MackMack was een kat die met een nestje was gevonden in een bos bij een camping. Ze heeft zich in de stad ook prima weten te redden. Ik ben haar twee keer een paar weken kwijt geweest. Dan had ze bijvoorbeeld gedurende een schoolvakantie twee weken opgesloten gezeten in een school. Maar ze wist zich altijd wel te redden. Toen ze hier kwam had ze het direct geweldig naar haar zin. Liep de hele dag buiten door de velden te struinen, lag te slapen in het houthok etc. etc. Ik heb het vermoeden dat ze het slachtoffer is geworden van foute jagers. Toen twee maanden later ook Tijgertje verdween, heb ik die dag, vlak nadat ze naar buiten was gegaan schoten gehoord bij het ven. En daar kwam Tijgertje graag.sylvia schreef: het ligt er denk ik wel aan waar ze opgroeien![]()
vraagje van een kattenleek
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re:vraagje van een kattenleek
He getsie, ik ben blij dat die twee van mij gewoon hier blijven
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
oh, er staan zoveel leuke kittens in de asiels.
Wij wonen hier inderdaad erg landelijk, achter ons huis is alleen maar weilanden en landbouw en de dijk.
Voor ons is een rustige straat.
Maar er zijn al eens katten vergiftigd heb ik gehoord.
En nog iets, heb ik nog niet verteld hier, vorige week lagen mijn 2 kipjes en het konijn allebij dood buiten het hok????????? Terwijl ik de dag ervoor nog gekeken had, en toen huppelde alles nog vrolijk door het zand.
Wel zag ik dat Onno vergeten was het trappetje terug te zetten, dus ze konden niet naar binnen. Maar het lijkt me stug dat ze van de kou zijn omgekomen of van de honger. Ze hadden ook geen zichtbare wonden.
vergif???????????????? ik heb niks kunnen vinden.
Ik wil ook geen konijntje meer buiten, want dit is niet de eerste keer. Wel wil ik in het voorjaar weer een paar kipjes.
Wij wonen hier inderdaad erg landelijk, achter ons huis is alleen maar weilanden en landbouw en de dijk.
Voor ons is een rustige straat.
Maar er zijn al eens katten vergiftigd heb ik gehoord.
En nog iets, heb ik nog niet verteld hier, vorige week lagen mijn 2 kipjes en het konijn allebij dood buiten het hok????????? Terwijl ik de dag ervoor nog gekeken had, en toen huppelde alles nog vrolijk door het zand.
Wel zag ik dat Onno vergeten was het trappetje terug te zetten, dus ze konden niet naar binnen. Maar het lijkt me stug dat ze van de kou zijn omgekomen of van de honger. Ze hadden ook geen zichtbare wonden.
vergif???????????????? ik heb niks kunnen vinden.
Ik wil ook geen konijntje meer buiten, want dit is niet de eerste keer. Wel wil ik in het voorjaar weer een paar kipjes.
Snowball gaat ook nooit ver. Noortje gaat iets verder, maar ook niet zo ver als dat MackMack en Tijgertje deden. Teuntje blijft nog even binnen, want die is nog niet gecastreerd en ik heb geen zin in een nestje.sylvia schreef: He getsie, ik ben blij dat die twee van mij gewoon hier blijven
Mijn oplossing is dat ik de katten alleen 's nachts buiten laat en gedurende het jachtseizoen blijven ze sowieso binnen. Maar dan is hun behoefte om naar buiten te gaan ook kleiner, want dan liggen ze liever bij de open haard. Muizen zijn dan op zolder ook wel te vangen, hoeven ze ook niet voor naar buiten.
