GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

jullie gaan a.swoensdag toch?
Mister T
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mister T »

ik volg deze topic ook vol belangstelling,al enige tijd zit ik aan n castratie te denken maar er is iets wat mij tegenhoud...ik ben niet zo happig om in n gezond lijf te snijden maar er zijn dagen dat ik t liefst Tim stantepede door naar de DA breng  :-X
Niet om t vechten oid,zo is ie niet maar bij bepaalde dames... :-X zo ook bv met lupa,hij houdt niet op en valt dus in de categorie "gigabordvoordekopgeval" .. :-[ en dat is verre van prettig,voor alle partijen.En dan nog t gáááán met die banaan,vanalles proberen maar niks helpt,hij blijft gaan...o,hij komt wel weer terug hoor maar pas als de spruiten uit zn oren zijn gevallen en soms....duurt dat ffies  :-X
Nu had ik laatst n hele dicussie met n vriendin hierover(zij wil ook haar reu laten helpen)Uitgelegd dat t niet alléén de hormonen zijn (zowel bij tim als bij haar hond)maar ook n aangeleerd gedrag (wegens minder concequent gedrag vd baas)en vraag me dus af in hoeverre dit dan ook bij n hond van 6 helpt.... :-\
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Mister T schreef: ik volg deze topic ook vol belangstelling,al enige tijd zit ik aan n castratie te denken maar er is iets wat mij tegenhoud...ik ben niet zo happig om in n gezond lijf te snijden maar er zijn dagen dat ik t liefst Tim stantepede door naar de DA breng  :-X
Niet om t vechten oid,zo is ie niet maar bij bepaalde dames... :-X zo ook bv met lupa,hij houdt niet op en valt dus in de categorie "gigabordvoordekopgeval" .. :-[ en dat is verre van prettig,voor alle partijen.En dan nog t gáááán met die banaan,vanalles proberen maar niks helpt,hij blijft gaan...o,hij komt wel weer terug hoor maar pas als de spruiten uit zn oren zijn gevallen en soms....duurt dat ffies  :-X
Nu had ik laatst n hele dicussie met n vriendin hierover(zij wil ook haar reu laten helpen)Uitgelegd dat t niet alléén de hormonen zijn (zowel bij tim als bij haar hond)maar ook n aangeleerd gedrag (wegens minder concequent gedrag vd baas)en vraag me dus af in hoeverre dit dan ook bij n hond van 6 helpt.... :-\
Ik vermoed, dat leeftijd hier niet zoveel mee te maken heeft. Maar wat wil je in dat jaar, wat je misschien krijgt, doen om dit gedrag om te draaien.
En als het een jaar lang helpt, maar weer terugkomt, wat dan?
Het is altijd het proberen waard.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

henneke schreef: afspraak gemaakt voor volgende week woensdag  ;)
Zo dat is snel geregeld, ze gaan het nog druk krijgen in Utrecht  ;D .
Ik hoop dat het voor Storm gaat werken.
Ik ben nog steeds erg vebaasd over de gehoorzaamheid van Indy tegenwoordig. Vandaag met een hondenuitlaatservice meegeweest en er waren toch best wat spannende momentjes (Indy is echt nog steeds geen mietje), maar ik kan hem echt uit elke situatie roepen. En dat vind ik al een enorme winst  8) .

Henneke, Ine en Margreet, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Krijgen we af en toe een update?  ::)
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

ik heb een vraagje voor je , ben jij Indy minder eten gaan geven zoals na een gewone castratie ?
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

henneke schreef: ik heb een vraagje voor je , ben jij Indy minder eten gaan geven zoals na een gewone castratie ?
Nee ik ben hem niet minder gaan voeren. Hij is zelfs wat afgevallen, omdat hij toch iets aan spiermassa is verloren. Maar hij heeft nog steeds geen grammetje vet hoor en hij is ook niet sloom geworden. 
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

We zijn dus vandaag geweest en het is allemaal goed gegaan,geweldige uitleg en hele vriendelijke mensen.
Ik had om tien uur een afspraak en Ine om elf uur,maar we zijn gewoon samen naar binnen gegaan en stonden om voor elven al weer buiten,ging sneller dus  ;)
Onderweg naar huis hebben we vreselijk zitten lachen,we hadden namelijk de twee reuen in één auto,wel gescheiden door een stevig hek 8) iedere keer als er gegromd werd zeiden we,nou het werkt nog niet hahahaha.
We hopen binnen enkele weken bericht te kunnen geven dat het gedrag verbeterd.
We houden jullie zeker op de hoogte.
Henneke denk eraan dat je zijn stamboomnummer mee neemt,dat wisten wij niet maar ze willen het graag in de papieren vermelden.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Hoop dat het voor Bram goed uit gaat pakken Margreet!
Mister T
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mister T »

