[quote="geer"]
Dat is precies wat ik bedoel te zeggen... Het werkt kalmerend maar 't is niet alsof ze, zeg, Prozac in hun brokjes stoppen.
Al blijf ik vinden dat je dit soort middelen, althans wel met het bewuste doel om angststoornissen aan te pakken, apart moet toedienen en niet standaard in een brokje. Maar da's een andere discussie

[/quote]
Nee hoor ik heb geen rookbommetje doen ontploffen.
Ik heb, zoals bovenstaande, alleen willen aangeven waar het met de brok allemaal heen gaat.
Het is dus geen andere discussie maar JUIST deze discussie.
Wij vinden het absurt dat er extra stoffen (dus ik heb het niet over de natuurlijke hoeveelheid/aanwezigheid) in het voer gedauwd worden zoals pijnstillers, ontstekingsremmers, kalmeringsstoffen, geur- en smaakstoffen enz enz.
De bp-ers weten dit gelukkig al maar de meerderheid van de diereigenaren weten het niet.
Wat doet dit dan hier op bp? zullen jullie denken.
Het lijkt mij dat wij allemaal het zelfde willen, nl natuurlijke en gezonde voeding voor de dieren en dat zoveel mogelijk eigenaren op vers overstappen. Ieder argument om eigenaren kritisch naar de brok te laten kijken lijkt me dan meegenomen.
Het ging MIJ dus niet om de naam van een stof of om de naam van een bepaald voermerk. Hier werd om gevraagd en ik heb er 1 gegeven, toen ging de discussie bijna alleen daarover.
En idd de informatie is voor de kritische eigenaar te vinden. (gelukkig maar)
Wij zijn in iedergeval heel blij, als dierenartspraktijk en dierenspeciaalzaak, dat de beagle totaal op vers vlees staat en het nu heel goed gaat met de hond. Eigenaar wil ook meer gaan BARFen.
Groeten, Edith