Pffffffff over buiten gaan. Ik dacht ik ga die kleintjes is buiten laten effe aan de leiband, kunnen ze vast al wennen aan de tuin. Lilly was nog niet buiten of mevrouw spurtte alweer naar binnen op de bank
. Gringo heeft heel stoer 3 tegels rond de achterdeur verkent en is dan maar plat op zijn achterste gaan zitten wachten tot ik hem oppakte en weer naar binnendroeg...ik denk dat de mijne ook binnenkatten gaan worden/blijven
Ik heb geen kittens gekocht maar een stel mutsen 
Boris heeft ook altijd al overdag geslapen, zomers als de deur gewoon openstaat verdwijnt hij naar de schuur en daar kun je hem dan vinden in de kinderwagen van Gail die daar naar ik dacht netjes opgeborgen stond maar dus dienst doet als lekker bed voor Boris 
Je kan er niet gaan kijken s'morgens of s'middags hij komt er pas uit als het schemerig wordt (of als er eten te halen valt) Dan wordt het wilde dier in hem wakker grrrrr (
) en gaat hij op jacht naar voedsel wat inhoud dat hij eerst komt kijken of ik wat uit een zakje wil schudden, daarna gaat hij op muizen of vogel jacht, en als het goed donker is is hij druk met het verdedigen van zijn rijtje schuurdaken, de 4 aaneengesloten schuren zijn van Boris en daar knokt hij andere katers vanaf, en als het vrouwtje s'morgens wakker wordt staat hij al te wachten voor de deur (of is hij al door het slaapkamer raam naar binnen geklommen) en nu in de winter slaapt hij dan de hele dag op de vensterbank lekker boven de kachel, Phoebe sjouwt em gewoon overal achterna 
Je kan er niet gaan kijken s'morgens of s'middags hij komt er pas uit als het schemerig wordt (of als er eten te halen valt) Dan wordt het wilde dier in hem wakker grrrrr (
Laatst gewijzigd door sylvia op za 11 dec 2004, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je me a.u.b. niet te veel herinneren aan de Postbank?sylvia schreef: grrrrr (![]()
)
katten zijn leuk. Ik zelf heb er twee (komen nooit buiten) ; het enige waar ik spijt van heb is dat ze niet uit hetzelfde nest komen. De ene kat is een jaar jonger dan de andere. Dit heeft als effect dat ze elkaar accepteren maar geen vriendjes zijn, met de nodige pesterijen naar elkaar toe (als de een op de kattebak zit, gaat de ander ervoor zitten wachten tot de ene weer tevoorschijn komt om hem daarna vrolijk in elkaar te meppen
).
Tja, je meubels krijgen toch wel wat te verduren en katteharen zitten overal. Ze zijn "makkelijker" dan een hond. Je kunt katten best wat leren (de mijne geven pootje op commando) maar ze gaan meestal (95% van de tijd) hun eigen gang.
Tja, je meubels krijgen toch wel wat te verduren en katteharen zitten overal. Ze zijn "makkelijker" dan een hond. Je kunt katten best wat leren (de mijne geven pootje op commando) maar ze gaan meestal (95% van de tijd) hun eigen gang.
Ik heb twee katten uit hetzelfde nest, broer en zus. Maar dat is ook niet altijd alles hoor..O.k ze liggen wel samen te slapen en ze kunnen leuk met elkaar spelen maar ze kunnen elkaar ook de tent uitvechten!! Weet niet of dit toeval is of dat het kan komen omdat ze broer en zus zijn,...Ivonne schreef: katten zijn leuk. Ik zelf heb er twee (komen nooit buiten) ; het enige waar ik spijt van heb is dat ze niet uit hetzelfde nest komen. De ene kat is een jaar jonger dan de andere. Dit heeft als effect dat ze elkaar accepteren maar geen vriendjes zijn, met de nodige pesterijen naar elkaar toe (als de een op de kattebak zit, gaat de ander ervoor zitten wachten tot de ene weer tevoorschijn komt om hem daarna vrolijk in elkaar te meppen).
-
gonny
heb vroeger ook een broer en zus gehad....heb broer weg moeten doen, blééf vreselijk vechten met zn zusje
na een maand is zusje overleden had een gat in haar hartje....

-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
schoot me nog iets te binnen
Ik heb dus ook een trimsalon,
waarvan de tussendeur atlijd openstaat, (vind ik gezellig, zo kan ik mijn honden zien, die meestal voor het hekje liggen te maffen, kijken wat het vrouwtje bij al die zielige hondjes doet)
maar wat als nu de kat mijn trimsalon binnenwandeld als ik daar bezig ben
De meeste honden worden 'wild' als ze een kat zien toch?????
of zit ik weer veel te moeilijk te doen ???
waarvan de tussendeur atlijd openstaat, (vind ik gezellig, zo kan ik mijn honden zien, die meestal voor het hekje liggen te maffen, kijken wat het vrouwtje bij al die zielige hondjes doet)
-
gonny
nou...ik denk dat dat idd een probleem gaat worden!!!!jeanne schreef: schoot me nog iets te binnen
Dan moet je em leren dat hij daar niet mag komen
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
en hoe doe je zoiets??????????????sylvia schreef: Dan moet je em leren dat hij daar niet mag komen
ik kan alleen honden africhten, hahahaha
Hetzelfdejeanne schreef: en hoe doe je zoiets??????????????
ik kan alleen honden africhten, hahahaha