Biggest Juice Challenge 2018

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Biggest Juice Challenge 2018

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

El_Kato schreef:Van havervlokken kan je heel lekker meusli maken, moet je wel eens meusli eten natuurlijk maar als je wilt heb ik een heel lekker recept voor je met oa noten en gedroogd fruit.

Net mijn eerste smoothie gemaakt met de Nutri Ninja, mjamm :D . Heb het simpel gehouden 2 sinaasappels, handje amandelen, 2 schepjes cacao nibs, 2 schepjes lijnzaad en sojamelk. Werkt super simpel beker volgooien op het apparaat zetten en blitsen maar :) Er zitten heel fijne brokjes in van de amandelen en de cacao nibs maar dat vind ik niet erg. Misschien als het langer blitst dat het fijner wordt?

Merk dat ik heel erg niet lekker in mijn vel zit de laatste tijd en hoop dat de detox me weer wat energie gaat geven. Heeft het hennep poeder een vergelijkbare werking als de CBD olie of is dat echt iets anders? De da waar we gisteren de CBD olie hebben gekocht had ook thee staan en zei dat dat ook een rustgevende werking heeft. Nu zou de CBD olie meer moeten doen dan alleen dan maar toch misschien toch de henneppoeder maar kopen en die gebruiken ipv tarwegras of ik heb nog zo'n ander donkergroen poeder van een alg dacht ik weet zo even niet hoe het heet.
Ik 'mag' dus eigenlijk niet van die grove vezels, omdat die mijn darmen te veel prikkelen. Ik eet dus ook alleen witbrood, witte pasta, witte rijst, etc. Is helaas niet anders, door andere producten worden mijn darmen te veel geprikkeld en die zenuwen daar doen veel pijn door operatieschade.

Wat dat betreft vind ik het wel spannend wat dit sappen dan gaat doen. Maar goed, gezien alles gehakselt wordt verder, denk ik wel dat dat makkelijk voedsel voor mijn darmen is.

Ik hoop ook dat je meer energie krijgt!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

eelke schreef:
Ik 'mag' dus eigenlijk niet van die grove vezels, omdat die mijn darmen te veel prikkelen. Ik eet dus ook alleen witbrood, witte pasta, witte rijst, etc. Is helaas niet anders, door andere producten worden mijn darmen te veel geprikkeld en die zenuwen daar doen veel pijn door operatieschade.

Wat dat betreft vind ik het wel spannend wat dit sappen dan gaat doen. Maar goed, gezien alles gehakselt wordt verder, denk ik wel dat dat makkelijk voedsel voor mijn darmen is.

Ik hoop ook dat je meer energie krijgt!
Ik zou dan liever niet die havervlokken gebruiken en die dan weglaten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik heb alles behalve die hennepproteine poeder >:( die verkopen ze niet.

En geen oat milk. Maar daar heb ik maar rijstmelk voor meegenomen, oat en rijst zijn beide granen, bedacht ik dan maar.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

eelke schreef:Ik heb alles behalve die hennepproteine poeder >:( die verkopen ze niet.

En geen oat milk. Maar daar heb ik maar rijstmelk voor meegenomen, oat en rijst zijn beide granen, bedacht ik dan maar.
Oei ik hoop toch de henneppoeder bij de appie te kunnen halen eigenlijk. Anders moet ik zaterdag naar de tuinen of de biowinkel. De oatmilk is nu zelfs in de aanbieding bij de appie. Wel raar dan zeg.

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

hannabelgje schreef:Ik geloof dat ik mijn moeder overtuigd heb om mee te doen.

En hier heeft meneer Anne aangegeven dat ie meedoet. Niet dat hij ook maar één gram hoeft te verliezen (1.92 m bij 80 kilo of zo), maar we hebben het er in december (de eerste maand dat hij met 'pensioen' was) goed van genomen qua lekkernijen, en dus ziet hij een grote schoonmaak van een dag of 10 wel zitten. :biggrin2: Maakt het voor mij ook veel makkelijker allemaal!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Anne in Zweden schreef:
En hier heeft meneer Anne aangegeven dat ie meedoet. Niet dat hij ook maar één gram hoeft te verliezen (1.92 m bij 80 kilo of zo), maar we hebben het er in december (de eerste maand dat hij met 'pensioen' was) goed van genomen qua lekkernijen, en dus ziet hij een grote schoonmaak van een dag of 10 wel zitten. :biggrin2: Maakt het voor mij ook veel makkelijker allemaal!
Leuk! Nou mijn moeder mag wel wat kwijt en ik ook. Mijn vader doet helaas niet mee. Die had het met al zijn medicatie goed kunnen gebruiken maarja.
Mijn henneppoeder is van 2015. Maar niet meer gebruiken dan vrees ik.

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Mijn meneer wil ook meedoen! Die vergat alleen dat hij 2 x 5 dagen in een hotel zit ;D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

eelke schreef:Mijn meneer wil ook meedoen! Die vergat alleen dat hij 2 x 5 dagen in een hotel zit ;D
Of niet natuurlijk :biggrin2:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

eelke schreef:Ik heb alles behalve die hennepproteine poeder >:( die verkopen ze niet.

Ik heb gepeld hennepzaad gekocht bij de Appie in de veronderstelling dat dat ook kon
https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... gKpZfD_BwE

Wij doen niet echt mee, ben net als Kaio; elke dag 1 maken voor ontbijt. Geeft meer variatie dan de standaard smoothies die we hadden, valt me alles mee dat zelfs die met boerenkool best smaken ;)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Welke kokosmelk gaan jullie gebruiken? Qua literpakken vind ik alleen rijdt/kokosmelk. En die kleine kartonnetjes zijn nogal prijzig.

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:Welke kokosmelk gaan jullie gebruiken? Qua literpakken vind ik alleen rijdt/kokosmelk. En die kleine kartonnetjes zijn nogal prijzig.

Vlgs mij heb je toch alleen die kleine pakjes? Die voor curry's enzo. Die literpakken is om te drinken daar zit dan toch vanalles en nog wat bij. Kan ook niet anders want kokosmelk wordt vast.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

ik zie trouwens wel deze , die hebben ook kleine pakjes zonder rommel, die hebben ze bij de ah. \Al heb ik dus die 1l nog nooit gezien ::)
https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... conut-milk
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

hannabelgje schreef:Welke kokosmelk gaan jullie gebruiken? Qua literpakken vind ik alleen rijdt/kokosmelk. En die kleine kartonnetjes zijn nogal prijzig.
Je kunt santen gebruiken om kokosmelk te maken. Volgens mij is een blok goed voor een liter, maar dat moet je even controleren.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

src_esther schreef: Je kunt santen gebruiken om kokosmelk te maken. Volgens mij is een blok goed voor een liter, maar dat moet je even controleren.
Wauw dat is een goede tip! Bedankt!

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

oo dat kun je met santen, vroeg me altijd al af wat dat was, wat je ermee kon ;D Zo leer je nog eens wat :biggrin2:

Plaats reactie