slapengaan) heb je toch niets meer gegeten?
Klopt, maar ze zijn veel schoner dan met slechts 1 keer poetsen. Je krijgt volgens mij met poetsen niet alles helemaal weg. Hoewel met wat oefening met die Bass methode ze schoner lijken te zijn. In ieder geval heb ik schade van poetsen na het ontbijt dus dat is niet slim.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Lil schreef: Klopt, maar ze zijn veel schoner dan met slechts 1 keer poetsen. Je krijgt volgens mij met poetsen niet alles helemaal weg. Hoewel met wat oefening met die Bass methode ze schoner lijken te zijn. In ieder geval heb ik schade van poetsen na het ontbijt dus dat is niet slim.
Dan heeft het nog steeds geen zin om ze voor het ontbijt te poetsen, want dan maak je je tanden dus weer vies met voedsel. :P Kun je niet een paar uur na het ontbijt poetsen?

Nou moet ik zeggen dat ik mijn tanden altijd twee keer achter elkaar poets, maar dat is omdat ik mijn tandpasta's zo lekker vind! ;D
Lil

Bericht door Lil »

Anne in Duitsland schreef: Dan heeft het nog steeds geen zin om ze voor het ontbijt te poetsen, want dan maak je je tanden dus weer vies met voedsel. :P Kun je niet een paar uur na het ontbijt poetsen?

Nou moet ik zeggen dat ik mijn tanden altijd twee keer achter elkaar poets, maar dat is omdat ik mijn tandpasta's zo lekker vind! ;D
Ik moet nu al om 5 uur op.... ontbijt om 8.30 uur op mijn werk want zo vroeg kan ik niets eten. En tandenpoetsen op het werk op het toilet daar kan mijn maaginhoud niet tegen. Het idee al die kraan en deur op het toilet aanraken en dan met mijn handen naar mijn mond brrrrrrr
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Lil schreef: Ik moet nu al om 5 uur op.... ontbijt om 8.30 uur op mijn werk want zo vroeg kan ik niets eten. En tandenpoetsen op het werk op het toilet daar kan mijn maaginhoud niet tegen. Het idee al die kraan en deur op het toilet aanraken en dan met mijn handen naar mijn mond brrrrrrr
Als je je tanden niet poetst voor het ontbijt, kun je drie minuten langer slapen! :P  :biggrin2:

Maar oké, nou snap ik 'm. Je ontbijt niet meteen na het opstaan. Dan is een fris snuitje inderdaad wel lekker, zo vroeg 's ochtends.
Lil

Bericht door Lil »

Anne in Duitsland schreef: Als je je tanden niet poetst voor het ontbijt, kun je drie minuten langer slapen! :P  :biggrin2:

Maar oké, nou snap ik 'm. Je ontbijt niet meteen na het opstaan. Dan is een fris snuitje inderdaad wel lekker, zo vroeg 's ochtends.
Yeah! Wekker gaat om 5.05 uur, woehoe! Feest hahahaha

Ja, ik eet behoorlijk laat. Krijg het in het weekend voor elkaar om pas om 12 uur of zo iets te eten. Als student stond ik rond 6-7 uur op en at ik rond 14 - 14.30 uur. Heel braaf ben ik dus inmiddels hahaha
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Extreme schreef: Apart, poetsen met een pilletje. Als ik naar de ingrediënten kijk  zie ik wijsteenzuur en citroen(uhh was het schil, oid) staan, zuren zorgen ervoor dat de "poriën"  van je glazuur open gaan staan, je glazuur word dan wat zachter, als je dan gaat poetsen beschadig je je glazuur, en dat is voor 1x niet erg, maar als je het vaker doet, kan je in de toekomst problemen krijgen.
Ik gebruik ze ook niet dagelijks.  ;)  En poets nooit direct na het eten/drinken van iets.
Heb een blauwe maandag voor een orthodontist gewerkten en ben goed opgevoed door vriendinnen die mondhyena zijn.  :biggrin2:
Maar bedankt voor het meedenken!  :)
Lil

Bericht door Lil »

Is het verbeelding of zijn mijn bijters met die Bass gebeuren echt gladder?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lil schreef: Is het verbeelding of zijn mijn bijters met die Bass gebeuren echt gladder?
Dan is het ook mijn verbeelding :biggrin2:
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

En die van mij. Ik moet het nog leren, geduld hebben, maar op rustige dagen als het lukt dan werkt het volgens mij echt!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lil schreef: Is het verbeelding of zijn mijn bijters met die Bass gebeuren echt gladder?
Kan best hoor, je poetst waarschijnlijk toch beter schoon. Als je bewijs wil voor de ene of de andere methode kan je altijd een plakverklikker gebruiken om te zien of het verschil maakt.  ;)

Plaats reactie