Alweer pus aan vagina

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Alweer pus aan vagina

Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Lizzy schreef: Dit zijn de nadelen die nu de rondte doen Tannetje (misschien dat jij daar jou visie ook op los kunt laten!):

* Er is niet goed zicht op de baarmoeder. De DA kan deze ook niet goed betasten. En dus is er risico dat er een ongezonde baarmoeder blijft zitten.
Je kunt hem wel bekijken met de scoop, dus als je zorgvuldig werkt hoeft dat geen probleem te zijn. De meeste problemen met de baarmoeder komen door de hormonen en als die weg zijn, lossen die problemen ook vaak wel op.
Lizzy schreef: * Meer kans op nabloedingen doordat ze de stok dichtbranden en niet hechten. En dit terwijl de DA's van 't Westland zeggen dat dit juist het tegenovergestelde is: minder kans op nabloedingen, de wond wordt gelijk hermetisch dichtgebrand.

* Meer kans op rest-ovaria. En dit terwijl de DA's van 't Westland zeggen dat dit juist het tegenovergestelde is: minder kans op rest-ovaria.

* Kans dat de laparoscopische apparatuur andere organen in het lichaam beschadigen omdat er zo weinig zicht is (de DA die dit beweerd castreert vervolgens wel fretten laparosopisch maar durft het bij honden niet meer aan ::). Vaag verhaal).

* Grotere kans op infecties vanwege onhygienische apparatuur.

* Meer pijn door het opblazen van de buik met gas. Ik heb hier dus echt niks van gemerkt. Ik ben er echt zeker van dat Linga 0 pijn heeft gehad. Niet op de dag zelf, niet in de dagen erna. Maar goed, hoor hier graag meer over. Overigens krijgen de honden op de dag van de operatie van de kliniek een flinke dosis pijnstiller. De dagen erop niet meer. Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat Linga dat ook absoluut niet nodig heeft gehad.

* Slechte controle op bloedingen. En dit terwijl de DA's van 't Westland zeggen dat dit juist het tegenovergestelde is. Ze halen eerste eierstok 1 weg, gaan daarna naar eierstok 2 en halen die weg. Gaan terug naar 1 om daarna terug te gaan naar 2. Hij zei dat elke druppel bloed uitvergroot wordt op de monitor en dat ze bloedingen direct zien.

En de rest is ook een kwestie van zorgvuldigheid. Lijkt mij onzin om daar een probleem van te maken.
En pijn door opblazen is tijdens de operatie en dan hebben ze pijnstillers gehad. Dus dat zie ik ook niet zo.

Waarschijnlijk zijn sommige dierenartsen jaloers dat het een betere techniek is en willen ze hun eigen klanten houden door de laparoscopie zwart te maken. Het kost hen klanten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nou, het is in iedere geval wel heel opvallend dat ik van de mensen die zelf ervaring hebben alleen maar positieve verhalen/ervaringen hoor en de negatieve verhalen vrijwel allemaal van dierenartsen, dierenartsenpraktijken of dierenartsassistentes komen of van hun patienten (die dan dus zelf nul ervaring hebben met de laparoscopie) die de lap.cast zelf niet uitvoeren. Niet allemaal natuurlijk, maar wel vrij veel.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 19 sep 2008, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Lizzy schreef: Weet je wat zo gek is? Ze is speeeeeels!!!!!!! Echt niet normaal meer. Zo heb ik haar alleen in het eerste jaar meegemaakt. Ze loopt continue te donderjagen. Ze heeft een nieuw spelletje. En dat is mijn slippertjes pikken (ik zoek me af en toe helemaal de krampen!). En ze sjouwt met haar kleedjes van hot naar her. Gisteren stond de schuifpui open, ik had de manden lekker buiten gezet, sjeest ze met een kleedje uit de bench keihard naar buiten, springt met vier poten de mand in, sjeest weer terug de kamer in, duikt in het voorbijgaan nog even op Pinkel en rent vervolgens met het volgende kleedje weer snoeihard naar buiten en zo is ze rustig een half uur aan het keten in dr eentje :o :o ;D ;D ;D ;D

Ze is echt serieus waar weer net een pup :o ;D
Mijn vriendin heeft haar poes toen lap. laten castreren en die werd ook weer zo dol. Ze zou die stokken er bijna weer aan laten zetten  :o :o
Dat is niet echt meer over gegaan  :P kennelijk had ze toch heel erg last van de hormonen (ze was ook veel krols)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Blij om te horen dat Linga alles zo goed doorstaan heeft en dat jullie zo ver zeer tevreden zijn!
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Fijn om te lezen dat alles zo goed gegaan is!
Ben benieuwd of ze zo speels blijft nu....
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Wat goed dat ze zo snel weer is opgeknapt en Brutus hoeft nu niet meer te piepen ed.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Ik lees dit nu pas. Wat fijn dat alles zo goed verlopen is!
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Jeetje, ook ik lees dit nu pas  :-[ Wat jammer dat je toch hebt moeten besluiten haar te steriliseren, maar fijn dat het zo goed gaat met Linga ;)
1eboa
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door 1eboa »

