Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Mazzel is hier nog een paar vraagjes

Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Anne in Duitsland schreef:Zal ik even langskomen? Dan houdt die gekleurde kraai z'n mond wel. >:(

:P :biggrin2:

;D :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: ;D
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Weer een vraagje ::)

Mazzel heeft vandaag nog niet gegeten,zou het aan de metacam kunnen liggen dat hij geen honger heeft?

Metacam op pate moest hij niet,op ander voer uit zo'n blikje moest hij niet! Uiteindelijk heb ik metacam gemengd met wat vla en dat beetje bij beetje op zijn pootjes gesmeerd,wat hij direct aflikte. Maar echt wat gegeten heeft hij nog niet! En de Felix en Lidl brokken heb ik gisteren aan iemand meegegeven die daar wel een bestemming voor had.
Lil

Bericht door Lil »

Bloedwaarden waren goed, toch?

Hij moet veel meemaken. En katten zijn dan snel weigerachtig met eten. Mijn extreme jattende veelvraat was in pension kieskeurig en heel erg aan het miemelen: stress dus.

Nadeel is wel dat een kat elke dag wat binnen moet krijgen in tegenstelling tot een hond. Heb je KVV of ander vleesjes (boterhamvlees of zo) die hij wil? Wat at hij thuis? Die brokjes? Lust hij eitje of zo? Blikje vis?

Ps mijn katten eten al jaren heel vaak met de honden mee. Dus maak je niet druk als het hondenvoer is dat hij wil. Eh dat geldt voor vlees niet voor brokjes. Een keer hondenbrokjes mag (als ze die lusten en gegeten krijgen) maar niet dag in en dag uit zit te weinig taurine in.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Kan wel een eitje voor hem koken. Probeer wel wat kaas.

Oja hij at net ook vrij beel kattengras.

Sorry,ja het bloed was prima! Nieren,lever en schildklier prima!
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Radja schreef:Kan wel een eitje voor hem koken. Probeer wel wat kaas.

Oja hij at net ook vrij beel kattengras.

Sorry,ja het bloed was prima! Nieren,lever en schildklier prima!
Misschien zit hem iets dwars (een haarbal ofzo) en is hij wat misselijk dat hij kattengras eet.
Mowgli was afgelopen jaar ook wat misselijk door dwarszittende haarballen en at daardoor niet of nauwelijks. Nadat we hem uiteindelijk haarballenpasta gegeven hadden ging hij weer eten.

Kan het geen bijwerking van de Metacam zijn, dat hij misselijk wordt (ik ken het spul niet, vandaar dat ik vraag)?
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Daarom vroeg ik het ook ;) ,ga dat zo toch ff opzoeken!
Maar haarbal dat zou ook kunnen,het lijkt alsof hij last van zijn keel heeft! Dat kan ook door zijn oren komen,want wanneer hij schudt dan komt er harde troep uit!

Maar meneer heeft iets gegeten! Stukje ham,stukje gerookte makreel,stukje ei en daarna nog wat rauwe stukjes gehakt en kipfilet :) oja ook paar kuimeltjes gekookte koolvis!

Maar de buurvrouw van mijn tante vertelde laatst dat Mazzel thuis heel,maar ook echt heel slecht at! Dus kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij nu hij wel een paar dagen goed heeft gegeten,hij snel vol zit :-\

Het kan ook zijn dat hij vannacht heeft gegeten zat ik me net te bedenken,was vergeten zijn eten weg te halen!

