pups en vers

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: pups en vers

MirandaK
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door MirandaK »

Ik heb dit topic met veel interesse doorgelezen, ook ik ben van plan onze nesten vanaf nu (ervan uitgaand dat we tevreden blijven over KVV, maar dat verwacht ik toch wel  ;)) uitsluitend vers te gaan voeren.

Er zijn aardig wat meningen en ervaringen aan bod gekomen waaruit blijkt dat bij de één de pupeigenaren wel en bij de ander de pupeigenaren niet doorgaan met vers. Mijn eigen visie daarop is dat het mogelijk ook zou kunnen samenhangen met het ras dat je fokt. Ik generaliseer verschrikkelijk maar ik kan me voorstellen dat iemand die gecharmeerd is van bijvoorbeeld Amerikaanse Cocker Spaniels mogelijk minder snel geneigd is om KVV of BARF te gaan voeren dan iemand die een Husky koopt. Tenminste, dat kan ik me zo voorstellen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="MirandaK"]
Mijn eigen visie daarop is dat het mogelijk ook zou kunnen samenhangen met het ras dat je fokt. Ik generaliseer verschrikkelijk maar ik kan me voorstellen dat iemand die gecharmeerd is van bijvoorbeeld Amerikaanse Cocker Spaniels mogelijk minder snel geneigd is om KVV of BARF te gaan voeren dan iemand die een Husky koopt. Tenminste, dat kan ik me zo voorstellen.

[/quote]
leg uit, want dat snap ik niet zo................
een spaniel is een hond en een husky ook, waarom dan de ene op brok en de andere vers???
ellen
MirandaK
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door MirandaK »

Ja maar je zult toch wel met me eens zijn dat verschillende rassen vaak verschillende soorten mensen aantrekt? Sterker nog, er zijn nog steeds mensen die een ras aanschaffen omdat het mooi bij de meubels past of omdat het nu eenmaal hoort bij huisje, boompje, beestje.

Ik denk dat mensen die een beetje 'tuttiger' omspringen met hun hond, minder snel geneigd zijn om 'vies' vlees te gaan voeren. Er zijn een heleboel vooroordelen tegen vlees voeren hoor, is tenminste mijn ervaring.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

tuurlijk ieder heeft zijn eigen ras maar waarom zouden eigenaren van bv spaniels geen/ of moeilijk barf geven/ proberen als eigenaren van husky's?
Hier op de site zijn zoveel mensen met wat kleinere honden die er totaal geen moeite mee hebben.
Ik denk niet dat mensen met kleinere honden 'mutserigere' zijn als eigenaren van grotere rassen.
Misschien wel integendeel, grote rassen hebben eerder de neiging hele lappen/botten ed naar achteren te slingeren, waar misschien kleinere veel voorzichteriger zijn, althans dat is wat ik merk.
Maar ieder het zijne, en je heb gelijk hoor, mensen die uitzichzelf al alles vies vinden doen eerder een greep in een zak br*kken dan dat ze een lamskop ;D geven.
ellen
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik zie heel veel mensen met grote honden die juist geen vers voeren omdat "het zo duur" is..... En natuurlijk voer ik mijn "kleine honden" geen vers omdat ze veel minder eten, maar gewoon... omdat ook zij van de wolf afstammen! Als ik dat bij een teckel misschien wat moeilijker voor te stellen dan bij een husky.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="MirandaK"]
Ja maar je zult toch wel met me eens zijn dat verschillende rassen vaak verschillende soorten mensen aantrekt? Sterker nog, er zijn nog steeds mensen die een ras aanschaffen omdat het mooi bij de meubels past of omdat het nu eenmaal hoort bij huisje, boompje, beestje.

Ik denk dat mensen die een beetje 'tuttiger' omspringen met hun hond, minder snel geneigd zijn om 'vies' vlees te gaan voeren. Er zijn een heleboel vooroordelen tegen vlees voeren hoor, is tenminste mijn ervaring.
[/quote]

Ik ken anders aardig wat American Cocker Spaniel fokkers die fel anti brok en pro vers zijn en die pups gaan echt alleen in uitzondering naar mensen die ze op brok zetten. Dus ik denk eerlijk gezegd dat dit onzin is.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="MirandaK"]

[/quote]

Hier ben ik het wel mee eens, tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar als ik die snuutjes van die "boomertjeshihzhumaltezerwannebeeapso-eigenaren hier in de trimsalon zag als ik zei dat ze beter rauw vlees konden geven, dan is het "vooroordeel" wel bevestigt. Vooral als het dan om "vies" ging. Daarnaast zijn er nog tig redenen om geen vers te willen geven, maar vies was bij deze mensen toch wel de hoofdreden.
Ik hoor er nog een zeggen....ah, moet die dan rauw vlees eten....wat zielig.  (dat het veel zieliger was dat die hond de pleuris stikte van de jeuk daar heb ik het maar niet meer over gehad)
MirandaK
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door MirandaK »

