BPWR Balou ziekte van Lyme update pag.9
Moderator: Lizzy
Re: BPWR Balou oververhit??/ update pag.5
Fijn dat de temp is gezakt! Blijf duimen dat het zo blijft! 
Hier wordt ook geduimd
Helaas heeft hij nu weer 39.6 dus weer flink koorts. Ik snap er helemaal niets van.
Wat vreemd toch zeg hoe dat zo op en neer gaat 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat klinkt bijna als een abces. Abcessen geven koortspieken en reageren slecht op antibiotica. Als je een afgekapselde holte hebt met pus, komen de antibiotica slecht ter plaatse. Misschien toch een echo Vd buik?
-
frodo quin
- 5-sterren

Zou het hout niet nog in de darmen kunnen zitten of er een beschadiging gemaakt hebben die nu aan het ontsteken is?
Zo meteen ga ik naar Eersel. Heb een afspraak gemaakt bij Maarten/Hanneke en dan draaien we hem binnenste buiten. Nogmaals foto's, echo, maakt me niet uit maar het zal bovenkomen wat hij heeft.
Ik heb al dingen opgeschreven, zoals idd het hout, wat misschien ook nog ergens zit, maar ook een teek die hij vorige week opgelopen heeft. Deze zat vast maar nog niet zo lang want hij had nog geen bloed.
Ik heb al dingen opgeschreven, zoals idd het hout, wat misschien ook nog ergens zit, maar ook een teek die hij vorige week opgelopen heeft. Deze zat vast maar nog niet zo lang want hij had nog geen bloed.
-
frodo quin
- 5-sterren

Goed plan, want ergens moet toch een oorzaak te vinden zijn. Ik duim dat die straks gevonden wordt en het iets blijkt te zijn wat makkelijk te genezen is. Succes!
Heel veel sterkte en beterschap voor Balou
Ik hoop voor je dat Maarten/Hanneke iets kunnen vinden wat de oorzaak is van alles...... Niets is zo frusterend als niet te weten wat er aan de hand is 
Heel veel sterkte zo in Eersel! Er moet toch iets te vinden zijn, je ventje is niet voor niets zo ziek. Dikke
voor jou.
-
BlissSpirit
- 5-sterren

Succes straks. Ik duim dat ze snel wat vinden en dat het simpel op te lossen is, zodat hij snel weer lekker in zijn velletje zit [emoji8] [emoji252]
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Heel veel succes. Hopelijk komen jullie achter de oorzaak en is het (vrij) simpel op te lossen. Je voelt je zo machteloos als je niet weet wat er is. 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
tt-tjes schreef:Zo meteen ga ik naar Eersel. Heb een afspraak gemaakt bij Maarten/Hanneke en dan draaien we hem binnenste buiten. Nogmaals foto's, echo, maakt me niet uit maar het zal bovenkomen wat hij heeft.
Heel veel succes!
Nog 1 suggestie: leptospirose? Kan ook piekende koorts geven en heel aspecifieke klachten en reageert niet op alle antibiotica.
Net terug uit Eersel. Er zijn opnieuw foto's gemaakt, rug zag er goed uit, geen gekke dingen en ook geen spoor van eventuele opstructie door hout, maar Maarten zag wel een soort driehoek. Meteen door voor een buikecho, de driehoek bleek het puntje van zijn lever te zijn maar daar is niets mis mee. Wel zag Hanneke een plek op zijn milt, daar is een biopt van genomen en moeten we de uitslag van afwachten.
Verder ook geen gekke dingen te zien. Wel een urine punctie gedaan, urinetest was ook goed, maar er wordt wel urine opgestuurd voor een kweek om te kijken of er bacteriën in de nieren zitten.
Ook bloed laten prikken, bloed laat totaal geen ontstekingswaarden zien. Maar dit wordt ook opgestuurd voor te testen op Lyme.
Wel heeft hij een hele pijnlijke rug, precies boven de plek waar de nieren zitten, dus nierbekkenontsteking zou wel kunnen zei Hanneke. Daarvoor dus de kweek.
Lepto?? Dat is toch ziekte van Weil? Hoe lang is daar de incubatie tijd van? Want wij hebben natuurlijk heel wat ratten in de tuin gehad. Ik heb meteen ff nog gebeld, maar Hanneke zei dat ze dan ook verhoogde leverwaarden en nierwaarden hebben, en dat heeft hij dus helemaal niet.
Verder ook geen gekke dingen te zien. Wel een urine punctie gedaan, urinetest was ook goed, maar er wordt wel urine opgestuurd voor een kweek om te kijken of er bacteriën in de nieren zitten.
Ook bloed laten prikken, bloed laat totaal geen ontstekingswaarden zien. Maar dit wordt ook opgestuurd voor te testen op Lyme.
Wel heeft hij een hele pijnlijke rug, precies boven de plek waar de nieren zitten, dus nierbekkenontsteking zou wel kunnen zei Hanneke. Daarvoor dus de kweek.
Lepto?? Dat is toch ziekte van Weil? Hoe lang is daar de incubatie tijd van? Want wij hebben natuurlijk heel wat ratten in de tuin gehad. Ik heb meteen ff nog gebeld, maar Hanneke zei dat ze dan ook verhoogde leverwaarden en nierwaarden hebben, en dat heeft hij dus helemaal niet.
-
frodo quin
- 5-sterren

Als hij geen verhoogde nierwaarden heeft, is een nierbekken ontsteking dan wel mogelijk?