Wéér die fistel...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Wéér die fistel...

roefus

Bericht door roefus »

Nitus schreef: Even een updeetje...gisteren is de drain eruit gehaald en ze mag alles weer doen :D, behalve aan haar wond likken ::). Nu valt dat laatste nog niet mee omdat er nog steeds wondvocht uitloopt en dat irriteert haar zo te zien mateloos...

De mooncollar heb ik over gedacht maar die dingen zijn vreselijk duur (71 euro) plus dan het feit dat ik ergens gelezen heb dat ze dan soms nóg aan de achterkant kunnen komen, dus daar durf ik niet op te gokken. Er is hier in de buurt ook geen winkel die die dingen verkoopt zodat ik even kan gaan passen. Dus we behelpen ons maar even, Rob en ik draaien ploegendiensten om haar in de gaten te houden en kan dat echt niet dan gaat even de muilkorf om. Ik slaap ook nog steeds gezellig naast haar in de kamer. Gelukkig begint er steeds minder wondvocht uit te komen en heeft ze daardoor ook steeds minder de behoeft om te gaan likken.
Momenteel ligt ze rustig te slapen.

Hopelijk krijgen we deze week ook de uitslag van het weefsel wat is weggesneden, dat is nog wel even spannend, al heb ik er wel een goed gevoel over.
Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is.
Wel heerlijk dat het beestje zich zo goed voelt.
Ben heel benieuwd naar de uitslag van het weefsel.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Vandaag toch maar voor de zekerheid naar de DA geweest, op de plaats waar de drain zat kwam er nog steeds vocht uit en was het litteken nog steeds niet goed gesloten, de randen waren daar ook wat opgezet en ik zag een beetje een groen zweem erover. Kortom, ik vertrouwde het niet helemaal, zeker niet met het weekend voor de deur.
Het open gedeelte van de wond is uitgespoeld (en Gitte gaf geen kik 8)) en we hebben nog een AB kuur meegekregen. Daar ben ik in dit geval niet rouwig om, een ontsteking is het laatste waar ik op zit te wachten.
Gelukkig mag ze nog steeds veel bewegen zolang het maar aan de lijn is.
De weefseltest is gedeeltelijk terug, het was kwaadaardig, maar dat is dus geen nieuws. Nu nog afwachten of de randen schoon zijn, die test duurt wat langer. Volgende week moeten we weer op controle, hopelijk hoor ik dan meer.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

He wat naar dat je terug moest,hopelijk gaat het nu allemaal heel snel herstellen!

Kijk naar m'n handtekening, en wanneer je dat geloofd dan komt het allemaal in orde!! ;) :-*I believe in miracles!!
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

och arme Gitte !!
Mag ik maandag op ziekenbezoek komen ??
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

202spots schreef: He wat naar dat je terug moest,hopelijk gaat het nu allemaal heel snel herstellen!

Kijk naar m'n handtekening, en wanneer je dat geloofd dan komt het allemaal in orde!! ;) :-*I believe in miracles!!
Ja ,die spreuk in jouw handtekening vind ik heel mooi 8), en ik geloof daar ook in hoor, ik schreef tenslotte al eerder in deze topic ;):
Nitus schreef: Hopelijk krijgen we deze week ook de uitslag van het weefsel wat is weggesneden, dat is nog wel even spannend, al heb ik er wel een goed gevoel over.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Karin & Pyrs schreef: och arme Gitte !!
Mag ik maandag op ziekenbezoek komen ??
Jij altijd :D

Heb trouwens de waterstofperoxide al gehaald en gebruikt, het bruiste ietsje. Laat de wond vandaag verder met rust (en Gitte doet dat hopelijk ook ::)) en dan maar afwachten of het morgen nog nodig is. Bedankt voor de uitleg :-*.
Laatst gewijzigd door Nitus op za 07 okt 2006, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Nitus schreef: Jij altijd :D

