agressie hond na overgang van brok op versvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:agressie hond na overgang van brok op versvlees

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="geer"]
Dus eigenlijk niets ;D Of eigenlijk wel iets, maar ik moet even de honden uitlaten ;D
[/quote]

Dat het gebruikt wordt bij onrust: dat weet ik. Mensen met depressieve stoornissen kunnen ook L-Tryptofaan innemen. Maar het is dus geen geneesmiddel, het is dus niet verslavend, het zit ook gewoon in rundvlees en kip en melk en honing en in de meeste Hill's brokjes EN in natuurlijke middelen bij onrust ;D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Lizzy"]
Uniek? Naaah, denk het niet echt. Kijk, Hill's voegt het bijna standaard toe, dus niet alleen in z'n stressbrokkies (dit zijn er maar een paar uit het Hill's assortie waar het aan toegevoegd is):

[/quote]

Ohhhhhh, maar dan hoeven ze ook niet bang te zijn dat het nagemaakt wordt ::) want het was er al ;D
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

[quote="Lizzy"]
Dat het gebruikt wordt bij onrust: dat weet ik. Mensen met depressieve stoornissen kunnen ook L-Tryptofaan innemen. Maar het is dus geen geneesmiddel, het is dus niet verslavend, het zit ook gewoon in rundvlees en kip en melk en honing en in de meeste Hill's brokjes EN in natuurlijke middelen bij onrust ;D
[/quote]

Dat is precies wat ik bedoel te zeggen... Het werkt kalmerend maar 't is niet alsof ze, zeg, Prozac in hun brokjes stoppen.

Al blijf ik vinden dat je dit soort middelen, althans wel met het bewuste doel om angststoornissen aan te pakken, apart moet toedienen en niet standaard in een brokje. Maar da's een andere discussie ;)
Debora
4-sterren
4-sterren

Bericht door Debora »

[quote="Angelique"]
Nou, jij mag het ons dan vast wel vertellen ::) ;D
[/quote]

eeeeh dat dacht ik ook. Het zal toch allemaal wel geen geheim zijn??? Denkadog heeft een antistress brok. Kun je zien op www.denkadog.nl
Klik dan bovenin op denkadog producten, dan rechts in het menuutje op 'superior assortiment' klikken en dan in het rijtje midden op de pagina op 'hypo stress-digestion'
Et voilá ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Debora"]
eeeeh dat dacht ik ook. Het zal toch allemaal wel geen geheim zijn??? Denkadog heeft een antistress brok. Kun je zien op www.denkadog.nl
Klik dan bovenin op denkadog producten, dan rechts in het menuutje op 'superior assortiment' klikken en dan in het rijtje midden op de pagina op 'hypo stress-digestion'
Et voilá ;)
[/quote]

Nee hoor, de informatie ligt op straat (oftewel op Internet maar dat is hetzelfde ;D).

En zoals ik al dacht. Er staat netjes op de verpakking dat het een anti-stress-brok is. Er staat netjes op internet wat er in zit. En er staat netjes op internet dat er extra tryptophaan in zit omdat dit aminozuur de aanmaak van serotonine bevordert. En, bij voedingsanalyse kun je zelfs zien HOEVEEL meer tryptophaan er in zit. En in alle voedingen van DenkaDog zit 0,2% tryptophaan en in de stressbrok 0,3%.

Sorry hoor Edith, maar volgens mij heb je een rookbommetje laten ontploffen......
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote="geer"]
Dat is precies wat ik bedoel te zeggen... Het werkt kalmerend maar 't is niet alsof ze, zeg, Prozac in hun brokjes stoppen.

Al blijf ik vinden dat je dit soort middelen, althans wel met het bewuste doel om angststoornissen aan te pakken, apart moet toedienen en niet standaard in een brokje. Maar da's een andere discussie ;)
[/quote]

Nee hoor ik heb geen rookbommetje doen ontploffen.

Ik heb, zoals bovenstaande, alleen willen aangeven waar het met de brok allemaal heen gaat.
Het is dus geen andere discussie maar JUIST deze discussie.

Wij vinden het absurt dat er extra stoffen (dus ik heb het niet over de natuurlijke hoeveelheid/aanwezigheid) in het voer gedauwd worden zoals pijnstillers, ontstekingsremmers, kalmeringsstoffen, geur- en smaakstoffen enz enz.

De bp-ers weten dit gelukkig al maar de meerderheid van de diereigenaren weten het niet.

Wat doet dit dan hier op bp? zullen jullie denken.
Het lijkt mij dat wij allemaal het zelfde willen, nl natuurlijke en gezonde voeding voor de dieren en dat zoveel mogelijk eigenaren op vers overstappen. Ieder argument om eigenaren kritisch naar de brok te laten kijken lijkt me dan meegenomen.

Het ging MIJ dus niet om de naam van een stof of om de naam van een bepaald voermerk. Hier werd om gevraagd en ik heb er 1 gegeven, toen ging de discussie bijna alleen daarover.
En idd de informatie is voor de kritische eigenaar te vinden. (gelukkig maar)

Wij zijn in iedergeval heel blij, als dierenartspraktijk en dierenspeciaalzaak, dat de beagle totaal op vers vlees staat en het nu heel goed gaat met de hond. Eigenaar wil ook meer gaan BARFen.

Groeten, Edith
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote="Fido"]
Hoi allemaal,

Eigenaar is qua gedrag, zover wij het kunnen beoordelen, goed bezig. Heeft zich verdiept in de Beagle en zit op training. Ze zijn consequent en geven het dier ook voldoende aandacht.

Tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad van eigenaren die vers vlees (erbij) zijn gaan voeren.
Dieren worden stabieler in gedrag, agressie verdwijnt juist, en dieren worden fitter.

