Hij is onderweg!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hij is onderweg!!

Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Border Bandit schreef:Oh, volgens mij moet Tungsten denken dat hij in de hemel beland is. Nu krijgt hij alle goede en nodige zorg!
Wat fijn voor hem!
En wat een lieverd dat hij maar kusjes wilt geven! :-*

Reuze handig dat je zelf dierenarts bent. ;)
Goh, ik vind het wel erg dat hij zo slecht verzorgd is geweest.

Heel veel beterschap, ik hoop dat hij snel opknapt. Hij krijgt bij jou in ieder geval álle kans daarop. :)

En dan hebben jullie er hopelijk nog vele jaren een fijne man aan! :bigarmhug:
Die mensen van de opvang hebben echt wel hun best gedaan, maar dit is niet de enige hond die ze moeten verzorgen. En zonder zijn eigen familie is hij gewoon weggekwijnd. Hij heeft een baas nodig, een dalmaat gedijt niet in een kennel. Zeker niet als hij daarvoor 8 jaar lang huishond is geweest. Hij is echt heel verdrietig omdat hij zijn familie mist en is achtergelaten, hij begrijpt er helemaal niks van. Hij is nu ook in die fase dat hij overal achter me aan loopt en zelfs mee wil naar de wc, doodsbang dat ik hem ook in de steek ga laten.
Hij heeft heel veel behoefte aan contact, lekker tegen je aan zitten en liggen, telkens knuffelen. Lekker hoor, zo´n kroelkip!

En hij vreet als een bootwerker, dus de kilo´s zullen er wel aan vliegen.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Och wat triest, zo'n lieve schat die dan na jarenlang een fijn thuis te hebben gehad zo wegkwijnt. Hopelijk hersteld hij snel bij jullie, zowel fysiek als mentaal. Zodat zijn laatste jaren een feestje worden!
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Oh, het spijt me, het was zeker niet mijn bedoeling om de mensen van het asiel aan te vallen! Nu ik het teruglees, begrijp ik dat dat gedacht kan worden. :-[
Ik realiseer me erg goed dat de situatie in asiels niet ideaal kan zijn en dat de mensen hun best doen om met (meestal) te weinig middelen de dieren te verzorgen.
Het doet me gewoon zeer om die wondjes zo te zien. En dat hij zo mager is.

Ik vind het fijn voor hem, dat hij nu alle kansen krijgt om te herstellen en weer gelukkig te worden.

Wat aandoenlijk (lief en triest tegelijk) dat hij jou overal volgt.
Kan hij wel voldoende slapen? Ik kan me voorstellen dat hij heel licht slaapt, zodat hij jou in de gaten kan houden.

Volgens mij is het een lief, gevoelig mannetje. Wat heerlijk dat hij zo van knuffelen en contact houdt. :-*
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Hoe gaat het bij jullie?
Is Tungsten (en je andere honden) al een beetje gewend?

(ik weet dat hij er nog maar pas is, maar ik moet er zoveel aan denken ;))
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Border Bandit schreef:Hoe gaat het bij jullie?
Is Tungsten (en je andere honden) al een beetje gewend?

(ik weet dat hij er nog maar pas is, maar ik moet er zoveel aan denken ;))
Hij vindt het heel fijn om een huis te hebben. Wandelen vindt hij oke (hij wil mee, omdat hij niet alleen wil zijn), maar als we halverwege zijn en weer richting huis gaan begint hij aan de lijn te trekken en als we in de straat zijn trekt hij mijn schouder bijna uit de kom, zo graag wil hij naar binnen. Hij is heel lief en knuffelig, totdat ik zijn wonden wil behandelen, dan verstijft hij en gromt - ik mag er helaas niet aan zitten. Heel voorzichtig doe ik het toch.
Hij eet heel erg goed, maar er blijft nog niks plakken, gister gewogen, nog steeds maar 17 kilo. Toch vind ik dat hij er ietsje beter uit ziet, maar dat kan ook door mijn roze bril komen en omdat ik er inmiddels aan gewend ben hoe hij eruit ziet.

Met de andere honden gaat het best oke. Ze moeten nog heel erg aan elkaar wennen, maar dat is logisch. En Tungsten is nogal bezitterig als het om mij gaat. Hij plakt heel erg aan me, begint te huilen als hij me niet kan zien. Hij is natuurlijk in de steek gelaten door zijn vorige baas, hij is doodsbang dat dat nog een keer gebeurt. Dali heeft daar ook nog steeds een beetje last van na meer dan 2 jaar. Dus geestelijk is hij er ook nog lang niet, hij is op het moment heel onrustig en niet gelukkig. Maar dat komt wel, want hij doet erg zijn best en hij heeft ook echt hele goede momenten: gisteravond lag hij bijvoorbeeld op zijn kop in zijn mand met alle pootjes uitgestrekt in de lucht. dat doet alleen een hond die volledig ontspannen is (Nuria heb ik bijvoorbeeld nog nooit zo gezien).

Lichamelijk is hij er gewoon echt heel slecht aan toe. Maar daar maak ik nog wel een apart topic over. Het is nog te snel om te kunnen zeggen of al zijn klachten veroorzaakt worden door ondervoeding, verwaarlozing en stress of dat er blijvende schade is. Ik hoop maar dat alles nog omkeerbaar door de juiste voeding en verzorging. Dus nu moeten we het gewoon eens een paar weken aankijken, en dan zien we wel of hij helemaal opknapt of dat hij toch nog bepaalde dingen blijft houden. En dan is het vroeg genoeg om daar mee aan de slag te gaan.
IMG_5062_800x600.jpg
IMG_5062_800x600.jpg (737.01 KiB) 1739 keer bekeken
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Hij lijkt er inderdaad wat beter uit te zien, een wat positievere uitstraling?

Bella zat de eerste weken ook zo aan me geplakt, daarna ging dat over op de honden.
En ze trok me bij het wandelen ook hard naar huis. Uit dat kleine hondje kwam me toch een kracht :o

Wat fijn dat Tungsten op sommige momenten toch zoveel vertrouwen heeft dat hij languit ligt te relaxen! :)
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ach, wat ontroerend is hij. En die ribbetjes......... :'( Maar dat komt vast goed.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ach, arm ventje :'( :'(

Ik zou ook denken dat hij er wat beter uit ziet maar ik vind het ook wel lastig om dat van een foto te bepalen. Hij heeft in ieder geval aan alle kanten zoveel mazzel dat hij nu bij jou woont! En kennelijk vindt hij dat zelf ook, verliest hij je niet meer uit het oog.... Arm schaapje....

Ik hoop dat de schade meevalt en hij helemaal opknapt :-* . Ergens verwacht ik van wel. Hij heeft nog nooit in zijn leven zulk goed voer gehad, zoveel liefde en aandacht en medische zorg gekend, ik denk dat je hem over een jaar niet terug herkent!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Het zal vast een hele weg zijn die jullie gaan bewandelen met het manneke , en misschien kost dit wel een jaar
Maar hij is nu wel op de juiste plek :-* :-* Aandacht , liefde , goede voeding en vooral een huisje waar je tot rust kan komen lieverd :-*
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Och, wat een aandoenlijk mannetje. Zo fijn dat hij bij jullie terecht is gekomen. Het zal zijn tijd kosten, maar als ik lees wat jullie met eerdere opvangers bereikt hebben, dan komt dat wel goed. Hij gaat vanzelf beseffen dat ie bij jullie oud mag worden.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Stress kost ook zoveel energie. Toen wij Chenak kregen was hij ook maar 18 kg, had wel genoeg te eten gehad maar was gewoon te gestressed om het op te nemen. Ik denk dat het wel een half jaar of langer geduurd heeft voor hij op de 22 kg zat. En echt ontspannen en niet meer bang dat hij niet bij ons mocht blijven duurde ongeveer een jaar.

Het is een lief manneke, dat op zijn rug slapen vind ik wel heel mooi teken. Komt vast goed met alle TLC die hij nu krijgt. Knuffel ook van mijn voor hem!
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Tungsten gaat als een raket! Sinds gister is zijn ontlasting genormaliseerd en hij ziet er uit of hij nu ook echt wat vast begint te houden. En hij begint er plezier in te krijgen - hij gaat spelletjes met stokken en touwen doen. En hij was net zelfs expres ondeugend, hij rende weg met de (houten) deurstop in zijn bek met de bedoeling dat ik achter hem aan zou gaan. Helaas, mislukt, daar trap ik niet in.
Zijn ogen staan helderder en hij heeft meer energie, fijn!
IMG_5099.JPG
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ooow, heerlijk om te lezen! Zo fijn als ze vertrouwen beginnen te krijgen in hun nieuwe situatie! En dan gaat het vaak ook meteen heel hard met dat vertrouwen. Super dat hij het zo goed doet!
Janneke
4-sterren
4-sterren

Bericht door Janneke »

Wat fijn!
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Wat fijn om te horen!! :D