Heb trouwens de waterstofperoxide al gehaald en gebruikt, het bruiste ietsje. Laat de wond vandaag verder met rust (en Gitte doet dat hopelijk ook ::)) en dan maar afwachten of het morgen nog nodig is. Bedankt voor de uitleg :-*.
OK, dan zie ik jullie maandag !!
Ik ben benieuwd hoe het lidteken er dan uitziet ...............
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Karin & Pyrs schreef: OK, dan zie ik jullie maandag !!
Ik ben benieuwd hoe het lidteken er dan uitziet ...............
Leuk! :D

... hopelijk alweer beter als nu ;)
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Vanmorgen op ziekenbezoek geweest bij Gitte !
Nou ja, ziekenbezoek ??
Gitte voelt zich kiplekker, niet normaal met zo'n jaap over d'r achterste.
Het lijkt wel of ze er een nieuwe achterkant aangezet hebben  :o :o

Gelukkig heeft ze er schijnbaar niet veel last meer van, als ze zich er niet aan stoot.
en dat stoten dat is moeilijk te ontwijken hoor met zo'n zwarte, langharige, puberale stuiterbal in haar omgeving !
Nee hoor, Fedor is heel voorzichtig en lief voor Gitte.
Ze waren heel lief aan het spelen, terwijl wij heerlijk buiten in het zonnetje zaten  ;)
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Karin & Pyrs schreef: Vanmorgen op ziekenbezoek geweest bij Gitte !
Nou ja, ziekenbezoek ??
Gitte voelt zich kiplekker, niet normaal met zo'n jaap over d'r achterste.
Het lijkt wel of ze er een nieuwe achterkant aangezet hebben  :o :o

Gelukkig heeft ze er schijnbaar niet veel last meer van, als ze zich er niet aan stoot.
en dat stoten dat is moeilijk te ontwijken hoor met zo'n zwarte, langharige, puberale stuiterbal in haar omgeving !
Nee hoor, Fedor is heel voorzichtig en lief voor Gitte.
Ze waren heel lief aan het spelen, terwijl wij heerlijk buiten in het zonnetje zaten  ;)
Ja, Gitte gedraagt zich echt als patient ::) ;). Ze is nu druk bezig die mooie floss van jouw in recordtijd te slopen, haha...
Ze wordt trouwens met de dag vrolijker, en begint nu zelf met speeltje en ballen te slepen terwijl ze dat al tijden niet heeft gedaan, echt super om te zien! :D En inderdaad, ons pubertje Fedor gedraagt zich heel netjes bij haar in de buurt, hij daagt haar regelmatig uit om te spelen (tot vervelens toe volgens Gitte :P) maar als hij te ver gaat krijgt ie van Gitte op z'n kop, zodat hij het daarna nog een probeert ::)... maar dan wel voorzichtiger ;D.

Er stroomt nog steeds wondvocht uit de wond, soms echt in stralen :o, maar dat is volgens mij alleen maar goed, want de zwelling van de wond neemt wel zienderogen af. Het wondvocht is gelukkig heel helder van kleur en zo te zien is er niets ontstoken.
Ik mag (van Gitte) het gedeelte wat al dicht is heel voorzichtig inmasseren met Calendula emulsie, het litteken begint er ook al heel mooi uit te zien. Hopelijk gaat ook het laatste deel van haar litteken snel dicht zodat ze niet meer met een muilkorf om hoeft te slapen, en ik haar niet meer elke seconde in de gaten hoef te houden.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Fijn dat ze zich weer zoveel beter voelt!
roefus

Bericht door roefus »

Heerlijk om te lezen dat Gitte zich 'als een echte patiënt' gedraagt  :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

He, fijn zeg, dat het goed gaat met je meiske!
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

onvoorstelbaar! wat goed allemaal  :-* als je die foto's ziet van die enorme wond dan moet je echt even twee keer kijken of het waar is wat je ziet... super hoor dat ze zich zo ontzettend goed voelt, het lijkt er dus op dat het de juiste keuze is geweest.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Pfjoe, wat goed te lezen dat Gitte als een razende de goede kant op gaat, top! Hopelijk zijn de laatste herstel-loodjes net zo voortvarend voorbij!

Plaats reactie