naar de DA/weirdo slaapt
Moderator: Lizzy
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: naar de DA
m'n man komt naar huis en dan gaan we er samen naar toe, zit me erg hoog hoor!!
Heb hem veel liever thuis, dat als er wat gebeurdt ik bij hem ben....
Maar aan de andere kant, zo kan het niet meer, hij ligt als een slappe vaatdoek in de kamer...
ik heb er geen goed gevoel meer van.
zondag rende en zwom ie alsof het een lieve lust was en sinds gistermiddag is het niets meer...
Heb hem veel liever thuis, dat als er wat gebeurdt ik bij hem ben....
Maar aan de andere kant, zo kan het niet meer, hij ligt als een slappe vaatdoek in de kamer...
ik heb er geen goed gevoel meer van.
zondag rende en zwom ie alsof het een lieve lust was en sinds gistermiddag is het niets meer...
heel veel sterkte en ik hoop voor je dat hij weer snel opknapt.
Saskia
Saskia
-
Anthraciet
- 5-sterren

Ze WILLEN hem niet?????vanaalst schreef: nou lekker, die in barendrecht willen hem ook niet......
Wat is dat nou voor onzin?
Bang dat ze moeten overwerken ofzo?
Jammer dat je zo ver weg zit, een van mijn dierenartsen hier in het oosten kan ik goed aanbevelen, die is ook zeker niet te beroerd om er 's nachts mee door te gaan als de patiënt het nodig heeft en woont boven zijn praktijk.
Ik hoop dat je snel een dierenarts vindt die wat kan en wil doen voor je schatje, ik zou hem ook niet graag daar achter laten, zou geen oog dichtdoen
volgens mij kun je babesiose met een bloeduitstrijkje aantonen. Is er geen kliniek in de buurt die met buitenlandse honden werkt, die hebben daar misschien meer ervaring in 
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ik zou elke da in de buurt bellen en overleggen.
of naar je eigen da gaan en heel precies zeggen wat JIJ wilt, ze moeten handelen naar wat jij wilt, jij bent immers de klant!
of naar je eigen da gaan en heel precies zeggen wat JIJ wilt, ze moeten handelen naar wat jij wilt, jij bent immers de klant!
probeer het dierenziekenhuis Ellen, dat is het enige wat ik je kan aanraden !!!
010-4925151
Ik begrijp dit niet. Gooien ze een balletje op over tekenziekte en dan behandelen ze niet adequaat.
Ik word hier zo boos van. Snappen ze dan niet hoe belangrijk zo'n hondenleven voor ons is.
Dat ze dan wat doen!!
Ik zou in deze toestand zeker een infuus laten aanleggen,hoe vervelend het ook is. Hij heeft toch vocht nodig,bij zo'n hoge temperatuur verdampt hij enorm.
Tevens heb je meteen een weg om medicijnen toe te dienen,meteen in het bloed.
Verder zou ik zeker voor een second opinion gaan,kun je utrecht niet bellen,die hebben toch dienst. En zeker voor spoedgevallen kun je daar snel terecht.
En anders neemt je DA maar contact met ze op. Dat ie zich maar eens flink moe maakt voor je schat.
Ik begrijp dat er dus nog geen bloed onderweg is voor parasieten onderzoek? Hadden ze al lang kunnen doen. En anders blind starten met medicatie of is dat schadelijk?
Ik weet het anders ook niet.
Ik zit ook nog steeds te denken dat hij zo uitbundig gezwommen heeft zondag. Heeft hij in dat water niets opgelopen?
Dat kan ook zeer voor de hand liggend zijn.
Als het babesiose is is het van langer geleden.
Ik denk aan jullie !!!!!!!!!
Liliane
Ik word hier zo boos van. Snappen ze dan niet hoe belangrijk zo'n hondenleven voor ons is.
Dat ze dan wat doen!!
Ik zou in deze toestand zeker een infuus laten aanleggen,hoe vervelend het ook is. Hij heeft toch vocht nodig,bij zo'n hoge temperatuur verdampt hij enorm.
Tevens heb je meteen een weg om medicijnen toe te dienen,meteen in het bloed.
Verder zou ik zeker voor een second opinion gaan,kun je utrecht niet bellen,die hebben toch dienst. En zeker voor spoedgevallen kun je daar snel terecht.
En anders neemt je DA maar contact met ze op. Dat ie zich maar eens flink moe maakt voor je schat.
Ik begrijp dat er dus nog geen bloed onderweg is voor parasieten onderzoek? Hadden ze al lang kunnen doen. En anders blind starten met medicatie of is dat schadelijk?
Ik weet het anders ook niet.
Ik zit ook nog steeds te denken dat hij zo uitbundig gezwommen heeft zondag. Heeft hij in dat water niets opgelopen?
Dat kan ook zeer voor de hand liggend zijn.
Als het babesiose is is het van langer geleden.
Ik denk aan jullie !!!!!!!!!
Liliane
Wat kwam er uit die urine? Bij babesiose moet er hemoglobine in zitten en dat kun je met een stripje aantonen.
Bij hemoglobine in de urine en koorts is en een behoorlijke kans dat het babesiose is. Alleen hebben niet alle dierenarsen het medicijn ertegen op voorraad, maar dan moet er snel actie ondernomen worden.
Bij hemoglobine in de urine en koorts is en een behoorlijke kans dat het babesiose is. Alleen hebben niet alle dierenarsen het medicijn ertegen op voorraad, maar dan moet er snel actie ondernomen worden.
Ok, die had ik nog niet gezien. Dat bedoel ik met hemogloine. Ik zou ze Utrecht laten bellen of je nu kunt komen voor de medicijnen voor babesiose.vanaalst schreef: de DA belde net met niet zo lekker nieuws, hij heeft bijna geen witte bloedlich. zijn bloed 'breekt' af?
Verder denkt ze toch aan de tekenziekte...
In zijn urine zit veel bloed, en het vreemde is dat als ze zo'n testje ermee doet waarvan dan het bloed onderop moet gaan liggen, zijn bloed blijft dan door de urine heen zitten....
Als ie verslechterd moeten we meteen terug....
weet het niet meer hoor....
En blauwalginfektie. Daar past de rode zere keel ook bij.
Zie WHG dierenartsensite.
En verder doen wat Tannetje zegt. Utrecht bellen!!!!!!!!
Liliane
Liliane
- Angelique
- 5-sterren

