Ah OK, ik krijg binnenkort de heupriem binnen. Zou dus ook kunnen, denk ik?ChantalKrijn schreef: Ik gebruik nu een soort schouderband, zo'n schuine. Daar zit dan een elastische riem aan met zo'n musketon wat je supersnel kunt openen.
Ik ben van plan om met een WalkyDog te gaan lopen. Maar die wil ik dus eerst allemaal in het echt zien![]()
advies honden step
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Re: advies honden step
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Denk het wel hoor!!
- petramarcel
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik gebruik een heupgordel van de canicross.
Doe het niet vaak genoeg maar steppen is wel erg leuk en zeer tevreden over de kickbike
Doe het niet vaak genoeg maar steppen is wel erg leuk en zeer tevreden over de kickbike
Ik heb aan beide kanten een walkydog en dat werkt prima voor mijn dravende Border Collies.Annemarie Rijnveld schreef: @miik, hoe en waar zit de riem vast?
Alles in totaal is dan wel heel breed, dus in de stad is dat niet handig, dan heb ik er alleen rechts eentje.
Ik heb aan de walkydog fietslichtjes hangen, en de honden een reflectie hesje aan, dus ben wel goed zichtbaar.
Ik heb mijn step uitgeleend aan iemand met een lagotto. Die is wat lager en die heeft uit de walkydog 1 veer gehaald zodat hij iets lager kan en dus voor haar hondje meer geschikt is.
Mijn galgo/windhond loopt heel anders, zij neemt enorme galop sprongen en dat werkt absoluut niet met een walkydog.
Maar zij trekt ook niet en loopt keurig naast, dus ik heb haar riem gewoon in mn hand.
De honden heb ik trouwens wel allemaal aan een tuig.
En ssssst.... swinters.... heel vroeg 'sochtends... als niemand kijkt....
Dan zet ik mn borders er in tuig voor. Een neklijntje tussen de dames en dan met een v-spliting op mn voorvork, met een elastiek stuk ertussen. Een uithouder zou nog beter zijn, maar dat is bij de borders, die heel goed luisteren niet echt nodig. Zou voor een husky oid wel moeten. Dan gaan we keihard, en ik vind het echt genieten, maar ja, het mag officieel niet he
Erwin laat Fido los naast zich lopen en neemt een eventuele bon voor lief. Fido luistert goed en loopt op de cm nauwkeurig naast hem.
Ik doe Karel aan de heup gordel maar heb de lijn in mijn handen en mijn handen aan het stuur en laat Karel naast mij lopen. Karel is 5 kg dus dat lukt me nog wel
. Als we lekker op dreef zijn en het kan dan geef ik Karel een vrij en mag hij lekker hard voor mij uit rennen en is de lijn vanuit mijn heupgordel strak gespannen. Dan is het net of hij me trekt 
Opbouwen deed ik vanzelf wel. Tjeemig wat is het zwaar voor mijzelf
Ik gebruik de heupgordel + lijn van Ruff Waer
Ik doe Karel aan de heup gordel maar heb de lijn in mijn handen en mijn handen aan het stuur en laat Karel naast mij lopen. Karel is 5 kg dus dat lukt me nog wel
Opbouwen deed ik vanzelf wel. Tjeemig wat is het zwaar voor mijzelf
Ik gebruik de heupgordel + lijn van Ruff Waer
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Dank je @miik, ik heb beide bekeken, de walkydog en de springer.
Oh ga ook ff kijken bij Ruff wear
Oh ga ook ff kijken bij Ruff wear
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Boomer en ik vinden steppen leuk!
Niet te snel en niet te vermoeiend
Niet te snel en niet te vermoeiend
Ja, daarom vind ik het ook zo leukMarijeEnBoomer schreef: Boomer en ik vinden steppen leuk!
Niet te snel en niet te vermoeiend![]()
En ja in de duinen en in het bos mogen ze lekker los !
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Ja we steppen naar het bos en daar mag ze los.
Alleen naast de step ( kan niet anders nu ze loops is) vind ze niet zo leuk!
Alleen naast de step ( kan niet anders nu ze loops is) vind ze niet zo leuk!
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Vorige week een flink stuk gestept, kan 1 tip geven: trek geen string aan als je gaat steppen. 
O dan vrees ik dat als ik eindelijk het geld bij elkaar gespaard heb voor de step, dat ik ook nog nieuw ondergoed moet gaan kopen 
Wrom niet? kheb altijd string aan, nergens last van*Dorothea* schreef: Vorige week een flink stuk gestept, kan 1 tip geven: trek geen string aan als je gaat steppen.![]()
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Komt vanzelf na een uur, dan staan de blaren in je bilnaad.Fido schreef: Wrom niet? kheb altijd string aan, nergens last van![]()
Oehh niet lekker. Daar heb ik dus geen last van, gelukkig*Dorothea* schreef: Komt vanzelf na een uur, dan staan de blaren in je bilnaad.![]()
Trouwens met die ronde billen van me
Ik heb dit hele topic eens even doorgelezen omdat ik er dus ook over zit te denken om een hondenstep aan te schaffen.
Nu begrijp ik uit jullie reacties dat de Dogatti hondenstep dus niet echt geschikt is in het bos?
Ik wil om te beginnen wel op verhard terrein lopen, maar ik woon naast een bos, dus zal daar ook wel eens met de step heen willen dan. (Dan wel op de bredere paden en niet echt op de smalle bospaden).
Verder hebben jullie de step online gekocht of zijn er bijvoorbeeld ook (fietsen?)winkels die steppen verkopen?
Ik zag deze link:
http://www.xpet.nl/assets/s2dmain.html?http://www.xpet.nl/10000099540cfc101/10000099540f41e7d/1000009a9b09bb808/index.html
Maar het is mij totaal niet duidelijk wat nu het verschil is tussen het instapmodel en het topmodel
Iemand een idee?
En ik ben niet al te groot: 1.65 m. Is een ander merk dan een beter alternatief?
Nu begrijp ik uit jullie reacties dat de Dogatti hondenstep dus niet echt geschikt is in het bos?
Ik wil om te beginnen wel op verhard terrein lopen, maar ik woon naast een bos, dus zal daar ook wel eens met de step heen willen dan. (Dan wel op de bredere paden en niet echt op de smalle bospaden).
Verder hebben jullie de step online gekocht of zijn er bijvoorbeeld ook (fietsen?)winkels die steppen verkopen?
Ik zag deze link:
http://www.xpet.nl/assets/s2dmain.html?http://www.xpet.nl/10000099540cfc101/10000099540f41e7d/1000009a9b09bb808/index.html
Maar het is mij totaal niet duidelijk wat nu het verschil is tussen het instapmodel en het topmodel
Iemand een idee?
En ik ben niet al te groot: 1.65 m. Is een ander merk dan een beter alternatief?