Het niet willen komen nu van deze Beagle wijt ik aan leeftijd en ras hond.
Mijn vorige hond was ook een Beagle en ik heb GG1 met deze hond gelopen. Het met tijd en wijlen ongehoorzaam zijn hoort bij dit ras.

Eergister een vertegenwoordiger van een voermerk gehad. Erwin ff heel snel samenstelling doorlopen en kwam een stof tegen in het voer dat gebruikt wordt in de psychiatrie als kalmeringsmiddel!!!
We hadden niet meer tijd en hebben een afspraak met deze man over twee weken.

Na heel veel over samenstelling brok gelezen te hebben de afgelopen week waren we al niet eens meer verbaasd hierover.
Wel zijn we geschokt! Waar zijn we in godsnaam mee bezig? Medicijnen standaard in voer?! Verslavende middelen in voer?

Vooralsnog wil ik deze karakterverandering van de Beagle niet in het hokje opvoeding/gedrag stoppen maar meer in het hokje wat voor uitwerking heeft het merk brok, wat de hond nu krijgt, op de hond en wat gebeurd er als de hond van dit merk brok afgaat.
Desnoods moeten we de hond maar tijdelijk op een andere (minder commercieele) brok zetten.

Onze nieuwschierigheid én gelukkig van de eigenaar is geprikkeld, die van jullie ook?

Fijne zondag,
Edith

Bovenstaande tekst van mij staat in het begin van dit onderwerp.
Hierna is de discussie zich gaan richten op dat éne stofje, dit was niet mijn bedoeling wel het onderstaande.

Waar zijn we in godsnaam mee bezig? Medicijnen standaard in voer?! Verslavende middelen in voer?

[/quote]
Rob V

Bericht door Rob V »

[quote="Fido"]
Extra toegevoegd in het voer van een voerfabrikant (ga niet het merk opnoemen, geen zin in zakelijke problemen) die speciaal anti stress voer hebben ontwikkeld voor honden.
[/quote]

Vind dit erg dubbel wat je zegt !!

Zeg dan helemaal niks .

Als je voor de rest geen goede informatie wil geven .
Omdat je bang bent voor zakelijke problemen .
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

Lees het nu pas, maar L-tryptofaan kan de hond niet agressief gemaakt hebben.
Bij gedragstherapie zetten we soms juist voedsel of een voedingssupplement (ProQuiet) in om meer L-tryptofaan te krijgen, zodat er meer serotonine komt. Zo vermindert angst of agressie. Ook een medicijn als Clomicalm tegen verlatingsangst zorgt voor verhoogde serotonine.
gr.
Nicolette
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="oebaya"]
Lees het nu pas, maar L-tryptofaan kan de hond niet agressief gemaakt hebben.
Bij gedragstherapie zetten we soms juist voedsel of een voedingssupplement (ProQuiet) in om meer L-tryptofaan te krijgen, zodat er meer serotonine komt. Zo vermindert angst of agressie. Ook een medicijn als Clomicalm tegen verlatingsangst zorgt voor verhoogde serotonine.
gr.
Nicolette
[/quote]

Er staat ook nergens dat dit agressie bevorderd, er staat juist dat dit als kalmeringsmiddel wordt gebruikt, wel goed lezen he ;)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik ben nog nergens medicijnen of pijnstillers in voer tegengekomen. Wel natuurlijke supplementen, maar dat lijkt me weinig schadelijk.
Het is de vraag of je ze op die manier wilt toedienen, maar echt schadelijk vind ik het niet.
Antonia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Antonia »

[quote="Hitam"]
Het is de vraag of je ze op die manier wilt toedienen, maar echt schadelijk vind ik het niet.
[/quote]

En volgens mij is dat nu juist hetgeen geweest waarover Fido van gedachten wilde wisselen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Antonia"]
En volgens mij is dat nu juist hetgeen geweest waarover Fido van gedachten wilde wisselen.

[/quote]

Dan had ze dat gewoon moeten zeggen i.p.v. dat om de pap heendraaien en rookbommetjes plaatsen wat nu gebeurd is.
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

[quote="Angelique"]
Dan had ze dat gewoon moeten zeggen i.p.v. dat om de pap heendraaien en rookbommetjes plaatsen wat nu gebeurd is.
[/quote]

Nou...aan de andere kant... Het is natuurlijk erg makkelijk verkopen dat dieren agressief en hyper worden van vers als dingen als L-Tryptofaan tegenwoordig standaard in brokvoeding zit verwerkt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="geer"]
Nou...aan de andere kant... Het is natuurlijk erg makkelijk verkopen dat dieren agressief en hyper worden van vers als dingen als L-Tryptofaan tegenwoordig standaard in brokvoeding zit verwerkt.
[/quote]

Geer, L-Tryptofaan zit ook in versvleesvoeding en barf.

L-Tryptofaan zit ook in brokken. Moet ook wel, het is een aminozuur dat de hond nodig heeft en niet zelf kan aanmaken.

We praten al heel wat pagina's over het feit dat er brokfabrikanten zijn die een stressbrok hebben ontwikkeld waar ze 0,1% extra L-Tryptofaan aan toe hebben gevoegd.

Ik heb er dus een probleem mee dat er werd gesuggereerd dat brokfabrikanten bewust honden drogeren, terwijl dat flauwekul is. Ik vind het prima om kritisch te zijn en te blijven tav kant en klaar hondenvoer, maar ik vind het verspreiden van informatie die net niet geheel correct is, om brokfabrikanten in diskrediet te brengen, geen goede zaak. En ik vind (persoonlijk) dat dat hier wel een beetje is gebeurd en daar maak ik bezwaar tegen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 05 feb 2006, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie