agressieve vorm mamatumoren
Moderator: Lizzy
Re: agressieve vorm mamatumoren
Gelukkig geen uitzaaiingen, Die drollerige Mientje toch.
Veel sterkte en wijsheid voor jullie allebei. 
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
Do, ik wil jou ook nog sterkte en wijsheid wensen in deze moeilijke situatie..... ik ben mischien een beetje vreemd in deze dingen, ik geloof er niet zo in om een oude hond door de molen te halen om nog een laatste beetje eruit te persen, maar dat ben ik, dat is mijn persoonlijke kijk/gevoel, ik kan mij voorstellen dat iemand er voor kiest om toch te proberen om nog verder te gaan en net als Lizzy en velen met haar vindt ik dat het voor iedere hondeneigenaar zelf is om te beslissen wat nou genoeg is en wat bij hun individuele hond en gezin past, mensen die gek zijn met hun dieren kiezen een aanpak omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat het de juiste beslissing is, en dat is het dan ook. Sterkte voor jou en Hans met deze moeilijke beslissing 
Do, hoe is het met Mientje?
-
Do
vanavond naar de DA geweest samen met Hans, ik dacht ik neem hem mee dan verzin ik geen dingen erbij of zo hahaha
maar goed het verhaal:
de praktijk waar ik ga wordt gerund door 2 DA da1 en da2
eigelijk wil ik altijd met dda1 spreken, maar vorige keer9toen agressife mamatumoren gekonstadeerd waren) had ik dus DA2
DA2 zei dus agrssieve vorm mamatumoren, en opereren
vandaag had ik een afspraak met "mijn"DA DA1 dus
zoizo was onze keuze al om niet te opereren, maar ze wist dat niet.
deze DA adviseerd om het niet te opereren, fisiek en "wetenschappelijk"gezien zou het kunnen maar ze vind het niet terecht naar het hondje toe voor verschillende redenen
1 de leeftijd
2 50% kans
3genezing proces
4 2 of meerdere malen opereren (ingrepende operaties) mientje zal erg pijn gaan kregen van de operaties
een bioptie is niet aan de orde omdat we zoizo niet gaan opereren en mocht het kwaadardig zijn schijnt juist door een biopsie de boel wakker te gaan maken waardoor het juist versneld zou kunnen worden
de kans is groot dat ze terug zouden kunnen komen...dus...met een oude hond is er geen begin aan
ze heeft zelfs twijfel of het ägressief"is, ze vond ze ingekapseld voelen...maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen.
gezien de leeftijd van mien wil ze daar eigelijk niet aan komen en niet aan klooien, ook omdat een oude hond best een klap zou kunnen kregen van zo een operatie en juist omdat mientje nog zo fif is wil ze dat proberen zo te houden voor zo ver het kan
wel moesten we ons realizeren dat we nu eigelijk een "dood"vonnis getekend hebben door het niet opereren ,want die dingen groeien gewoon door, mischien traag maar ze zullen groeien
daardoor moeten we dus ons realizeren dat we goed naar haar moeten kijken en luisteren, en hoesten en pijn ed toch signalen zijn om bv een behandeling te gaan beginnen, dat zou de prednison zijn en mischien pijn stillers totdat de tijd gekomen is.
als we over bv eeb halfe jaar zouden beslissen om te opereren zou dat de DA helemaal niet eerlijk tegenover mientje vinden, omdat dan de boel toch gegreoid is.
verschillende dingen kunnen gebeuren, ze kunnen naar binnen groeien, richting longen hart
en ze kunnen naar buiten groeien, met het gevolg dat alles open gaat springen en niet meer dicht gaat(open wonden) effect
zo dat is wat de DA1 zei
daar voel ik me ok bij, wel een beetje een emotionele chaos want ik weet niet of het agressief is of niet, en we willen niet aan Mientje klooien dus we zullen het pas achteraf weten
met Mientje gaat prima, die vind het strond vervelend dat gedoe aan haar lijf en wil alleen maar naar het bos 8)
maar goed het verhaal:
de praktijk waar ik ga wordt gerund door 2 DA da1 en da2
eigelijk wil ik altijd met dda1 spreken, maar vorige keer9toen agressife mamatumoren gekonstadeerd waren) had ik dus DA2
DA2 zei dus agrssieve vorm mamatumoren, en opereren
vandaag had ik een afspraak met "mijn"DA DA1 dus
zoizo was onze keuze al om niet te opereren, maar ze wist dat niet.
deze DA adviseerd om het niet te opereren, fisiek en "wetenschappelijk"gezien zou het kunnen maar ze vind het niet terecht naar het hondje toe voor verschillende redenen
1 de leeftijd
2 50% kans
3genezing proces
4 2 of meerdere malen opereren (ingrepende operaties) mientje zal erg pijn gaan kregen van de operaties
een bioptie is niet aan de orde omdat we zoizo niet gaan opereren en mocht het kwaadardig zijn schijnt juist door een biopsie de boel wakker te gaan maken waardoor het juist versneld zou kunnen worden
de kans is groot dat ze terug zouden kunnen komen...dus...met een oude hond is er geen begin aan
ze heeft zelfs twijfel of het ägressief"is, ze vond ze ingekapseld voelen...maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen.