Brrrrr, ik houd m'n hart vast.....wat een laksigheid van die da's. Dit soort dingen kunnen je echt onnodig je hond kosten. Soms vraag je je echt af van welke planeet die gasten komen.
Sterkte Ellen, ik hoop dat je nog bijtijds een arts vind die 'm wel goed kan en wil behandelen.
Sterkte Ellen, ik hoop dat je nog bijtijds een arts vind die 'm wel goed kan en wil behandelen.
- Angelique
- 5-sterren

Maar bij blauwalg mis je de voor tekenziekte typerende rode urine.Kuszco schreef: En blauwalginfektie. Daar past de rode zere keel ook bij.
Liliane
Klopt. De rood verkleurende urine past niet bij blauwalg.
Ik weet ook niet of je bij blauwalg afwijkende urine hebt. Maar die zere keel is zo typerend vooral omdat hij zondag uitgebreid gezwommen heeft. En de typisch gekleurde urine past weer bij babesiose.
Wat een ellende.
Groetjes Liliane.
Zouden ze al weg zijn?
Ik weet ook niet of je bij blauwalg afwijkende urine hebt. Maar die zere keel is zo typerend vooral omdat hij zondag uitgebreid gezwommen heeft. En de typisch gekleurde urine past weer bij babesiose.
Wat een ellende.
Groetjes Liliane.
Zouden ze al weg zijn?
Mocht het wel blauwalg zijn dan is het enige wat ze kunnen doen :aan het infuus leggen en symptomatisch ondersteunen. Dat is dus wat ze nu aan het doen zijn. Bij mensen verdwijnen de klachten na 5 dagen,bij honden zijn de verschijnselen iets ernstiger. Een groot gedeelte overleeft het.
Ik duim.
Groetjes Liliane.
Ik duim.
Groetjes Liliane.
ze is al een tijdje niet meer online, man volg dit hier op de voet hoor, wat een spanning zeg.Kuszco schreef: Klopt. De rood verkleurende urine past niet bij blauwalg.
Wat een ellende.
Groetjes Liliane.
Zouden ze al weg zijn?
misschien zijn ze onderweg nu.
hopelijk weten we straks meer maar vooral hopen dat zij nu meer weten.