Donderdag de 21ste wordt het restant kies weg gehaald en de oren goed nagekeken en schoon gespoeld!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Lees in bijsluiter inderdaad als bijwerking verminderde eetlust staan: http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -suspensie
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Dank je Dinky,moest ff een paar telefoontjes plegen met het revalidatiecentrum,heb zelf nog niet kunnen kijken! Had het vanmiddag ook al een aantal x willen doen,of ik vergat mijn bril of er kwam weer iets anders tussen ;)
Pfffff mijn hoofd loopt over! Zondag weer op en neer naar Heerlen! Mantelzorg is weggevallen,mijn tante en de buurvrouw hebben ruzie en willen elkaar nooit meer zien!!
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Wat een mooi verhaal en wat een leukerd! Niet eten is natuurlijk niet ok maar hij is ook niet heel erg actief meer he. Even ter vergelijk mijn dames wonen binnen, zijn pas 8, net 3 en 4kg en niet heel erg actief die krijgen ca 85gram per dag..
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Mazzel is 3,8 kilo en niet echt actief dat klopt. Maar we proberen zoveel als mogelijk te spelen en dat doet hij ook met veel plezier,heb zo'n hengeltje voor hem gekocht. En hij loopt behoorlijk veel de trap op en af. Maar idd hij slaapt heeeeel veel!
Ik hoop dat het wat zonniger wordt de komende dagen,kan ik met hem gaan wandelen om wat conditie op te bouwen,want dat heeft hij totaal niet.

Edit:Kom net bij hem vandaan,heeft hij zo bijna al zijn kvv opgegeten :D :D
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Stoere Mazzel :daisy:
Wel ingewikkeld hoe het nu met je tante gaat. Is ze nog wat in de war?
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

hamada schreef:Stoere Mazzel :daisy:
Wel ingewikkeld hoe het nu met je tante gaat. Is ze nog wat in de war?

Ja en nee! Ze heeft een half jaar geleden een blaasontsteking gehad waardoor ze in een delier is geraakt. Dat delier kan nu nog spelen,ondanks dat de blaasontsteking al lang over is. Er wordt nu getest of het nog dat delier is of dat er toch sprake is van beginnende dementie. Dingen uit het verleden spelen nu in haar hoofd af. Ze is er bijvb van overtuigd dat ze 10 geleden nog in Griekenland in een ziekenhuis lag :-\
Ze is zich er wel van bewust dat haar hersenen een 'spelletje' met haar spelen. Maar we kunnen wel een normaal gesprek met haar voeren.

Ze wil naar huis met een taxi om kleding op te halen,maar dat kan ze niet,maar er is nu niemand meer om dat voor haar te doen en om die onrust bij haar weg te halen,gaan wij zondag weer.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Het kan zijn dat Mazzel teveel eet hoor. Liza is ook zo'n 4 kilo en die eet soms 130 gram, soms maar 80. Het zij zo, meestal eet ze de dag erna dan wel haar bordje leeg. Enige is wel: Met barf heeft ze dat nooit, maar vaker dan af en toe lukt hier niet. Scooby maakt het allemaal niks uit (permanent op Metacam) en vreet alles, gemalen, heel, brood, kaas, chips, you name it.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik hem geef,maar ben er vandaag achtergekomen dat hij een nacht eter is ::) alles schoon op vanmorgen(kvv) dus ik maak me geen zorgen meer. Metacam met beetje pate ging erin als koek ;D , zoals eerder in dit topic al is geschreven,het is allemaal ook behoorlijk nieuw voor Mazzel en hij heeft ook veel stress gehad,DA bezoek,auto rit,nieuwe omgeving en ook vrij lang alleen geweest.

Ik had er vroeger ook zo 1 die echt alles lustte,ananas,olijven daar deed hij een moord voor ;D
Lil

Bericht door Lil »

Radja schreef:Dank je Dinky,moest ff een paar telefoontjes plegen met het revalidatiecentrum,heb zelf nog niet kunnen kijken! Had het vanmiddag ook al een aantal x willen doen,of ik vergat mijn bril of er kwam weer iets anders tussen ;)
Pfffff mijn hoofd loopt over! Zondag weer op en neer naar Heerlen! Mantelzorg is weggevallen,mijn tante en de buurvrouw hebben ruzie en willen elkaar nooit meer zien!!
Heel veel sterkte voor jullie. Ik heb diep respect voor wat jullie doen!

Plaats reactie