margreet schreef: We zijn dus vandaag geweest en het is allemaal goed gegaan,geweldige uitleg en hele vriendelijke mensen.
Ik had om tien uur een afspraak en Ine om elf uur,maar we zijn gewoon samen naar binnen gegaan en stonden om voor elven al weer buiten,ging sneller dus  ;)
Onderweg naar huis hebben we vreselijk zitten lachen,we hadden namelijk de twee reuen in één auto,wel gescheiden door een stevig hek 8) iedere keer als er gegromd werd zeiden we,nou het werkt nog niet hahahaha.
Henneke denk eraan dat je zijn stamboomnummer mee neemt,dat wisten wij niet maar ze willen het graag in de papieren vermelden.
nou,ik ben benieuwd!! ;)
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: GNRH implantaat met foto's!

Bericht door Ine »

margreet schreef: We zijn dus vandaag geweest en het is allemaal goed gegaan,geweldige uitleg en hele vriendelijke mensen.
Je vergeet te vermelden, dat toen wij op onze vrienden stonden te wachten, wij geblaf hoorden, maar dachten, dat het andere honden waren.
Hun blaf was wat verwijfd, dus tja, dat implantaat werkte misschien al ;D ;D ;D
Voor de Labradorvereniging heb ik foto's gemaakt, want onze ervaringen zullen in het clubblad gevolgd worden.

Eerst een volledig onderzoek

Afbeelding

De spuit waar het om gaat

Afbeelding

En dan het inbrengen

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ine op do 25 okt 2007, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Als ik had geweten dat je van achter een foto had gemaakt,had ik even mijn truitje naar beneden getrokken,dus mensen alleen op de hond letten hoor ;D ;D
vandaag de vragenlijst van Utrecht binnen gekregen we doen dus mee aan het onderzoek door middel van een soort dagboek bij te houden.
Iedereen die hieraan meedoet hoeft dus niet de kosten voor het onderzoek te betalen,alleen het implantaat zelf.
Nu dat willen we wel,kunnen ze alleen maar van leren toch.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

margreet schreef: Als ik had geweten dat je van achter een foto had gemaakt,had ik even mijn truitje naar beneden getrokken,dus mensen alleen op de hond letten hoor ;D ;Dvandaag de vragenlijst van Utrecht binnen gekregen we doen dus mee aan het onderzoek door middel van een soort dagboek bij te houden.
Iedereen die hieraan meedoet hoeft dus niet de kosten voor het onderzoek te betalen,alleen het implantaat zelf.
Wat? Sta jij er ook op dan?

;D :-*
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

margreet schreef: Als ik had geweten dat je van achter een foto had gemaakt,had ik even mijn truitje naar beneden getrokken,dus mensen alleen op de hond letten hoor ;D ;D
vandaag de vragenlijst van Utrecht binnen gekregen we doen dus mee aan het onderzoek door middel van een soort dagboek bij te houden.
Hee, hallo, ik koos deze foto vanwege het onderzoek bij Bram, niet vanwege jou :o
Deze arts-assistent deed het onderzoek en moest dus de ballen opmeten. Dat deed hij dus even uit de losse hand :D :D :D :D :D
Billie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Billie »

Mister T's quote; vraag me dus af in hoeverre dit dan ook bij n hond van 6 helpt....

Ik had Cairn Terrier en heb hem laten castreren toen hij ruim 6 was, nadat hij zichzelf 2 weken voor de voordeur had geparkeed omdat er ergens een loopse teef was. Hij had ook de onhebbelijke gewoonte om in andere mensen hun huizen z'n poot op te tillen.  t'hielp en hij was een heel gezellig gezeggelijk mannetje na die tijd, net zoals hij was toen hij nog een puppie was.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Mister T schreef: ik volg deze topic ook vol belangstelling,al enige tijd zit ik aan n castratie te denken maar er is iets wat mij tegenhoud...ik ben niet zo happig om in n gezond lijf te snijden maar er zijn dagen dat ik t liefst Tim stantepede door naar de DA breng  :-X
Ik denk dat leeftijd niet zooooooo belangrijk is. Ooit bij mijn 12 jaar oude reu gaf een castratie nog een heel verschil te zien in zijn gedrag naar andere reuen toe. De oudste hier in huis heeft never meer naar een loopse teef omgekeken. Ja ff ruiken, want het ruikt natuurlijk vreemd, maar er was geen klein testosteronduiveltje meer in hem die hem door de deuren liet gaan.
Omdat het om een implantaat gaat zou ik het zeker proberen bij Tim.

Plaats reactie