De AKC kan je vergelijken met de RvB.pluk schreef: Edit: de UKC kun je vergelijken met de RvB in Nederland.
.
Iedere hond heeft een stamboom. Iedere hond heeft namelijk voorouders.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

De AKC kan je vergelijken met de RvB.pluk schreef: Edit: de UKC kun je vergelijken met de RvB in Nederland.
.

+1 is dus gewoon echt geen erkend ras dus geen rashond. De RvB is aangesloten bij de FCI en hetzelfde geldt voor Vereniging Hubertus in België. Ik kan vandaag een cluppie oprichten en een ras erkennen, dat is leuk maar dat maakt het nog steeds geen rashond volgens de normale normen.Lizzy schreef:Ze fokken overal zogenaamde raszuivere Pitbulls. Net zoals ze raszuivere Labradoodles fokken. Maar beide rassen zijn niet erkend en dus vallen zij niet onder de noemer "rashond".
Want de definitie van een rashond is: "een hond die is ingeschreven in het stamboek van een erkende landelijke stamboekvoerende organisatie en behoort tot een erkend hondenras".
En dat is de Pitbull niet, of je dat nou leuk vindt of niet. Van mij mogen ze het erkennen hoor. En daarna subiet verbieden (erkennen maakt het verbieden vast makkelijker).
Stambomen van instanties als bij voorbeeld de U.C.I. - Union Cynologique Internationale, Belgisch Verbond voor Kynofielen, European Club Canine ECC, Europaïsche Hundesport Union EHU, UKC United Kennel Club, ARFE of ARFE Europe worden niet geaccepteerd en zijn in dit opzicht waardeloos.

Nee omdat het niet door een vereniging erkend is die aangesloten is bij de FCI is het geen rashond.briitje schreef:Dus omdat het in NL niet erkend is, is het geen rashond ? Beetje raar, aangezien dit natuurlijk voor meerdere rassen geld.
Hoe moet het dan heten volgens jullie ?
Gelukkig denken andere mensen en instanties daar anders over

Jantina schreef:Vanmorgen in Sleeuwijk om progesteron te prikken. Er was een soort van bijeenkomst van mini pitbulls. Ten eerste had ik nog nooit zoiets gezien... Het leken wel padden! Ze kwamen voor een dekking. Blijkbaar kan dit niet natuurlijk. Ik zal de omschrijving van de supporters maar achterwegen laten. Ik had moeite om m'n mond te houden. Ik had zo graag aan de arts willen vragen waarom ze hier in godsnaam aan mee werken om zoiets te vermeerderen. Het is niet eens in staat zichzelf voort te planten! We kunnen wat van keurmeesters zeggen maar jongens, dierenartsen hebben toch ook een geweten?!?
Jeetje mina, wat een tere zieltjes omdat het geen officieel ras is.WhitneyBlue schreef:Hoe verklaren jullie dan dat de american staffordshire terrier wel erkend is door de fci? Terwijl deze puur is onstaan door het bloed uit de american pit bull terriër? Ik kan van mijn 2 pitbulls tot heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel generaties terug zien welke honden er exact inzitten, ik durf dus wel te stellen dat ze zuiver zijn ja. Vind t eigenlijk best arrogant om te stellen dat het dan maar een mix is, om maar te zwijgen over het stukje verbieden. Een duidelijk gebrek aan kennis, dat zouden ze moeten verbieden. Erg jammer
Op diverse sites lees ik dat american bullys ontstaan zijn uit de pittbuls en de amstaf. Er wordt nergens gesproken over hoe ze de pockets voor elkaar hebben gekregen. Maar als je de "rasstandaard" leest en vervolgens zo'n pocket ziet, dan vraag je je toch ernstig af naar welke opticien die mensen gaan.WhitneyBlue schreef:Die "mini" pitbulls zijn american bullys.. pocket of micro. Hier zit 0,0 % pitbull bloed inis franse bulldog met vanalles

Je maakt nu zelf een heel issue wat niet bestaat hoor. We voeren hier een topic over idioot extreem gebouwde honden en daarin komt ter sprake dat een pittbull geen erkent ras is. Meer is het niet. Geniet gewoon van je hondjes en leg ons geen woorden in de mond die niet gezegd zijn.WhitneyBlue schreef: Oh uhm.. ja mijn pitbulls hebben idd een gezonde bouw en lopen idd probleemloos op de renbaan;) en snel ook.
Of is dat ook al zo fout?:)

Tuurlijk, pitbull verkoopt namelijk heel goed, net als "pitbull xl", wat ook een bully is. Deze heb je namelijk in exotic, pocket, classic, xl, extreme en weet ik veel hoeveel varianten:) terwijl die xl zijn ontstaan door t mixen van american bulldog, cane corso, bordeauxdog en presa canario. Geen pitbulls dus.. ik zou nooit voor zo een bully kiezen hoor. Doe mij mn ranke pitbulletjes maar die heerlijk kunnen sporten.Kaela schreef:Op diverse sites lees ik dat american bullys ontstaan zijn uit de pittbuls en de amstaf. Er wordt nergens gesproken over hoe ze de pockets voor elkaar hebben gekregen. Maar als je de "rasstandaard" leest en vervolgens zo'n pocket ziet, dan vraag je je toch ernstig af naar welke opticien die mensen gaan.

Nee je snapt hem niet helemaal, als je bij fci staffords hun stamboom uitpluist, zitten er in die stambomen ineens pitbulls, die niet erkend Zijn, maar absoluut wèl in de stamboom van amstaff zit.Kaela schreef:Jeetje mina, wat een tere zieltjes omdat het geen officieel ras is.
De American Staffordshire terrier is wel erkend, wat valt daaraan te verklaren? De FCI maakt daar keuzes in, heeft er regels voor. Waarom zouden wij dan opeens arrogant zijn omdat we uit proberen te leggen hoe de regels zijn?
Zoals gezegd: het markiesje en de labradoodle zijn van hetzelfde laken en pak. Geen drama hoor, misschien worden ze nog erkent, zo niet, dan gaat het gewoon door zoals nu. De honden worden er niet anders van hoor, dus als jij van pitjes en staffjes houdt, vooral gewoon blijven doen.

Kaela schreef:Je maakt nu zelf een heel issue wat niet bestaat hoor. We voeren hier een topic over idioot extreem gebouwde honden en daarin komt ter sprake dat een pittbull geen erkent ras is. Meer is het niet. Geniet gewoon van je hondjes en leg ons geen woorden in de mond die niet gezegd zijn.
Dat kan ik me voorstellen, maar na alles wat ik en velen met mij op het forum mee hebben gemaakt en wat er in de media is te lezen, is de angst voor pitbulls en aanverwanten toch écht wel te begrijpen hoor. Van mij mogen er zéér strikte regels omtrent dergelijke honden komen, met flinke scholing voor de eigenaren, gereguleerde fok, strenge gedragstesten en een beleid van aanlijn en muilkorfplicht voor honden die niet veilig zijn, wat ook streng gehandhaafd wordt.WhitneyBlue schreef:Heb je dan ook de reactie gelezen over het verbieden van pitbulls? Want ja, daar maak ik idd een issue van.