devil is weer thuis foto pag 7 ( vies )

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: vandaag is de dag, operatie devil duimen hard nodig

Angelique
5-sterren
5-sterren

Re: vandaag is de dag, operatie devil duimen hard nodig

Bericht door Angelique »

Ach meisje wat een toestanden :'( hopelijk knapt ze snel op :-*
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: devil is weer thuis foto pag 7 ( vies )

Bericht door danielle1980 »

Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Fijn dat ze weer thuis is Daan! Nu ook op naar herstel.

Ik vind de foto's eerlijk gezegd meevallen..je moet gewoon het haar er even bijdenken.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Achossie, dat kale koppie  :-* :-* :-* Beterschap Devil! En sterkte Danielle  :-*
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Erna schreef: Fijn dat ze weer thuis is Daan! Nu ook op naar herstel.

Ik vind de foto's eerlijk gezegd meevallen..je moet gewoon het haar er even bijdenken.
haha gelukkig maar, het is zo treurig gezicht en toen was ze nog schoon, door de drains is ze nu stuk viezer, maar we moeten niet teveel aanzitten, dus schoonmaken komt later wel. ;)
als de oren openliggen is wel raar maar alles voor goede doel en ze doet echt goed tot nu toe

de kans dat ze nog dingen zou kunnen horen is wel aanwezig trouwens, het ligt aan herstel, maar hij heeft alles op alles gezet om dat te proberen.
zodra ze wat beter is gaan we dat proberen, gelukkig is ze volledig getraind met gebaren naast de commando's, net als al mijn honden ;)
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

danielle1980 schreef: haha gelukkig maar, het is zo treurig gezicht en toen was ze nog schoon, door de drains is ze nu stuk viezer, maar we moeten niet teveel aanzitten, dus schoonmaken komt later wel. ;)
als de oren openliggen is wel raar maar alles voor goede doel en ze doet echt goed tot nu toe

de kans dat ze nog dingen zou kunnen horen is wel aanwezig trouwens, het ligt aan herstel, maar hij heeft alles op alles gezet om dat te proberen.
zodra ze wat beter is gaan we dat proberen, gelukkig is ze volledig getraind met gebaren naast de commando's, net als al mijn honden ;)
En wat scheelt is dat een hond die op latere leeftijd doof wordt daar minder problemen van ondervind dan een hond die doof geboren wordt.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ach gos...
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Erna schreef: En wat scheelt is dat een hond die op latere leeftijd doof wordt daar minder problemen van ondervind dan een hond die doof geboren wordt.
ja? ik heb echt totaal geen ervaring met zulke dingen namelijk.
ik heb dus ook geen idee hoe dat werkt en hoe in de roedel gaat
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Foto 1 ziet er redelijk heftig uit :o :-*
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Erna schreef: En wat scheelt is dat een hond die op latere leeftijd doof wordt daar minder problemen van ondervind dan een hond die doof geboren wordt.
echt...
leg eens uit....
want ik dacht altijd precies andersom
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

danielle1980 schreef: ja? ik heb echt totaal geen ervaring met zulke dingen namelijk.
ik heb dus ook geen idee hoe dat werkt en hoe in de roedel gaat
Mijn ervaring (met 100% dove Pinkel - op oudere leeftijd doof geworden) is dat zij daar zelf geen hinder van ondervindt. Maar goed, tja, ik ken honden die van pup af aan doof zijn en daar ook geen hinder van ondervinden. Ik ondervind er zelf echter wel hinder van en ik merk ook dat "de groep" er hinder van ondervindt. Pinkel vangt subtiele geluidssignalen van de andere honden dus niet meer op. Linga snapt niet waarom ze niet reageert op grommen (als Pinkel haar gezichtsuitdrukking niet kan zien) en vindt bijv. soms dat ze een tandje verder moet gaan om Pinkel in toom te houden (die is echt volstrekt maf hoor, Pinkel. En dat heeft niks met de doofheid te maken maar Linga's subtiele signalen mist Pinkel dus). Dus tja, mijn ervaring is dat er wel degelijk wat in de groep veranderd en het wel degelijk wat spanning met zich mee kan brengen.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

och wat een zielepiet ............
maar wat fijn dat de oren er nog aan zitten, dan ziet ze er weer normaal uit, als het haar aangegroeit is ...
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

vanaalst schreef: echt...
leg eens uit....
Ja, dat was ook waar ik aan dacht ....
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Ach die Devil. Ik hoop dat ze voorspoedig zal herstellen.  :-*
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

vanaalst schreef: echt...
leg eens uit....
Een hond die heeft kunnen horen heeft signalen en geluiden aan elkaar kunnen verbinden en kan dus begrijpen wat er bedoelt wordt ook al valt 1 zintuig uit. Een doof geboren hond heeft dat nooit kunnen doen en heeft meer moeite om de signalen te kunnen begrijpen zonder geluid.

Het is niet zo dat je nooit iets zult merken, dat geeft Liz ook al aan, maar het is wat minder problematisch. Een roedel verandert altijd wanneer 1 hond in die roedel problemen heeft/krijgt met zijn zintuigen. Ze begrijpen elkaar minder goed. Het hangt van iedere individuele hond af hoe zich dat zal gaan herstellen. Onze Wapper die blind werd op 1 jarige leeftijd en dus de verbinding ook moest missen heeft zich met wat kleine aanpassingen kunnen handhaven.  Niet altijd ging dat even makkelijk maar hij had wel geleerd om zijn kop weg te draaien als er gegromd werd en dat bleef hij ook doen toen hij blind was. Zodra er een grom te horen viel, draaide hij weg.

Plaats reactie