Ik heb denk ik wat gemist, hoe oud is Linga?
Een half jaar geleden hebben wij ons teefje van 8 jaar laten steriliseren, we hadden informatie gevraagd bij de dierenarts in Naarden ( zijn naam ben ik eventjes kwijt). Zijn advies was om het op de normale manier te laten doen, voor het geval er een afwijking aan de baarmoeder gevonden werd. Onze eigen dierenarts heeft het gedaan, dat  is ons, dus ook de hond niet meegevallen. Het duurde enige uren langer voordat ze uit de narcose kwam (bij een whippet of windhond kan de narcose een probleem geven), ze is ook nog enige dagen beroerd geweest. Nu willen we onze andere teef na haar laatste nestje ook laten steriliseren, waarschijnlijk zullen we ook wel weer hetzelfde advies krijgen. Nu is mijn vraag, weten jullie of het alleen bij jongere honden gedaan wordt of alleen bij teefjes die nog geen nestje gehad hebben?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

1eboa schreef: Ik heb denk ik wat gemist, hoe oud is Linga?
Een half jaar geleden hebben wij ons teefje van 8 jaar laten steriliseren, we hadden informatie gevraagd bij de dierenarts in Naarden ( zijn naam ben ik eventjes kwijt). Zijn advies was om het op de normale manier te laten doen, voor het geval er een afwijking aan de baarmoeder gevonden werd. Onze eigen dierenarts heeft het gedaan, dat  is ons, dus ook de hond niet meegevallen. Het duurde enige uren langer voordat ze uit de narcose kwam (bij een whippet of windhond kan de narcose een probleem geven), ze is ook nog enige dagen beroerd geweest. Nu willen we onze andere teef na haar laatste nestje ook laten steriliseren, waarschijnlijk zullen we ook wel weer hetzelfde advies krijgen. Nu is mijn vraag, weten jullie of het alleen bij jongere honden gedaan wordt of alleen bij teefjes die nog geen nestje gehad hebben?
Ook bij teefjes die een nest hebben gehad. De baarmoeder wordt dan wel extra grondig gecontroleerd.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Ik lees t nu pas.
Heel fijn dat de sterilisatie goed verlopen is.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Even een update op dit topic. Linga is dus een maand of 3 geleden gecastreerd. En nou weet ik niet wanneer de gedrag-veranderingen gemiddeld z'n intreden doen, maar ik heb tot nu toe alleen maar positiefs te melden. Linga kon best wat chagerijnig en onvoorspelbaar zijn naar bijv. Pinkel, andere teefjes en puppies. Ze vindt puppies nog steeds niet altijd leuk (hangt er af van de pup. Zelfverzekerde pups vindt ze leuk, bange piep-pups vindt ze niet leuk), maar eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat Linga super-stabiel is geworden (ze was al stabiel, ze is nu super-stabiel), veel minder snauwerig is tegen andere teefjes en pups. En eigenlijk is van alles wat men over het castreren van pittige teven zegt in tegenovergestelde richting waar gebleken bij Linga. Dus waarschijnlijk is Linga of de uitzondering die de regel bevestigd of er is iets anders aan de hand (worden veel teven niet dusdanig vroeg gecastreerd dat hun karakter en gedrag nog niet voldoende is uitgekristaliseerd en schrijft men eventuele gedragsveranderingen niet onterecht toe aan een castratie? Bijvoorbeeld).

Nou, dat wou ik even verteld hebben :)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Elke hond reageert weer anders. Het is naar mijn idee niet altijd even goed te voorspellen. Maar gelukkig dat ze zo goed reageert!
1eboa
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door 1eboa »

Mijn DA reageerde ook negatief op LA, met o.a er zijn dierenartsen aangeklaagd door gemaakte fouten, de kosten van de apparatuur moeten er uit, daarom worden de complicaties verzwegen, of je nu 2 kleine sneetjes moet hechten of eentje die iets langer is, als het zo'n goede methode is, had ik het ook wel al gedaan enzevoort. Bij mijn teef van 8 jaar is het afgeraden om het met LA te doen, het advies voor mijn andere teef, die binnen een paar dagen haar 3e nestje (met waarschijnlijk maar 1 puppy) zal ook wel negatief zijn. Zal het niet altijd zo zijn dat er wel iets gevonden wordt op de baarmoeder na 3 nesten. Is LA leeftijd gebonden, misschien heeft Hitam daar een antwoord op.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Lizzy schreef: Even een update op dit topic. Linga is dus een maand of 3 geleden gecastreerd. En nou weet ik niet wanneer de gedrag-veranderingen gemiddeld z'n intreden doen, maar ik heb tot nu toe alleen maar positiefs te melden. Linga kon best wat chagerijnig en onvoorspelbaar zijn naar bijv. Pinkel, andere teefjes en puppies. Ze vindt puppies nog steeds niet altijd leuk (hangt er af van de pup. Zelfverzekerde pups vindt ze leuk, bange piep-pups vindt ze niet leuk), maar eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat Linga super-stabiel is geworden (ze was al stabiel, ze is nu super-stabiel), veel minder snauwerig is tegen andere teefjes en pups. En eigenlijk is van alles wat men over het castreren van pittige teven zegt in tegenovergestelde richting waar gebleken bij Linga. Dus waarschijnlijk is Linga of de uitzondering die de regel bevestigd of er is iets anders aan de hand (worden veel teven niet dusdanig vroeg gecastreerd dat hun karakter en gedrag nog niet voldoende is uitgekristaliseerd en schrijft men eventuele gedragsveranderingen niet onterecht toe aan een castratie? Bijvoorbeeld).

Nou, dat wou ik even verteld hebben :)
Fijn hoor, dat ze alleen maar leuker is geworden.  :)
Misschien vindt ze Indy nu wel aardig  ;D

Plaats reactie