Prima dat het " onzin is". Ik dacht dat er naar meningen gevraagd werd, volgende keer maar achterwege laten dus. Fijn om te weten dat er hier ruimte is voor meerdere meningen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

geschreven komt vaak anders over ;)
niemand hier bedoeld het kwaad ;)
ellen
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="MirandaK"]
Prima dat het " onzin is". Ik dacht dat er naar meningen gevraagd werd, volgende keer maar achterwege laten dus. Fijn om te weten dat er hier ruimte is voor meerdere meningen.
[/quote]

Sorry hoor, maar volgens mij ga je hier een beetje over de rooie terwijl dat nergens voor nodig is. Jij mag je mening geven. Maar ik toch ook? Dus als jij iets vindt, mag ik dan vinden dat het onzin is? Verwijt je mij nou niet waar je je vervolgens zelf schuldig aan maakt?
Chezzies
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Chezzies »

Mijn puppies zijn in het nest op KVV opgegroeid en alle puppymensen voeren het ook en sommige stellen zelf erbij samen. Ik weiger om mijn pups brokjes te geven waar ik niet achter sta en alle puppymensen stonden hier (al) voor open dus dat ging soepel.
In de puppymap ook een stuk over voeding erin gedaan en iedereen is uitermate tevreden.
MirandaK
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door MirandaK »

[quote="Lizzy"]
Sorry hoor, maar volgens mij ga je hier een beetje over de rooie terwijl dat nergens voor nodig is. Jij mag je mening geven. Maar ik toch ook? Dus als jij iets vindt, mag ik dan vinden dat het onzin is? Verwijt je mij nou niet waar je je vervolgens zelf schuldig aan maakt?
[/quote]

Ehm, klopt, ik vond je tweede reactie op de vraag die ik stelde in het topic over hoeveelheden CB ook al niet zo vriendelijk, dus daardoor zag ik het mogelijk enigzins gekleurd. Ten tweede, "over de rooie" nee, geïrriteerd, ja. Ïk gaf alleen een mening over een omstandigheid, jij verwees mijn mening naar "onzin". Naar mijn idee is dat dus een waarde-oordeel over mijn mening. Dat is in mijn ogen iets heel anders dan er een andere mening op na houden.

Dus, maak ik me schuldig aan dat wat ik jou verwijt, nee volgens mij niet.

Volgens mij had ik het ook nergens over Amerikaanse Cocker Spaniëls? Ik dacht meer aan de hondjes die Angelique treffend omschreef als "boomertjeshihzhumaltezerwannebeeapso". 

Zullen we het hier gewoon maar bij laten?
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

[quote="MirandaK"]
Ik generaliseer verschrikkelijk maar ik kan me voorstellen dat iemand die gecharmeerd is van bijvoorbeeld Amerikaanse Cocker Spaniels mogelijk minder snel geneigd is om KVV of BARF te gaan voeren dan iemand die een Husky koopt. Tenminste, dat kan ik me zo voorstellen.

[/quote]

Volgens mij heb jij hier zelf de Ami's aangehaald.
Mn zus, geen fokker, maar wel eigenaar van Ami heeft geen probleem hoor met het BARF-en of KVV te voeren(en BARF ziet er naar mijn idee minder  :o uit dan het gemalen KVV!)
Wij hebben een Shiba, en vanaf het moment dat ze bij ons is zit ze op KVV, met kleine bijBARF snacks...
En ze doet het zooo goed, mooie vacht, geen ongeproportioneerd pupje(slungel pootjes, lang lijf ed...kan ook aan het ras liggen)!!!
Een hondje dat bekend staat om moeilijk eten, die als een klein turbo-motortje haar eten op eet!!!

Nee ik denk dat juist het tuttigere, waar naar verwezen word, de mensen eerder naar KVV doet pakken. Want omdat we een heerlijk gezond hondje willen, willen we ook het beste eten. Bij ons om de hondenschool zit iemand met chiuahua's en ook die zitten op KVV!!

Maar als je bedoelt dat mensen die een hond uit kiezen die dichter bij de natuur staan, zoals een Husky ipv een Frans Bulldogje(ik bedoel er niets mee!) eerder BARFen, zou dat kunnen... Maar ik heb er nog geen bewijs van gezien!
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

[quote="MirandaK"]
Ik generaliseer verschrikkelijk maar ik kan me voorstellen dat iemand die gecharmeerd is van bijvoorbeeld Amerikaanse Cocker Spaniels mogelijk minder snel geneigd is om KVV of BARF te gaan voeren dan iemand die een Husky koopt. Tenminste, dat kan ik me zo voorstellen.

[/quote]

Ik vind dit wel een interessante stelling. Waar baseer je dat op? Hopelijk toch niet op het misverstand dat Husky's zgn "dichter bij de natuur" zouden staan dan de Amerikaantjes?Ik denk namelijk, en loop toch ook al een tijdje mee in de verswereld, dat versvoerders niet rasgebonden zijn.
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

:o

Ik kom hier nog maar net een paar maanden kijken ... maar ik zie toch echt bijna alle rassen voorbij komen in de onderschriften  :D Van groot tot klein en vice versa  ;) Ik moet wel zeggen dat ik niet aan vers zou zijn begonnen als ik er niet op een ander forum "tegenaan" gelopen was. Daar hadden ze het over vers voeren en dat trok mijn aandacht.

Plaats reactie