gezien de leeftijd van mien wil ze daar eigelijk niet aan komen en niet aan klooien, ook omdat een oude hond best een klap zou kunnen kregen van zo een operatie en juist omdat mientje nog zo fif is wil ze dat proberen zo te houden voor zo ver het kan
wel moesten we ons realizeren dat we nu eigelijk een "dood"vonnis getekend hebben door het niet opereren ,want die dingen groeien gewoon door, mischien traag maar ze zullen groeien
daardoor moeten we dus ons realizeren dat we goed naar haar moeten kijken en luisteren, en hoesten en pijn ed toch signalen zijn om bv een behandeling te gaan beginnen, dat zou de prednison zijn en mischien pijn stillers totdat de tijd gekomen is.
als we over bv eeb halfe jaar zouden beslissen om te opereren zou dat de DA helemaal niet eerlijk tegenover mientje vinden, omdat dan de boel toch gegreoid is.
verschillende dingen kunnen gebeuren, ze kunnen naar binnen groeien, richting longen hart
en ze kunnen naar buiten groeien, met het gevolg dat alles open gaat springen en niet meer dicht gaat(open wonden) effect
zo dat is wat de DA1 zei
daar voel ik me ok bij, wel een beetje een emotionele chaos want ik weet niet of het agressief is of niet, en we willen niet aan Mientje klooien dus we zullen het pas achteraf weten
met Mientje gaat prima, die vind het strond vervelend dat gedoe aan haar lijf en wil alleen maar naar het bos 8)
Dus gewoon lekker veel wandelen in het bos met die lieve oud dame en blijven observeren of ze pij heeft!
Sterkte Do

Sterkte Do
Pfff, heftig Do. Ik dacht eigenlijk dat je besloten had om toch wel te opereren? In ieder geval, jullie gaan er toch niet voor... Ik vind het wel goed dat deze DA al de scenario's heeft geschetst over wat je te wachten staat. En erbij zegt dat jullie niet over een half jaar moeten aan komen met "nu willen we wel opereren". Dat is tenminste duidelijke taal.
Tja. Jeetje. Nou joh, ik zou zeggen: ga lekker genieten van haar en hope for the best and expect the worst. Wie weet is het wel goedaardig (ook ineens een hele andere kijk op dingen!), groeit het langzaam en heb je nog een paar jaar plezier met haar!
Tja. Jeetje. Nou joh, ik zou zeggen: ga lekker genieten van haar en hope for the best and expect the worst. Wie weet is het wel goedaardig (ook ineens een hele andere kijk op dingen!), groeit het langzaam en heb je nog een paar jaar plezier met haar!
Nou heftig hoor Do, maar deze da heeft alle mogelijkheden dus goed met jullie besproken, je weet nu hoe en wat en zal niet echt voor verassingen komen te staan!
Geniet lekker van Mientje en laat haar lekker genieten van alle tijd die ze nog heeft! Gaat vast lukken!
Geniet lekker van Mientje en laat haar lekker genieten van alle tijd die ze nog heeft! Gaat vast lukken!
Dat is een duidelijke en eerlijke dierenarts. Die denkt tenminste echt mee.
Je zou met antioxidanten, visolie ed nog kunnen proberen de groei te remmen.
-
Do
over een niewe menu heb ik een topic geopend bij voeding
even over de antoxidanten
waar hoe welke????
even over de antoxidanten
waar hoe welke????
Verstandige en weloverwogen besluit Do! En wat fijn dat je eigen DA op dezelfde lijn als jullie staat.
Ik heb op je andere vraag al in de andere topic gereageerd
.
Ik heb op je andere vraag al in de andere topic gereageerd
- Charlie Angel
- Moderator
Heftig allemaal hoor Do. 
Maar wat fijn dat deze da alles zo duidelijk heeft uitgelegd en de mogelijjkheden met jullie heeft besproken, zodat jullie een weloverwogen beslissing konden nemen.
Ik hoop dat jullie nog een hele tijd van Mientje kunnen genieten.
Maar wat fijn dat deze da alles zo duidelijk heeft uitgelegd en de mogelijjkheden met jullie heeft besproken, zodat jullie een weloverwogen beslissing konden nemen.
Ik hoop dat jullie nog een hele tijd van Mientje kunnen genieten.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Da's nou exact wat ik dacht. Bij zo'n da wil ik best komen, daar kan ik vertrouwen in hebben.Hitam schreef: Dat is een duidelijke en eerlijke dierenarts. Die denkt tenminste echt mee.
Sterkte Do! En Mientje krijgt nu nog een hele mooie oude dag.
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
Do, zo te lezen is dit een dierenarts die eerlijk is en ook niet schroom om het te vertellen zoals het is. Kelly van Anja had ook zo'n turmor die uiteindelijk open ging, haar dierenarts heeft toen die ene tumor er afgehaald, gewoon dat ene bult, de rest hebben ze keurig laten zitten, ik geloof dat ze nog ruim een jaar zo heb kunnen genieten, ze heeft de laatste jaar gelopen dat je niet zou geloven dat het zo'n oude hond was die van alles en nog wat aan haar lijf had, ze is bij een aantal barfplaats wandellingen nog heerlijk mee geweest. Ik denk dat het een mooie oude dag was voor haar, en hoop dat jij dat ook mag ervaren, wat mij betreft een goede plan van aanpak, geniet nu nog lekker van jou oude dame, en komt tijd, komt raad